Ik woon met nog een aantal anderen in een woongroep. Nu willen wij een inboedelverzekering afsluiten, maar de meeste verzekeringsmaatschappijen doen moeilijk. Ze vallen nogal over het feit dat wij onze deuren niet op slot doen. Natuurlijk wel de buitendeur, maar niet onze kamerdeuren. Het kan wel hoor, maar het idee van de woongroep is nou juist dat je wat makkelijker bij elkaar naar binnen stapt, dan in een studentenhuis bijvoorbeeld.
We kunnen ons dus niet verzekeren tegen braak, omdat mocht er ingebroken worden er geen sporen van braak zouden zijn. Dat snap ik allemaal wel, maar zou toch graag m'n spulletjes willen verzekeren. Alleen de Centraal Beheer kwam met een optie om wel te verzekeren voor brand e.d. maar om dan een clausule op te nemen dat braak niet verzekerd is. Ook niet echt een hele fijne oplossing...
Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn hier mensen die in een woongroep wonen en die inboedel op een andere manier verzekerd hebben? Of andere tips, ideeen welke maatschappij ik nog kan bellen?
Ik hoor het heel graag.
groetjes!