Ik geef sinds een tijdje de borstvoeding volledig met de fles. Dus niet meer aanleggen. Dit hebben we besloten, omdat het steeds vaker een drama was om de borst te geven. Keihard gillen dat ze deed! De ene keer dacht ik dat het kwam om dat het te snel toestroomde, de andere keer omdat er een boertje dwars zat of omdat ze gewoon geen dorst had. Het maakte me erg onzeker en het is echt geen pretje om een gillend baby'tje in je armen te hebben. Sinds het begin gaf ik de nachtvoeding al via fles omdat ik medicijnen gebruik en die voor de nacht in neem. Het viel me op dat de nachtvoeding altijd prima verliep. Sinds ik alleen maar met flesjes (moedermelk) werk gaat het echt veel beter! Ik ben nu wel een beetje bang dat de borstvoeding terug gaat lopen als ik haar helemaal niet meer aanleg. Het gaat tot nu toe nog goed... ik heb voldoende en ik weet dat ik eventueel kan terugvallen op een neusspray.
Ik ben benieuwd of er hier meer vrouwen hier zijn die de borstvoeding volledig afkolven en het altijd met de fles geven. Wat was jou reden en hoe lang doe je het al/heb je het volgehouden? Liep de borstvoeding ook terug of viel het wel mee? Ik ben nieuwsgierig naar verhalen van anderen!
* fake it until you make it *