De ANWB schrijft dat ze aanraden het vignet bij hen te kopen in de ANWB-winkel. Ik ben nooit in Zwitserland geweest, maar ik weet dat er daar nog paspoortcontroles zijn aan de grens (of het moet net het laatste jaar veranderd zijn). Dus ik denk dat je daar een vignet kan aanschaffen (en anders weet de douane het vast wel).
Hoe betaal je het makkelijkst, dat bepaal je zelf. Je kan natuurlijk ook cash betalen, of met je pinpas. Tenminste het lijkt mij logisch dat dat kan (cash zowiezo natuurlijk). Zelf heb ik geen creditcard, want dat kost geld. Wel heb ik nog altijd een OV-voordeelurenkaart, hoewel ik de kosten daarvan de laatste 3-4 jaar er niet meer uit heb gehaald. Dus dat kost ook geld, maar NS gun ik dat nog wel, een kredietkaartmaatschapij zeker niet. Geldt natuurlijk ook voor benzine, kan natuurlijk ook met cash en zou moeten kunnen met pinpas.
Bij de tolweg trek je aan het begin van de tolweg sectie een kaartje uit een automaat, bij het verlaten van de tolweg kom je dan langs een automaat of een kastje waar een medewerker in zit, en kan je betalen, ik neem aan met cash, pinpas of credit card. Als het niet cash kan en je hebt niks anders, dan hebben zij pech. Want je hebt tenslotte de middelen bij je, zo zie ik dat. Geld is geld.
Wat betreft de foutmelding, dat ligt aan jou. Ik heb net een rit toegevoegd om het te testen (een rit die we misschien gaan maken). Dit is de rit vanaf Maastricht op 22 augustus, pagina 9 op
www.hitchhikers.org. Dit lukte wel. Je moet onderaan een code invoeren vanaf het plaatje.
Als het gelukt is krijg je een bevestigingsmailtje van "De Hitchhackers" thuis, die je vooral veel * lol * toewensen