Ja, naar de winkel gaan en een conversatie beginnen met de betreffende eigenaar.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:08 schreef dyna18 het volgende:
Is er een mogelijkheid om de winkels hierop aan te spreken?
Je kunt een bewustwordingsproces starten, niet iedereen zit er op de wachten en zoiets dringt alleen goed door als je komt klagen bij de winkeliers. Ik neem aan dat het kleine zelfstandigen zijn die dat doen, en daar zit de eigenaar meestal achter de balie.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:11 schreef eleusis het volgende:
Lijkt me niet, ze gaan echt niet allemaal rondlopen met een lijstje met kentekens die geen folders willen.
Misschien een mooie NEE NEE sticker onderaan de ruit plakken/leggen met geen flyers gewenst?
Wat nog vervelender is, is dat eventuele autokrakers rustig num gang kunnen gaan; ze kunnen precies zien hoelang je auto er al staat.....quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:08 schreef dyna18 het volgende:
Helemaal verregend en ingebrand. Het vervelende is dat zo'n verregend en ingebrand papiertje zich hecht aan de voorruit en dat je het er niet meer afkrijgt. Ik ben zuinig op mijn auto en wil gewoon dat men van mijn spullen afblijft.
De gemeente geeft die vergunningen af dus die zijn dan ook aansprakelijk voor de schade lijkt mij.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:25 schreef dyna18 het volgende:
Ik was gister inderdaad al naar de winkel toegeweest. Daar werd gezegd, dat ze helaas niet een uitzondering kunnen maken voor bepaalde auto's (niet te flyeren).
Ze hadden wel toegezegd om de flyer van mijn auto af te halen en de ruit schoon te maken.
Dat hebben ze helaas niet gedaan, dus ik heb net even de gemeente gebeld om te vragen of er richtlijnen hiervoor zijn. Nu blijkt dus dat je voor flyeren inderdaad een vergunning nodig hebt en de gemeente handhaving gaat een praatje met de winkel maken om toe te lichten dat dit niet de bedoeling is.
Probleem opgelost lijkt me. Nu moet ik alleen nog die klote flyer van mijn ruit af zien te krijgen.
Zijn er dan daadwerkelijk mensen die zitten te wachten op een folder onder hun ruitenwisser?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:11 schreef eleusis het volgende:
Lijkt me niet, ze gaan echt niet allemaal rondlopen met een lijstje met kentekens die geen folders willen.
niet als er geen vergunning is afgegevenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:30 schreef SkyChat het volgende:
[..]
De gemeente geeft die vergunningen af dus die zijn dan ook aansprakelijk voor de schade lijkt mij.
Das onzin, vernieling moet opzettelijk gebeuren, daar lijkt me hier geen sprake van..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Gewoon aangifte doen van vernieling lijkt me, om maar eens mee te beginnen.
Die flyer komt uit zich zelf aanwaaien en nestelt zich automagisch onder de ruitenwisser?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:57 schreef Phuturistixxx het volgende:
Das onzin, vernieling moet opzettelijk gebeuren, daar lijkt me hier geen sprake van..
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:05 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Die flyer komt uit zich zelf aanwaaien en nestelt zich automagisch onder de ruitenwisser?
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:12 schreef SpiekerJozef het volgende:
[ afbeelding ]
Uitknippen langs het stippellijntje![]()
Wat snap je niet aan "blijf met je vingers van andermans spullen"?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:09 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Het gaat er om of de vernieling met opzet gebeurde, het simpele aanbrengen van een flyer onder een ruitenwisser is géén vernieling.
Als door omstandigheden die flyer zeer lang blijft zitten en daardoor de ruit beschadigd (alhoewel relatief gezien natuurlijk), dan was dat niet de bedoeling toen die flyer geplaatst werd en was het dus geen vernieling.
Als ik jouw voorruit helemaal onder de flyers plak van onder tot boven en vervolgens lekker nat maak en nog wat lijm toevoeg (even overdrijven) dan is de opzet tot beschadiging er wel.
Kerel dit is WGR... ik verdedig niemand, ik flyer zelf niet ofzo...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:17 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "blijf met je vingers van andermans spullen"?
Ophoeren met die kut flyers.
Eerst even goed nat maken en laten inweken? Dan met iets van spiritus of terpentine aan de slag?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:25 schreef dyna18 het volgende:
Probleem opgelost lijkt me. Nu moet ik alleen nog die klote flyer van mijn ruit af zien te krijgen.
Maar aansprakelijk voor de schade zijn ze wel. Moet TS dat natuurlijk wel kunnen aantonen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:18 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Kerel dit is WGR... ik verdedig niemand, ik flyer zelf niet ofzo...
Ik leg alleen uit dat het geen vernieling is (geen strafbare in ieder geval).
Zou kunnen, maar dat is civiel en heeft niks met aangifte doen te maken en dat is waar ik in 1e instantie op reageerdequote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Maar aansprakelijk voor de schade zijn ze wel. Moet TS dat natuurlijk wel kunnen aantonen.
Ze zijn juridisch wel aansprakelijk, lijkt mij. Ze kunnen er vanuit gaan dat als ze 1000 auto's beplakken, er daar wel een aantal van blijven staan, waarop de flyer schade kan veroorzaken, of bijv. diefstal kan uitlokken.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:48 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dat is civiel en heeft niks met aangifte doen te maken en dat is waar ik in 1e instantie op reageerde
Wat een onzin praat je hier zeg. Alsof je niet onopzettelijk iets kan vernielenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:09 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Het gaat er om of de vernieling met opzet gebeurde, het simpele aanbrengen van een flyer onder een ruitenwisser is géén vernieling.
Als door omstandigheden die flyer zeer lang blijft zitten en daardoor de ruit beschadigd (alhoewel relatief gezien natuurlijk), dan was dat niet de bedoeling toen die flyer geplaatst werd en was het dus geen vernieling.
Als ik jouw voorruit helemaal onder de flyers plak van onder tot boven en vervolgens lekker nat maak en nog wat lijm toevoeg (even overdrijven) dan is de opzet tot beschadiging er wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |