Nee, volgens betrouwbare bron (quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:19 schreef justmattie het volgende:
[..]
Moeten we nu aluminium hoedjes gaan vouwen
Dan zal ik de deur maar eens gaan sluiten, anders maak ik het ze wel érg makkelijk.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee, volgens betrouwbare bron () kunnen ze geen deuren openen.
Laat ik nou net een aantal kilometer van een luchtmachtbasis afwonen, ik kan je vertellen dat het regelmatig gebeurd.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:02 schreef justmattie het volgende:
[..]
Luchtmacht houdt dagelijks oefeningen. Maar ze mogen niet door de barrière heen. Alleen de QRA (als ze iets moeten onderscheppen en het dus voor het eggie is) mag dit. En dat gebeurd zelden.
Nee, want ze vliegen binnen een paar kilometer ook al echt zo hard dat ze *plop* boven de basis al gelijk door de geluidsbarriëre vliegen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:04 schreef Flepke het volgende:
[..]
Laat ik nou net een aantal kilometer van een luchtmachtbasis afwonen, ik kan je vertellen dat het regelmatig gebeurd.
En ja, je ruiten trillen....
Ik ook, en sta er ook wel eens te kijken. En dat die ramen trillen komt gewoon door het geluid wat ze maken. Supersonic mag gewoon niet. Tenzij ze bevoegd zijn (QRA)quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:04 schreef Flepke het volgende:
[..]
Laat ik nou net een aantal kilometer van een luchtmachtbasis afwonen, ik kan je vertellen dat het regelmatig gebeurd.
En ja, je ruiten trillen....
En bedanktquote:Op woensdag 15 juli 2009 12:23 schreef nasonex het volgende:
[..]
En vliegtuigen mogen wel door de geluidsbarriëre heen, als het boven een gebied is waar het amper bevolkt is. Boer'n land ensoa.
Het is niet dat ze constant staan te trillen, het is meer af en toe:quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:30 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ik ook, en sta er ook wel eens te kijken. En dat die ramen trillen komt gewoon door het geluid wat ze maken. Supersonic mag gewoon niet. Tenzij ze bevoegd zijn (QRA)
Yep. Was hier in Geldermalsen wel redelijk gedempt voor m'n gevoel.quote:
Niet volgens buienradarquote:
Hmm ja, daar heb je inderdaad gelijk in. Vorige keer was het ook warm en in de middag.quote:De vorige keer was het ook ditzelfde weer toen je het hoorde
Heel het pand trilde hier ook iddquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
Prachtige knal.Hield echt 3 seconden aan ofzo.
Onweer hoeft niet altijd gepaard te gaan met flitsen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet volgens buienradar
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
[..]
Hmm ja, daar heb je inderdaad gelijk in. Vorige keer was het ook warm en in de middag.
De donder ontstaat juist door de bliksem dacht ik.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:26 schreef justmattie het volgende:
Onweer hoeft niet altijd gepaard te gaan met flitsen.
Inderdaad,quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De donder ontstaat juist door de bliksem dacht ik.
quote:Donder wordt veroorzaakt doordat de lucht die direct grenst aan een bliksemschicht plotseling zeer sterk wordt verwarmd en daardoor zeer snel uitzet. Deze uitzetting plant zich voort door de lucht als geluidsgolf. Aangekomen bij een toehoorder wordt deze ervaren als een opeenvolging van meerdere knallen (de donder).
Is het daar al niet genoeg gebeurd dan?quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:45 schreef Stephan1237 het volgende:
Waarom gebeurt dit nooit in Rotterdam
Touché.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:32 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Is het daar al niet genoeg gebeurd dan?
Nee niet genoegquote:Op woensdag 22 juli 2009 15:32 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Is het daar al niet genoeg gebeurd dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |