Nee, dat was Air France inderdaad - valt ook niet echt te missen he, staat in de URL en heel groot in de headline. Hij vloog naar Tokyo. Je bent niet het helderste licht he?quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:19 schreef Lehme het volgende:
[..]
En nog iets, dat was geen tokyo vliegtuig maar Air France. die is recent neergestort dus weten we daar nog niet veel over. over 6 maanden, wanneer ze het beter uitgezocht hebben, kom je maar terug en mocht het neergestort zijn door turbulentie dan zou deze crash de eerste in de hele geschiedenis van vliegrampen zijn die door turbulentie is neergestort
Jawel hoor, hij weet alles van de luchtvaart en vooral turbulentie na een werkstuk gemaakt te hebben op HAVO niveauquote:Op donderdag 2 juli 2009 09:46 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee, dat was Air France inderdaad - valt ook niet echt te missen he, staat in de URL en heel groot in de headline. Hij vloog naar Tokyo. Je bent niet het helderste licht he?
Dat stukje heb ik vele malen gevlogen in Fokkers 50s en nooit last gehad van turbulentie. Ik vind het zelfs niet bumpy? Je voelt hoogstens een beetje meer trilling door de propellors, maar niet meer dan een bus. Beetje aanstellers die collega's van je?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik vlieg veel die Fokkers vanaf City Airport naar Amsterdam en vind ze altijd wel prima. Veel collega's vinden het ellendig omdat ze eigenlijk altijd wel een beetje "bumpy" zijn. Maar goed, ik heb liever turbulentie in een kleine vliegtuig dan dat ik in zo'n 767 zit die echt naar beneden keilt. Da's toch minder.
Het is wel zo dat bij turbulent weer, lichtere vliegtuigen er meer/eerder last van hebben dan zwaardere (grotere) vliegtuigen. En daarbij komt ook nog eens dat als het wat harder waait, het vanwege de bebouwing om London city heen flink kan spoken op de laatste paar honderd meter tijdens de naderingquote:Op donderdag 2 juli 2009 14:45 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat stukje heb ik vele malen gevlogen in Fokkers 50s en nooit last gehad van turbulentie. Ik vind het zelfs niet bumpy? Je voelt hoogstens een beetje meer trilling door de propellors, maar niet meer dan een bus. Beetje aanstellers die collega's van je?
8 van de 10 keer kom je vanaf het oosten aanvliegen, dus dan kom je niet eens in de buurt van de bebouwing van Canary Wharf. De rest van de gebouwen om London City zijn laag, dus dat zal wel niet alteveel problemen opleveren. Misschien let ik er ook niet veel op omdat ik toch aan het lezen ben.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het is wel zo dat bij turbulent weer, lichtere vliegtuigen er meer/eerder last van hebben dan zwaardere (grotere) vliegtuigen. En daarbij komt ook nog eens dat als het wat harder waait, het vanwege de bebouwing om London city heen flink kan spoken op de laatste paar honderd meter tijdens de nadering
Gek, ik heb het stuk de afgelopen 4 jaar wel een stuk of 50 keer gevlogen en toch erg vaak turbulentie gehad. Geen idee waarom, maar het valt me altijd op. Heb er ook absoluut geen probleem mee en kan het wel onderscheiden van wat trillingen van de propsquote:Op donderdag 2 juli 2009 14:45 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat stukje heb ik vele malen gevlogen in Fokkers 50s en nooit last gehad van turbulentie. Ik vind het zelfs niet bumpy? Je voelt hoogstens een beetje meer trilling door de propellors, maar niet meer dan een bus. Beetje aanstellers die collega's van je?
Geloof me, er staat genoeg om het vliegveld heen dat het lastig maakt. De studenten flats ten noord oosten zijn leuk, het grote "glazen" gebouw precies ten noorden (wat volgens mij nog steeds leeg staat) en de woningflats te zuiden van het veld zorgen allemaal voor turbulentie. Vergeet niet dat objecten niet alleen dichtbij, maar juist verder weg voor turbulentie zorgen. De golf die ontstaat zal zich uitbreiden, niet alleen horizontaal, maar ook verticaal. Juist canary wharf kan voor leuke windcondities zorgen op de nadering vanuit het oosten.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:08 schreef Individual het volgende:
[..]
