abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70520275
Bron:
http://www.nu.nl/economie(...)n-banken-helpen.html

Samenvatting mijns inziens.:
Risicovolle beleggingen van banken, zo is het voorstel, kunnen bij veiling worden verkocht aan pensioenfondsen. Hiermee raken de banken hun rommel kwijt en kunnen zo 'gezond' worden. De verkoop van deze rommel wordt gefinancierd door de pensioenfondsen (=spaarvarkens van de burgerij). Het voordeel voor de banken is duidelijk. Deze zijn af van het opnemen van dubieuze beleggingen in hun balans. Aldus de bankman, is er mogelijk ook een voordeel voor de pensioenfondsen, want die zijn van 'de lange adem' en de economie trekt toch uiteindelijk wel aan. De rommel zal daarom uiteindelijk, mogelijk, toch wel weer wat opleveren. Dat is natuurlijk zeer de vraag. Banken zijn kennelijk, bij woorden van de bankman, niet van ' de lange adem', wat de banken zeer is aan te rekenen!!!!!!!

Mijn conclusie:
NIET DOEN!
- het gaat om risicovolle beleggingen die 'product' worden genoemd. Noem het zoals je wilt, maar het blijft rommel. Zoals de bankman zegt ' de waarde is zeer moeilijk te bepalen'. Dit betekent gewoon dat de aankoop hiervan gokken is!
- Pensioengelden zijn niet bedoeld voor onevenredige risicovolle belggingen. Vraag maar aan de leden van het pensioenfonds. Wil je de kans lopen op een superhoog rendement van je pensioen, of helemaal niks?? NEE! Daarvoor ga je niet bij een pensioenfonds. Dat doe je voor zekerheid van je oudedag voorziening (of verpllicht via je werkgever..) en niet voor een kans. Gokken doe je bij de loterij, niet bij je pensioenfonds.
- Het feit dat de banken van de risicovolle beleggingen af willen, en het feit dat er momenteel hiervoor geen markt is, zegt meer dan genoeg. Als er geen markt voor is, dan wordt het risico hoog ingeschat. Dit is dus niets voor pensioenfondsen.

Ik heb mijn pensioenfonds ABP telefonisch en per email gevraagd om een reactie. Als er iets terugkomt dan post ik het hier.
pi_70522836
Ik stel voor dat ze de hele klerezooi aan AEGON overdoen, kunnen die ook eens voelen hoe het is om een poot uitgetrokken te worden. Oeps.... nee dat klopt natuurlijk niet want het is niet hun eigen geld
Nou ja dan moet de belastingbetaler het maar weer gaan betalen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 30 juni 2009 @ 20:15:06 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_70524483
Lege en slecht bestuurde banken waar managers zich ondanks wanprestaties buitensporig verrijken, redden met nationaal spaargeld? Puik plan!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_70541321
kunnen ze net zo goed meteen het hele pensioensysteem afschaffen.
pi_70541730
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:15 schreef Perrin het volgende:
Lege en slecht bestuurde banken waar managers zich ondanks wanprestaties buitensporig verrijken, redden met nationaal spaargeld? Puik plan!
Belastinggeld of nationaal spaargeld, uiteindelijk betaald de burger om commerciele bedrijven van het faillisement te redden.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  woensdag 1 juli 2009 @ 13:14:29 #6
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_70544452
Ik zou zeggen bel even het ABP
Die hebben nog 50 miljoen aandelen fortis gekocht voor 10,00 euro = 500 miljoen
Om Fortis van de ondergang te redden
Huidige waarde 75 miljoen pensioen van alle ambtenaartjes
En dat alles onder leiding van die CDA eikel van een Brinkman
Want het ABP had een morele verplichting
Dus op naar het volgende drama
pi_70555321
Ik heb een afstandsverklaring getekend bij mijn werkgever, geen pensioen voor mij, want het is toch weggegooid geld. Daarnaast heb ik geen zin om nog meer mee te gaan betalen aan de babyboomers.
Pensioenfondsen zullen zeer spoedig de premies gaan verhogen en de pensioenen gaan bevriezen/omlaag brengen. Het is een groot drama in wording. Dus jeugdigen van NL doe niet mee aan dit pyramidespel want je word er alleen maar slechter van.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_70575680
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:42 schreef xenobinol het volgende:
Ik heb een afstandsverklaring getekend bij mijn werkgever, geen pensioen voor mij, want het is toch weggegooid geld. Daarnaast heb ik geen zin om nog meer mee te gaan betalen aan de babyboomers.
Pensioenfondsen zullen zeer spoedig de premies gaan verhogen en de pensioenen gaan bevriezen/omlaag brengen. Het is een groot drama in wording. Dus jeugdigen van NL doe niet mee aan dit pyramidespel want je word er alleen maar slechter van.
Banksparen ftw
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_70576764
Ik heb bij dit soort zaken altijd zoiets van, als er echt muziek in zat dan had de markt er al lang een oplossing voor gevonden. Kortom de banken willen hun rommel bij de pensioenfondsen dumpen. Slim van de banken, dom van de pensioenfondsen dat ze hier wel oren naar hebben.
pi_70943871
Op mijn vraag hoe ik het meest effectief mij kan verzetten tegen in topic genoemde dwaling van ABP het volgende:"
Beste meneer,

Bedankt voor uw e-mail. Hierin vraagt u hoe u uw invloed kunt aanwenden op het beleid van ABP.
Graag informeer ik u.

De Stichting Pensioenfonds ABP is een zelfstandig orgaan met een eigen Bestuur. Dit Bestuur bestaat uit vertegenwoordigers van werknemers en werkgevers. Zij werken onafhankelijk van de organisatie waaruit zij voortkomen en zijn verantwoordelijk voor de gang van zaken bij ABP. De Deelnemersraad en de Werkgeversraad vormen samen het belangrijkste adviesorgaan van het Bestuur. Zij geven op eigen initiatief of op verzoek van het Bestuur adviezen over het beleid. Meepraten over het (beleggings) beleid van ABP kan via de Deelnemersraad. Via een van de vier vakcentrales die vertegenwoordigd zijn in de deelnemersraad kunnen deelnemers hun stem laten horen.

ABP Nieuwsbrief. Hét antwoord op uw pensioenvragen. Kort en helder, gratis in uw mailbox. Boordevol tips en adviezen. Ga voor meer informatie en aanmelding naar www.abp.nl

Met vriendelijke groet,

Kitty Dauvillier
ABP"

Aldus op naar de vakcentrales.

Dit was de reactie per email. Per telefoon zou mijn bezwaar worden genoteerd en doorgegeven? Awel ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')