abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70534370
Vanavond weer eens de verjaardag van mijn moeder gevierd. Uiteraard komen op dat soort avonden weer hordes ooms en tantes en aangetrouwd spul op af. Uiteraard draait zo'n avond om zuipen, dom gepraat en platvloerse lol. Binnen de familie zijn er maar een paar die gestudeerd hebben en meer van hun leven willen dan van weekend naar weekend leven en in een baan blijven hangen waar ze elk jaar weer over klagen (zoals het gros van mijn familie) Nou vooruit een paar klachten dan:

• Tante die nog nooit gewerkt heeft noch enig opleiding heeft afgerond, vraagt aan TS: wanneer ben je klaar met de studie? TS: september studeer ik af. Tante: nou, dan kan je eindelijk werken, dat wordt wel eens tijd!! TS:??? en dat uit de mond van iemand die nog nooit gewerkt/gestudeerd heeft

• Aangetrouwd zwaarlijvig varken die 8 uren per week werkt achter de kassa, hobby's bestaan uit series/films kijken en Hyven en haar enige doel in het leven lijkt te bestaan uit: het werpen van baby's. Vanavond dacht ik dat ze wederom zwanger was. Blijkt dat gewoon een dikke hangbuik en hangtieten heeft gekregen van elke avond films kijken en chips op de bank vreten.

• Ander aangetrouwd spul praat super plat en schept op over haar baan als beveiliger en vindt het vreemd dat mijn vriendin nog steeds niet zwanger van me is. Wanneer mijn vriendin verweert dat ik eerst moet afstuderen en wij beide een goede baan willen voordat we aan kids beginnen, begrijpt aangetrouwd spul dat nog niet. Aangetrouwd spul heeft niet gestudeerd en is al heel vroeg aan kinderen begonnen

• Neef klaagt over zijn baan en werktijden en doet dit elk jaar weer. TS denkt dan: neem initiatief en zoek een andere baan!

Klacht: familieleden die blijven hangen/geen ambitie hebben, nooit van het woord zelfontplooiing gehoord hebben
  •   woensdag 1 juli 2009 @ 01:10:45 #2
    154252 EvanStone
    Daar gaan we!
    pi_70534426
    TS is kansrijk?
      woensdag 1 juli 2009 @ 01:10:50 #3
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_70534435
    Hyves?
    This shit so good, it don't even smell bad!
      woensdag 1 juli 2009 @ 01:12:26 #5
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_70534453
    Print het uit en lees het over tien jaar nog eens . . .
    Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
    pi_70534454
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 01:10 schreef TNA het volgende:
    Gefeliciteerd met je genen.
    geen last van

[ Bericht 25% gewijzigd door Leonidas82 op 01-07-2009 01:17:45 ]
    pi_70534481
    Pics van desbetreffende tante?
    pi_70534561
    Ik herken het (helaas) Overigens zijn het altijd aangetrouwde familieleden die van huis uit totaal geen opvoeding hebben genoten. Het is bij mij zo erg dat ik ook echt niet snap wat mijn 2 ooms met die varkens moeten.

Gelukkig herkennen mijn ouders mijn schaamte voor deze familieleden
    pi_70534582
    Leuk dat je zo denigrerend over je tante doet, maar is zij niet toevallig van de jaren 50-60, je weet wel die jaren dat je als vrouw geacht werd achter het aanrecht de broedkip uit te hangen?

*neuriet nog maar eens "is dit alles...oehoehoehoeee.."

Voor de rest is de klacht wel terecht.
      woensdag 1 juli 2009 @ 01:40:09 #11
    245965 Feejx
    Glaasje champie?
    pi_70534782
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 01:10 schreef StacksOnDeck het volgende:
    Hyves?
    Rotsje&Koekje
    pi_70534856
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 01:07 schreef Leonidas82 het volgende:
    Wanneer mijn vriendin verweert dat ik eerst moet afstuderen en wij beide een goede baan willen voordat we aan kids beginnen, begrijpt aangetrouwd spul dat nog niet. Aangetrouwd spul heeft niet gestudeerd en is al heel vroeg aan kinderen begonnen
    Dude, dat soort zaken moet je met steekhoudende argumenten inwrijven .
    pi_70534978
    Opzich herken ik dingen uit de OP, al zou ik nooit iets negatiefs zeggen over mijn eigen familie.

Ik ben de enige van beide kanten van mijn familie, dat is ongeveer 60 man, die studeert op WO niveau, dus van alle tantes, ooms neven nichten etc.

Sommige dingen begrijpen ze gewoon niet en ze hebben zo veel vooroordelen over studenten. Nu ik sinds kort op me zelf woon is het van "JAAAUH JE EET ZEKER ELKE DAG PIZZA1!1" of "ZO JE KLEREN ZIJN NOG SCHOON ZELFSss UHUH!". Alsof WO studenten niet gewoon eten kunnen maken of een wasje draaien.

En idd dat idee van dat je vanaf je 20ste al fulltime een baan moet hebben en je op je 23ste al kinderen moet krijgen . En als ik dan zeg dat ik misschien een half jaartje in het buitenland wil studeren kijken ze me aan alsof ik iets heel smerig zeg Het kan ook anders hoor.
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
      woensdag 1 juli 2009 @ 01:59:42 #14
    255512 Zero17
    Gewoon lekker mezelf.
    pi_70534997
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 01:21 schreef ErictheSwift het volgende:
    Leuk dat je zo denigrerend over je tante doet, maar is zij niet toevallig van de jaren 50-60, je weet wel die jaren dat je als vrouw geacht werd achter het aanrecht de broedkip uit te hangen?

*neuriet nog maar eens "is dit alles...oehoehoehoeee.."

Voor de rest is de klacht wel terecht.
    Ja, maar toen werden volwassen vrouwen geacht dat te doen, en waarschijnlijk is die tante toen pas geboren dus dat slaat helemaal nergens op.
    Die generatie die in de jaren '50 geboren is streed juist voor emancipatie.
    Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
    Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
      woensdag 1 juli 2009 @ 02:00:22 #15
    245965 Feejx
    Glaasje champie?
    pi_70535005
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 01:57 schreef Agiath het volgende:
    Opzich herken ik dingen uit de OP, al zou ik nooit iets negatiefs zeggen over mijn eigen familie.

Ik ben de enige van beide kanten van mijn familie, dat is ongeveer 60 man, die studeert op WO niveau, dus van alle tantes, ooms neven nichten etc.

Sommige dingen begrijpen ze gewoon niet en ze hebben zo veel vooroordelen over studenten. Nu ik sinds kort op me zelf woon is het van "JAAAUH JE EET ZEKER ELKE DAG PIZZA1!1" of "ZO JE KLEREN ZIJN NOG SCHOON ZELFSss UHUH!". Alsof WO studenten niet gewoon eten kunnen maken of een wasje draaien.

En idd dat idee van dat je vanaf je 20ste al fulltime een baan moet hebben en je op je 23ste al kinderen moet krijgen . En als ik dan zeg dat ik misschien een half jaartje in het buitenland wil studeren kijken ze me aan alsof ik iets heel smerig zeg Het kan ook anders hoor.
    nooit verwacht dat in klb iemand serieus zou reageren

ik ben er voor je mocht het nodig ziijn
    Rotsje&Koekje
    pi_70535076
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 02:00 schreef Feejx het volgende:

[..]

nooit verwacht dat in klb iemand serieus zou reageren

ik ben er voor je mocht het nodig ziijn
    Het valt allemaal wel mee En serieus reageren doe ik uiterst weinig, eigenlijk alleen maar als ik het een herkenbare klacht vind.
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
      woensdag 1 juli 2009 @ 02:09:22 #17
    199318 zwartemarktplaats
    met zonder bonnetje
    pi_70535107
    Nee jij bent lekker.
    pi_70535346
    OoooOOOoo! Kijk mij beter zijn dan de rest van mijn familie!!!
    Neehj ik spreekdt geen Nederlanders.
    140 threads? I don't even have a 3rd of that, you're a fucking whore.
    pi_70535388
    je familie kan je niet kiezen ; wel de houding die je aanneeemt op n verjaardagsfeestje
    uiteindelijk lukt altijd alles
      woensdag 1 juli 2009 @ 02:54:41 #20
    244933 trovey
    Nachtoele
    pi_70535439
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 01:21 schreef ErictheSwift het volgende:

Sterker nog...als je als vrouw werkte dan werd je ontslagen in de 50-er jaren als je trouwde, of je het geld nou kon missen of niet. (Ja ik heb een moeder die dat overkwam en daar niet op zat te wachten want als jong getrouwd stel konden mijn ouders het geld goed gebruiken). Andere baan zoeken....helaas dachten de meeste werkgevers er ook zo over....getrouwd als vrouw dan werd je huisvrouw.
    Optimist tot in de kist
    Miniem's internetvriendinnetje :P
    Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
    pi_70535483
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 01:59 schreef Zero17 het volgende:
    Ja, maar toen werden volwassen vrouwen geacht dat te doen, en waarschijnlijk is die tante toen pas geboren dus dat slaat helemaal nergens op.
    Die generatie die in de jaren '50 geboren is streed juist voor emancipatie.
    Als die tante dan echt zo geėmancipeerd is had ze natuurlijk allang iets van een opleiding afgerond en had ze al de nodige dienstjaren erop zitten. Aangezien dat in het geval van TS _niet_ het geval is heeft blijkbaar de SGP-normen-en-waarden-indoctrinatie mbt huishouden ipv dolle-mina-idealen de overhand gekregen. Waarmee ik die tante niet gelijk wilt wegzetten als bible belt slaafje.

[ Bericht 0% gewijzigd door ErictheSwift op 01-07-2009 05:07:25 ]
    pi_70535806
    Inderdaad, hier nog zo een. Mijn moeder en oom hebben een WO opleiding gedaan. Ik doe een WO opleiding. De rest is of werkeloos, en/of diplomaloos. Een kansloos en vervelend zooitje bij elkaar, waar ik geen contact mee wil hebben.
      woensdag 1 juli 2009 @ 09:01:04 #23
    254493 Trollface.
    gr rob fruithof, groningencity
    pi_70537173
    Verkapt kijk-mij-nou-ik-studeer-en-ben-beter-dan-mijn-familieledentopic.
    ★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
    pi_70537420
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 01:57 schreef Agiath het volgende:
    Zeer herkenbaar .
    pi_70537550
    Als de 82 uit je username je geboortejaar is, wordt het inderdaad wel eens tijd om af te studeren
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')