8 van de 10 keer kom je vanaf het oosten aanvliegen, dus dan kom je niet eens in de buurt van de bebouwing van Canary Wharf. De rest van de gebouwen om London City zijn laag, dus dat zal wel niet alteveel problemen opleveren. Misschien let ik er ook niet veel op omdat ik toch aan het lezen ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 17:03 schreef TvhN het volgende:
Even een domme vraag tussendoor:Nee, maar ze stoppen wel met het serveren van drinken en vreterij om obvious reasonsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal vanavond wel weer interessant worden, ik zie al dikke onweers wolken boven Rome hangen en er komt een groot lage druk gebied europa binnen waaien.http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
Ik zal er de volgende keer eens op letten.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Gek, ik heb het stuk de afgelopen 4 jaar wel een stuk of 50 keer gevlogen en toch erg vaak turbulentie gehad. Geen idee waarom, maar het valt me altijd op. Heb er ook absoluut geen probleem mee en kan het wel onderscheiden van wat trillingen van de props
Nee nee de vraag is waarom jullie wel aan mij aan mijn kennis zouden moeten twijfelenquote:Op donderdag 2 juli 2009 18:17 schreef Fogel het volgende:
Maar Lehme, serieus, vertel eens waarom we niet aan jouw kennis zouden moeten twijfelen?
Dit is een forum op internet.. iedereen kan precies beweren wat ze willen. "Trust me" maakt bijzonder weinig indruk, zeker van iemand die nog niet volwassen is (er vanuitgaande dat je 17 bent zoals door een andere user aangegeven - een uitspraak die ook niet te verificeren is...).quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:37 schreef Lehme het volgende:
[..]
Nee nee de vraag is waarom jullie wel aan mij aan mijn kennis zouden moeten twijfelen
Ja wie heeft dat gezegt, ik kan je concluderen dat ik niet 17 benquote:Op donderdag 2 juli 2009 23:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dit is een forum op internet.. iedereen kan precies beweren wat ze willen. "Trust me" maakt bijzonder weinig indruk, zeker van iemand die nog niet volwassen is (er vanuitgaande dat je 17 bent zoals door een andere user aangegeven - een uitspraak die ook niet te verificeren is...).
Kwam hier vandaan:quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:45 schreef Lehme het volgende:
[..]
Ja wie heeft dat gezegt, ik kan je concluderen dat ik niet 17 ben
Weltrusten fogel, laten we maar ontopic blijven
Ik vind het eigenlijk behoorlijk ontopic om een zelfbenoemde turbulentie-expert te vragen waarom we moeten de informatie in jouw posts als de volledige waarheid aan moeten nemen en alle andere users moeten negeren omdat die er volgens jou blijkbaar toch niets van weten.quote:Op donderdag 2 juli 2009 08:41 schreef illusions het volgende:
[..]
Sorry, "trust me, ik weet het beter" is voor mij toch niet zo'n overtuigend argument.Jij op je 17e levensjaar heeft vast niet zoveel gevlogen.
Als je nou eens met feiten komt, die je gebrabbel ondersteunen, kon ik er nog over nadenken om je serieus te nemen behalve simpelweg te zeggen "er is nog nooit een vliegtuig gecrasht door turbelensie, pund".
quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:37 schreef Lehme het volgende:
[..]
Nee nee de vraag is waarom jullie wel aan mij aan mijn kennis zouden moeten twijfelen
quote:
Over het algemeen voel je voorin minder dan achterin, dus denk dat ze het achterin wat minder vet vondenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:33 schreef Drasss het volgende:
Ik denk dat het een vlucht naar de USA was.. Ik zat in de cockpit met een vierpuntsgordel om en kwam even los van men stoelIk wil niet weten hoe het achterin aan toe ging, maar moet zeggen dat het wel vet was om even los te komen hehe.
Wie zegt dat de reizigers allemaal bang zijn voor een ongeluk?quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:20 schreef Lehme het volgende:
Het is eigelijk best grappig, de meeste hier vinden turbelentie eng. Maar er is nog NOOIT een vliegtuigongeluk door turbelentie voorgekomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |