Dude, dat soort zaken moet je met steekhoudende argumenten inwrijvenquote:Op woensdag 1 juli 2009 01:07 schreef Leonidas82 het volgende:
Wanneer mijn vriendin verweert dat ik eerst moet afstuderen en wij beide een goede baan willen voordat we aan kids beginnen, begrijpt aangetrouwd spul dat nog niet. Aangetrouwd spul heeft niet gestudeerd en is al heel vroeg aan kinderen begonnen![]()
Ja, maar toen werden volwassen vrouwen geacht dat te doen, en waarschijnlijk is die tante toen pas geboren dus dat slaat helemaal nergens op.quote:Op woensdag 1 juli 2009 01:21 schreef ErictheSwift het volgende:
Leuk dat je zo denigrerend over je tante doet, maar is zij niet toevallig van de jaren 50-60, je weet wel die jaren dat je als vrouw geacht werd achter het aanrecht de broedkip uit te hangen?
*neuriet nog maar eens "is dit alles...oehoehoehoeee.."
Voor de rest is de klacht wel terecht.
nooit verwacht dat in klb iemand serieus zou reagerenquote:Op woensdag 1 juli 2009 01:57 schreef Agiath het volgende:
Opzich herken ik dingen uit de OP, al zou ik nooit iets negatiefs zeggen over mijn eigen familie.
Ik ben de enige van beide kanten van mijn familie, dat is ongeveer 60 man, die studeert op WO niveau, dus van alle tantes, ooms neven nichten etc.
Sommige dingen begrijpen ze gewoon niet en ze hebben zo veel vooroordelen over studenten. Nu ik sinds kort op me zelf woon is het van "JAAAUH JE EET ZEKER ELKE DAG PIZZA1!1" of "ZO JE KLEREN ZIJN NOG SCHOON ZELFSss UHUH!". Alsof WO studenten niet gewoon eten kunnen maken of een wasje draaien.
En idd dat idee van dat je vanaf je 20ste al fulltime een baan moet hebben en je op je 23ste al kinderen moet krijgen. En als ik dan zeg dat ik misschien een half jaartje in het buitenland wil studeren kijken ze me aan alsof ik iets heel smerig zeg
Het kan ook anders hoor.
Het valt allemaal wel meequote:Op woensdag 1 juli 2009 02:00 schreef Feejx het volgende:
[..]
nooit verwacht dat in klb iemand serieus zou reageren![]()
![]()
ik ben er voor jemocht het nodig ziijn
quote:Op woensdag 1 juli 2009 01:21 schreef ErictheSwift het volgende:
Leuk dat je zo denigrerend over je tante doet, maar is zij niet toevallig van de jaren 50-60, je weet wel die jaren dat je als vrouw geacht werd achter het aanrecht de broedkip uit te hangen?
Als die tante dan echt zo geėmancipeerd is had ze natuurlijk allang iets van een opleiding afgerond en had ze al de nodige dienstjaren erop zitten. Aangezien dat in het geval van TS _niet_ het geval is heeft blijkbaar de SGP-normen-en-waarden-indoctrinatie mbt huishouden ipv dolle-mina-idealen de overhand gekregen. Waarmee ik die tante niet gelijk wilt wegzetten als bible belt slaafje.quote:Op woensdag 1 juli 2009 01:59 schreef Zero17 het volgende:
Ja, maar toen werden volwassen vrouwen geacht dat te doen, en waarschijnlijk is die tante toen pas geboren dus dat slaat helemaal nergens op.
Die generatie die in de jaren '50 geboren is streed juist voor emancipatie.
Zeer herkenbaarquote:Op woensdag 1 juli 2009 01:57 schreef Agiath het volgende:
Sommige dingen begrijpen ze gewoon niet en ze hebben zo veel vooroordelen over studenten. Nu ik sinds kort op me zelf woon is het van "JAAAUH JE EET ZEKER ELKE DAG PIZZA1!1" of "ZO JE KLEREN ZIJN NOG SCHOON ZELFSss UHUH!". Alsof WO studenten niet gewoon eten kunnen maken of een wasje draaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |