abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70571895
Hij weet het toch beter, trust me - he knows.
pi_70572038
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:19 schreef Lehme het volgende:

[..]

En nog iets, dat was geen tokyo vliegtuig maar Air France. die is recent neergestort dus weten we daar nog niet veel over. over 6 maanden, wanneer ze het beter uitgezocht hebben, kom je maar terug en mocht het neergestort zijn door turbulentie dan zou deze crash de eerste in de hele geschiedenis van vliegrampen zijn die door turbulentie is neergestort
Nee, dat was Air France inderdaad - valt ook niet echt te missen he, staat in de URL en heel groot in de headline. Hij vloog naar Tokyo. Je bent niet het helderste licht he?
  Moderator donderdag 2 juli 2009 @ 09:50:27 #28
45833 crew  Fogel
pi_70572144
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:46 schreef illusions het volgende:

[..]

Nee, dat was Air France inderdaad - valt ook niet echt te missen he, staat in de URL en heel groot in de headline. Hij vloog naar Tokyo. Je bent niet het helderste licht he?
Jawel hoor, hij weet alles van de luchtvaart en vooral turbulentie na een werkstuk gemaakt te hebben op HAVO niveau trust me, he knows!



Lehme, hoe vaak heb je eigenlijk gevlogen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:10:57 #29
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_70579425
Op een of andere manier vind ik turbulentie overdag geen probleem, maar turbulentie 's nachts wel. Waarschijnlijk valt die dan ook meer op omdat je rustiger bent en probeert te slapen rusten. Zijn er nog mensen met die ervaring?

Enkele keren turbulentie meegemaakt, maar volgens mij nog nooit severe turbulence. 2 keer boven Afrika en 1 keer bij terugkeren uit USA. Die laatste keer was het felst en maakten de medepassagiers rare geluiden/kreten telkens het toestel op en neer ging. Ik zat in het middenstuk van de 777 en naast me zat de enige passagier van het toestel (vermoed ik) die er rustig doorheen sliep.
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:45:57 #30
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_70580341
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik vlieg veel die Fokkers vanaf City Airport naar Amsterdam en vind ze altijd wel prima. Veel collega's vinden het ellendig omdat ze eigenlijk altijd wel een beetje "bumpy" zijn. Maar goed, ik heb liever turbulentie in een kleine vliegtuig dan dat ik in zo'n 767 zit die echt naar beneden keilt. Da's toch minder.
Dat stukje heb ik vele malen gevlogen in Fokkers 50s en nooit last gehad van turbulentie. Ik vind het zelfs niet bumpy? Je voelt hoogstens een beetje meer trilling door de propellors, maar niet meer dan een bus. Beetje aanstellers die collega's van je?
reset
pi_70580559
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:45 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat stukje heb ik vele malen gevlogen in Fokkers 50s en nooit last gehad van turbulentie. Ik vind het zelfs niet bumpy? Je voelt hoogstens een beetje meer trilling door de propellors, maar niet meer dan een bus. Beetje aanstellers die collega's van je?
Het is wel zo dat bij turbulent weer, lichtere vliegtuigen er meer/eerder last van hebben dan zwaardere (grotere) vliegtuigen. En daarbij komt ook nog eens dat als het wat harder waait, het vanwege de bebouwing om London city heen flink kan spoken op de laatste paar honderd meter tijdens de nadering
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_70580791
Een landing in maimi recht door een flinke onweesrbui heen, we hadden een luchtzak waarbij ik echt het idee had terwijl ik naar buiten keek dat we toen een meter of 50 tot 60 naar beneden vielen.
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:08:53 #33
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_70581020
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het is wel zo dat bij turbulent weer, lichtere vliegtuigen er meer/eerder last van hebben dan zwaardere (grotere) vliegtuigen. En daarbij komt ook nog eens dat als het wat harder waait, het vanwege de bebouwing om London city heen flink kan spoken op de laatste paar honderd meter tijdens de nadering
8 van de 10 keer kom je vanaf het oosten aanvliegen, dus dan kom je niet eens in de buurt van de bebouwing van Canary Wharf. De rest van de gebouwen om London City zijn laag, dus dat zal wel niet alteveel problemen opleveren. Misschien let ik er ook niet veel op omdat ik toch aan het lezen ben.
reset
pi_70581281
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:45 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat stukje heb ik vele malen gevlogen in Fokkers 50s en nooit last gehad van turbulentie. Ik vind het zelfs niet bumpy? Je voelt hoogstens een beetje meer trilling door de propellors, maar niet meer dan een bus. Beetje aanstellers die collega's van je?
Gek, ik heb het stuk de afgelopen 4 jaar wel een stuk of 50 keer gevlogen en toch erg vaak turbulentie gehad. Geen idee waarom, maar het valt me altijd op. Heb er ook absoluut geen probleem mee en kan het wel onderscheiden van wat trillingen van de props
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70581674
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:08 schreef Individual het volgende:

[..]

8 van de 10 keer kom je vanaf het oosten aanvliegen, dus dan kom je niet eens in de buurt van de bebouwing van Canary Wharf. De rest van de gebouwen om London City zijn laag, dus dat zal wel niet alteveel problemen opleveren. Misschien let ik er ook niet veel op omdat ik toch aan het lezen ben.
Geloof me, er staat genoeg om het vliegveld heen dat het lastig maakt. De studenten flats ten noord oosten zijn leuk, het grote "glazen" gebouw precies ten noorden (wat volgens mij nog steeds leeg staat) en de woningflats te zuiden van het veld zorgen allemaal voor turbulentie. Vergeet niet dat objecten niet alleen dichtbij, maar juist verder weg voor turbulentie zorgen. De golf die ontstaat zal zich uitbreiden, niet alleen horizontaal, maar ook verticaal. Juist canary wharf kan voor leuke windcondities zorgen op de nadering vanuit het oosten.

Bergen veroorzaken dezelfde soort turbulentie in een gebied dat vele malen hoger reikt dan de berg zelf en vele malen verder dan de berg zelf breed is.:


Niet voor niets wordt er in de procedures voor de nadering op London city gewaarschuwd voor turbulentie:



En in dit geval kan ik werkelijk zeggen, trust me
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_70584715
Even een domme vraag tussendoor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 2 juli 2009 @ 17:08:29 #37
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_70584902
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:03 schreef TvhN het volgende:
Even een domme vraag tussendoor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, maar ze stoppen wel met het serveren van drinken en vreterij om obvious reasons

Zal vanavond wel weer interessant worden, ik zie al dikke onweers wolken boven Rome hangen en er komt een groot lage druk gebied europa binnen waaien.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 2 juli 2009 @ 17:25:23 #38
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_70585366
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Gek, ik heb het stuk de afgelopen 4 jaar wel een stuk of 50 keer gevlogen en toch erg vaak turbulentie gehad. Geen idee waarom, maar het valt me altijd op. Heb er ook absoluut geen probleem mee en kan het wel onderscheiden van wat trillingen van de props
Ik zal er de volgende keer eens op letten.
reset
pi_70585717
Hahaha iIlusions ga een leven zoeken, nerd je zegt in dat domme stukje van je ''dat tokyo vliegtuig'' dus hou op met je betweterig gedrag. Cough lozer Cough,

en Fogel hahahahah om jou moest ik wel ff lachen Hahhahahaha, ik heb vaak genoeg gevlogen
Lehme met Kruiden
  Moderator donderdag 2 juli 2009 @ 18:17:06 #40
45833 crew  Fogel
pi_70586489
Maar Lehme, serieus, vertel eens waarom we niet aan jouw kennis zouden moeten twijfelen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_70597028
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:17 schreef Fogel het volgende:
Maar Lehme, serieus, vertel eens waarom we niet aan jouw kennis zouden moeten twijfelen?
Nee nee de vraag is waarom jullie wel aan mij aan mijn kennis zouden moeten twijfelen
Lehme met Kruiden
  Moderator donderdag 2 juli 2009 @ 23:42:41 #42
45833 crew  Fogel
pi_70597194
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:37 schreef Lehme het volgende:

[..]

Nee nee de vraag is waarom jullie wel aan mij aan mijn kennis zouden moeten twijfelen
Dit is een forum op internet.. iedereen kan precies beweren wat ze willen. "Trust me" maakt bijzonder weinig indruk, zeker van iemand die nog niet volwassen is (er vanuitgaande dat je 17 bent zoals door een andere user aangegeven - een uitspraak die ook niet te verificeren is...).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_70597297
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dit is een forum op internet.. iedereen kan precies beweren wat ze willen. "Trust me" maakt bijzonder weinig indruk, zeker van iemand die nog niet volwassen is (er vanuitgaande dat je 17 bent zoals door een andere user aangegeven - een uitspraak die ook niet te verificeren is...).
Ja wie heeft dat gezegt, ik kan je concluderen dat ik niet 17 ben


Weltrusten fogel, laten we maar ontopic blijven
Lehme met Kruiden
  Moderator donderdag 2 juli 2009 @ 23:50:03 #44
45833 crew  Fogel
pi_70597459
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:45 schreef Lehme het volgende:

[..]

Ja wie heeft dat gezegt, ik kan je concluderen dat ik niet 17 ben


Weltrusten fogel, laten we maar ontopic blijven
Kwam hier vandaan:
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:41 schreef illusions het volgende:

[..]

Sorry, "trust me, ik weet het beter" is voor mij toch niet zo'n overtuigend argument. Jij op je 17e levensjaar heeft vast niet zoveel gevlogen.

Als je nou eens met feiten komt, die je gebrabbel ondersteunen, kon ik er nog over nadenken om je serieus te nemen behalve simpelweg te zeggen "er is nog nooit een vliegtuig gecrasht door turbelensie, pund".
Ik vind het eigenlijk behoorlijk ontopic om een zelfbenoemde turbulentie-expert te vragen waarom we moeten de informatie in jouw posts als de volledige waarheid aan moeten nemen en alle andere users moeten negeren omdat die er volgens jou blijkbaar toch niets van weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 03-07-2009 09:11:34 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_70601857
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:15 schreef Lehme het volgende:
trust me, ik weet het beter dan jou
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:39 schreef Lehme het volgende:
dus hou op met je betweterig gedrag
'nuff said kiddo. je gaat op alles in met volle overgave, behalve op de inhoud
  vrijdag 3 juli 2009 @ 08:52:04 #46
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_70602014
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:37 schreef Lehme het volgende:

[..]

Nee nee de vraag is waarom jullie wel aan mij aan mijn kennis zouden moeten twijfelen
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_70604218
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 08:52 schreef Ps2K het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


@Lehme:

Gratis spel tip; mensen nemen je serieuzer als je leert te spellen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70608476
Ik denk dat het een vlucht naar de USA was.. Ik zat in de cockpit met een vierpuntsgordel om en kwam even los van men stoel Ik wil niet weten hoe het achterin aan toe ging, maar moet zeggen dat het wel vet was om even los te komen hehe.
pi_70608819
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 12:33 schreef Drasss het volgende:
Ik denk dat het een vlucht naar de USA was.. Ik zat in de cockpit met een vierpuntsgordel om en kwam even los van men stoel Ik wil niet weten hoe het achterin aan toe ging, maar moet zeggen dat het wel vet was om even los te komen hehe.
Over het algemeen voel je voorin minder dan achterin, dus denk dat ze het achterin wat minder vet vonden
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_70609255
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:20 schreef Lehme het volgende:
Het is eigelijk best grappig, de meeste hier vinden turbelentie eng. Maar er is nog NOOIT een vliegtuigongeluk door turbelentie voorgekomen.
Wie zegt dat de reizigers allemaal bang zijn voor een ongeluk?

Het probleem van turbulentie is dat je misselijk wordt. Je wilt weg, maar je kunt alleen maar blijven zitten en het ondergaan. Zoiets als zeeziek worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')