abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70545877
quote:
DEN BOSCH - Justitie in Den Bosch vervolgt een 20-jarige vrouw uit Den Dungen voor een bizar ongeval dat op 21 december het leven kostte van een 16-jarige jongen uit Den Bosch.

De jonge fietser lag in het pikdonker op een landweg in Haarsteeg en werd overreden door de automobiliste plus drie inzittenden.

Alle betrokkenen kwamen van hetzelfde feestje die avond in Hedikhuizen.
Uit onderzoek is gebleken dat het slachtoffer nog leefde toen de aanrijding gebeurde.

Justitie verwijt de bestuurster dat ze het fatale ongeval heeft veroorzaakt, bevestigde een woordvoerster woensdag een bericht in het Brabants Dagblad.
Bron

Goed, ik ben geen fan van vrouwen achter het stuur.
Waarschijnlijk heeft ze in plaats van grootlicht het mistachterlicht aangezet

Maar hoe kan iemand schuldig zijn als er in het pikkedonker ineens een dronken tiener middenop de weg ligt?

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 01-07-2009 14:39:21 (bron toegevoegd) ]
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_70546136
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:57 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:

[..]

Goed, ik ben geen fan van vrouwen achter het stuur.
Waarschijnlijk heeft ze in plaats van grootlicht het mistachterlicht aangezet

Maar hoe kan iemand schuldig zijn als er in het pikkedonker ineens een dronken tiener middenop de weg ligt?
Denk dat ze het dan gaan gooien dat ze te hard reed voor de omstandigheden. Ze zou moeten kunnen stoppen... Het is heel krom, maar ik denk dat ze het daar op gaan gooien.
  woensdag 1 juli 2009 @ 14:08:46 #3
188345 Py
op zich
pi_70546237
Holy f*ck. Dit gaat impact hebben daar.
Die jongen is van een feestje weggefietst omdat ie zich niet lekker voelde. Men dacht dat ie was neergevallen en op straat overleden. Iedereen stond voor een raadsel, hij was niet bezopen en verder ook gezond. Iedereen daar was compleet over de zeik en nu zou blijken dat vrienden van hem, die later van hetzelfde feestje zijn vertrokken, hem doodgereden zouden hebben en dat ie misschien nog geleefd had als ...
  woensdag 1 juli 2009 @ 14:27:47 #4
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_70546830
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:08 schreef Py het volgende:
Holy f*ck. Dit gaat impact hebben daar.
Die jongen is van een feestje weggefietst omdat ie zich niet lekker voelde. Men dacht dat ie was neergevallen en op straat overleden. Iedereen stond voor een raadsel, hij was niet bezopen en verder ook gezond. Iedereen daar was compleet over de zeik en nu zou blijken dat vrienden van hem, die later van hetzelfde feestje zijn vertrokken, hem doodgereden zouden hebben en dat ie misschien nog geleefd had als ...
... ze waren blijven slapen?
... hij niet niet lekker was geworden?
... hij zich in een coma had gezopen en met een ambulance net op tijd was afgevoerd?
of gewoon heel simpel:
... als hij niet op straat was gaan liggen / gevallen, maar in de berm!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  Moderator woensdag 1 juli 2009 @ 14:43:35 #5
8781 crew  Frutsel
pi_70547270
quote:
Dode jongen aangetroffen in Haarsteeg

zondag 21 december 2008

Aan de Buitenwaardenweg in het Noord-Brabantse Haarsteeg is in de nacht van zaterdag op zondag een dode jongen aangetroffen. Dat heeft de politie laten weten.

De jongen werd omstreeks 01.00 uur door een auto overreden. De inzittenden belden direct de politie. Het is nog onduidelijk of de jongen al dood was of dat hij is omgekomen door de aanrijding.

Over de verdere identiteit van het slachtoffer is nog niets bekend. De politie verricht een sporenonderzoek en sluit een misdrijf niet uit.
quote:
Reconstructie dodelijk ongeval Haarsteeg

woensdag 24 december 2008

De politie gaat de vondst van een 16-jarige dode jongen in Haarsteeg reconstrueren om zijn raadselachtige overlijden op te helderen. Dat heeft een woordvoerder van de politie woensdag gezegd.

Het slachtoffer vertrok vorige week zaterdagavond rond 23.00 uur per fiets vanaf een feestje in Hedikhuizen naar zijn ouderlijke huis in Engelen. Omstreeks 01.00 uur werd hij liggend met zijn fiets op de Buitenwaardenweg aangereden door een 20-jarige automobiliste uit Den Dungen. De vrouw kwam met nog drie andere inzittenden van hetzelfde feestje. De jongen bleek te zijn overleden.

Op het lichaam van de overleden jongen is dinsdag sectie verricht bij het Nationaal Forensisch Instituut. De voorlopige conclusie is dat het letsel van het slachtoffer past in het beeld van de aanrijding met de auto. Onduidelijk is hoe en in welke toestand hij voor de aanrijding op het wegdek terecht is gekomen. Toxicologisch onderzoek kan daar duidelijkheid in brengen, maar het kan volgens de politie mogelijk enkele maanden duren voordat de resultaten bekend zijn.
Bijbehorende nieuwsberichten uit december 2008.

Wat een raar verhaal Nog niets bekend uit het toxicologisch rapport dan?
pi_70547418
Het is me nu niet duidelijk hoe ze nou weten dat de vrouw hem heeft aangereden...
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 1 juli 2009 @ 14:55:31 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70547676
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:48 schreef raptorix het volgende:
Het is me nu niet duidelijk hoe ze nou weten dat de vrouw hem heeft aangereden...
Ze zal dat verklaard hebben en waarom zou je dat niet geloven?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70547938
Dan snap ik die vervolging niet helemaal, wat valt er te vervolgen aan iemand die aangereden wordt liggend op de grond....
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:12:33 #9
188345 Py
op zich
pi_70548357
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:27 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

... ze waren blijven slapen?
... hij niet niet lekker was geworden?
... hij zich in een coma had gezopen en met een ambulance net op tijd was afgevoerd?
of gewoon heel simpel:
... als hij niet op straat was gaan liggen / gevallen, maar in de berm!
... als ze beter op de weg had gelet?
Je komt van een feestje en voelt dat je iets aanrijdt. Je gaat kijken en daar ligt T., waar je een uur geleden nog mee op een feestje was. Dan ben je al behoorlijk over de zeik. De twijfel is er ook direct. "Heb ik nu net .... of was ie al ...". Iedereen rouwt met elkaar, ouders, vrienden, ook degene die hem heeft aangereden (wie toen nog was: die hem gevonden heeft) zit in dezelfde vriendenclub. En dan komt een halfjaar later het bericht dat jij hem doodgereden hebt en dat je daarvoor vervolgd gaat worden. Dit is een drama.
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 15:17:13 #10
230491 Zith
pls tip
pi_70548519
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:02 schreef raptorix het volgende:
Dan snap ik die vervolging niet helemaal, wat valt er te vervolgen aan iemand die aangereden wordt liggend op de grond....
Ze vervolgen de persoon die de auto bestuurde, niet degene die is aangereden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:31:54 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70549075
Vreemd verhaal dat steeds vreemder wordt zo lijkt het.
Intelligent, but fucked up.
pi_70549332
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:17 schreef Zith het volgende:

[..]

Ze vervolgen de persoon die de auto bestuurde, niet degene die is aangereden.
Dat snap ik, maar ze is toch niet doorgereden ofzo?
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 15:46:40 #13
230491 Zith
pls tip
pi_70549709
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ze is toch niet doorgereden ofzo?
Ze heeft iemand doodgereden. Wilde ze misschien niet, verwachte ze misschien niet, maar volgens de regeltjes moet je nou eenmaal op een snelheid rijden waarop je nog op onverwachte dingen kunt reageren.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70550108
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:57 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:

[..]

Misschien had ze te veel gedronken of reed ze te hard?

Blijft een raar verhaal trouwens...
Float like a butterfly, sting like a bee.
pi_70550382
Het gaat mijn voorstellingsvermogen compleet te boven hoe ze deze bestuurster in vredesnaam iets willen verwijten. Iemand ligt in het pikdonker (waarschijnlijk straalbezopen) midden op een landweg en wordt dan aangereden. De vrouw is onmiddelijk gestopt en heeft onmiddellijk alarm geslagen. Geen enkele automobilist kan vermoeden dat er mensen in het pikdonker midden op de weg liggen.

Nog los van de vraag of ze ergens schuld aan heeft, is het verwijt dat ze het ongeval heeft 'veroorzaakt' helemaal te absurd voor woorden. Dit heeft met rechtspraak werkelijk niks meer te maken. Als iemand zich morgen voor de trein gooit, heeft de machinist het veroorzaakt?
pi_70553120
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 16:03 schreef isogram het volgende:
Het gaat mijn voorstellingsvermogen compleet te boven hoe ze deze bestuurster in vredesnaam iets willen verwijten.
Precies mijn gedachten. Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is als er meer achter zit (vrouw had gedronken, of reed veel te hard). Dit blijkt echter allemaal niet uit de berichtgeving, dus lijkt me dit een typisch geval van wrong place, wrong time voor die jongen, m.a.w. een stom ongeluk. (en als die gozer inderdaad straalbezopen op pad is gegaan, misschien ook wel gewoon eigen stomme schuld)
pi_70567919
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:02 schreef raptorix het volgende:
Degene die aangereden heeft, wordt vervolgd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70568223
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 16:03 schreef isogram het volgende:
Het gaat mijn voorstellingsvermogen compleet te boven hoe ze deze bestuurster in vredesnaam iets willen verwijten. Iemand ligt in het pikdonker (waarschijnlijk straalbezopen) midden op een landweg en wordt dan aangereden. De vrouw is onmiddelijk gestopt en heeft onmiddellijk alarm geslagen. Geen enkele automobilist kan vermoeden dat er mensen in het pikdonker midden op de weg liggen.

Nog los van de vraag of ze ergens schuld aan heeft, is het verwijt dat ze het ongeval heeft 'veroorzaakt' helemaal te absurd voor woorden. Dit heeft met rechtspraak werkelijk niks meer te maken. Als iemand zich morgen voor de trein gooit, heeft de machinist het veroorzaakt?
Als het je voorstellingsvermogen te boven gaat, heb je misschien niet voldoende relevante informatie. De bron van dit nieuws is ook niet erg informatief, dus als dat alle informatie is die je hebt, kan ik me je verwarring voorstellen.

Dan moet je je oordeel opschorten tot je nadere informatie hebt.

De politie moet bij elke onnatuurlijke dood een onderzoek instellen. Als er duidelijk geen misdrijf in het spel is, bijvoorbeeld bij een echt ongeluk of bij duidelijke zelfmoord, wordt het lichaam vrijgegeven en wordt er verder geen onderzoek gedaan.
In dit geval kon de politie dat kennelijk een misdrijf of verwijtbare onvoorzichtigheid niet helemaal uitsluiten, dus dan wordt er een beroep op de rechter gedaan. Die kan dan de automobiliste en diverse getuigen horen. En gewoon concluderen dat er sprake was van een tragisch ongeval, dat niemand te verwijten valt.

Het is lullig voor de automobiliste, en het geeft veel stress, maar ik denk dat ze niks te vrezen heeft als ze gewoon haar verhaal doet. (Nou ja, als ze 120 gereden heeft op die landweg heeft ze wel een probleem!)

Je reactie is erg kort door de bocht. Het recht is echt oprecht bedoeld om iedereen recht te doen en niemand onterecht te laten boeten. Dat heeft geleid tot procedures die zekerheid bieden dat een dader veroordeeld wordt, maar ook tot argumenten die een onschuldige vrijuit laten gaan.

On topic: de uiterlijke vorm van een rechtszaak zegt weinig tot niets over de inhoud.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70568253
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:23 schreef anboni het volgende:

[..]

Precies mijn gedachten. Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is als er meer achter zit (vrouw had gedronken, of reed veel te hard). Dit blijkt echter allemaal niet uit de berichtgeving, dus lijkt me dit een typisch geval van wrong place, wrong time voor die jongen, m.a.w. een stom ongeluk. (en als die gozer inderdaad straalbezopen op pad is gegaan, misschien ook wel gewoon eigen stomme schuld)
Hoezo inderdaad?
Dat staat nergens in het originele bericht, dat heeft iemand ergens verondersteld als denkbare mogelijkheid.
pi_70568282
vaag verhaal.

als die jongen om de een of andere reden, bewusteloos is geraakt, gevallen, dronken, eerder is neergeslagen, whatever, dan kun je degene die hem overrijd toch niet vervolgen?

neem aan dat die dame nuchter was en een normale snelheid reed en die jongen niet tijdig zag op de weg?

btw, ik moet wel zeggen dat iemand niet op de weg zien liggen me ook vreemd in de oren klinkt.
als er een konijn of iets op de weg zit midden in de nacht zie ik ze ook altijd zitten, met voldoende tijd om te remmen?
pi_70569752
Zou het kunnen zijn dat de politie vermoedt dat het verhaal niet klopt? Dat ze niet geloven dat die jongen daar zo maar op het fietspad lag, waarna de auto er overheen is gereden? Stel dat er iets goed mis is gegaan op het feestje, en dat men een ongeluk in scene heeft geprobeerd te zetten. Het is in ieder geval toevallig dat zowel slachtoffer als dader van hetzelfde feestje afkwamen.

Ik noem maar iets.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 juli 2009 @ 06:29:51 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_70569776
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 06:09 schreef Lyrebird het volgende:
Zou het kunnen zijn dat de politie vermoedt dat het verhaal niet klopt? Dat ze niet geloven dat die jongen daar zo maar op het fietspad lag, waarna de auto er overheen is gereden? Stel dat er iets goed mis is gegaan op het feestje, en dat men een ongeluk in scene heeft geprobeerd te zetten. Het is in ieder geval toevallig dat zowel slachtoffer als dader van hetzelfde feestje afkwamen.

Ik noem maar iets.
Dit stukje uit het tweede artikel hierboven past daar wel bij:
quote:
Op het lichaam van de overleden jongen is dinsdag sectie verricht bij het Nationaal Forensisch Instituut. De voorlopige conclusie is dat het letsel van het slachtoffer past in het beeld van de aanrijding met de auto.
Hij is overleden door het letsel dat de aanrijding heeft veroorzaakt. Lag de jongen wel op de weg? Of is hij aangereden door de auto terwijl hij nog op de fiets zat? Dat laatste klinkt overigens niet logisch omdat hij om 23 uur van het feestje wegging en pas om 01 uur werd aangereden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:46:59 #23
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_70623119
I don't really know what you did last summer december.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:06:59 #24
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_70623771
En dan vraagt de politie zich af hoe het komt dat steeds meer mensen doorrijden na een aanrijding. Daarom dus.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_70625742
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:06 schreef ouderejongere het volgende:
En dan vraagt de politie zich af hoe het komt dat steeds meer mensen doorrijden na een aanrijding. Daarom dus.
Mooi dat jij dat zou kan inschatten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')