bronquote:OXFORD - Een inbreker die dacht dat zijn gepensioneerde buurman een makkelijk doelwit was, kreeg de verrassing van zijn leven toen hij hem aanviel met een mes. Hij wist niet dat de 72-jarige man oud-bokskampioen was.
De kwieke gepensioneerde Frank Corti kon het mes ontwijken en sloeg Gregory McCalium (23) twee keer in zijn gezicht. Hij wist hem vast te houden totdat de politie arriveerde. Dat meldt Daily Mail.
Corti vertelde de rechtbank dinsdag dat hij al langer last had van zijn lawaaiige buren. “Ze sloegen met deuren en hadden altijd feestjes.” Die nacht hoorde hij weer lawaai en trof hij zijn buurman aan in zijn huis met een groot mes. “Hij haalde naar me uit, maar ik wist hem gelukkig te ontwijken.” Nadat hij hem knock-out had geslagen ging Corti bovenop zijn belager zitten terwijl zijn vrouw de politie belde.
McCalium, die dronken was toen het gebeurde, zegt zich niets te herinneren van het incident.
De ongelukkige aanvaller krijgt viereneenhalf jaar celstraf voor zijn daad.
In Nederland zou hij in het gevang gesmeten zijn, en de inbreker een forse schadevergoeding moeten betalenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:38 schreef Hukkie het volgende:
Tis dat het in de krant staat, anders zouden we zoiemand internetheld noemen
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:40 schreef plank_ het volgende:
[..]
In Nederland zou hij in het gevang gesmeten zijn, en de inbreker een forse schadevergoeding moeten betalen
idd, met twee slagen iemand zijn kop verrot slaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:43 schreef Brook het volgende:
Die man kan op zijn bejaarde leeftijd blijkbaar nog aardig wat schade aanrichten, afgaande op de foto!
nee hoor, hij heeft hem een klap gegeven en daarna gepast geweld gebruikt door op hem te gaan zitten...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:40 schreef plank_ het volgende:
[..]
In Nederland zou hij in het gevang gesmeten zijn, en de inbreker een forse schadevergoeding moeten betalen
Ja, dat is wel wat gezegd wordt, maar in de praktijk is er volgens mij nog nooit iemand voor veroordeeld. Wel is de politie soms vlot om iemand vast te houden, maar uiteindelijk beslist de rechter tot nu altijd nog dat het geoorloofd was. Het geval van een juwelier die een overvaller had neergeschoten is gehonoreerd als noodweer, en de Enschedeër die een inbreker met een honkbalknuppel had bewerkt ook.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:40 schreef plank_ het volgende:
[..]
De 2 Marokkaanse jongens dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, dat is wel wat gezegd wordt, maar in de praktijk is er volgens mij nog nooit iemand voor veroordeeld. Wel is de politie soms vlot om iemand vast te houden, maar uiteindelijk beslist de rechter tot nu altijd nog dat het geoorloofd was. Het geval een een juwelier die een overvaller had neergeschoten is gehonoreerd als noodweer, en de Enschedeër die een inbreker met een honkbalknuppel had bewerkt ook.
Dat lijkt me sterk, die gozer viel hem met een mes aan in zijn eigen woning.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:40 schreef plank_ het volgende:
[..]
Die zijn volgens mij uiteindelijk vrijgesproken.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:56 schreef plank_ het volgende:
[..]
De 2 Marokkaanse jongens dan?
Die hadden toch ook een agressieve winkeldief overmeesterd, en werden toch tot een boete veroordeeld.
Prins Bernhard heeft die nog betaald
Ik zou ook niet graag in de buurt van jou knuistjes komen als je kwaad bentquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:18 schreef BrandX het volgende:
wij hebben op de boksschool ook zo'n straffe. 76 jaar en nog steeds de wedstrijdjongens trainen![]()
wij zeggen ook aldoor: wee die 2 opgeschoten klootzakkies die denken hem wel ff te beroven
gebeurt gelukkig nooit, maar als het gebeurt... woei!
Gelul: noodweer. Niet eens noodweerexces.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:40 schreef plank_ het volgende:
[..]
Doe niet zo zielig! Je kletst uit je nek!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:41 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Wegens buitensporig geweld. Triest idd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |