alvast bedankt
quote:Ik heb laatst voor school een sollicitatiebrief moeten schrijven. Ik kan je wel het een en ander toesturen...
Op maandag 15 april 2002 17:51 schreef spookie het volgende:
mij alstublieft helpen met een goede sollicitatie brief ik er nooit zo goed in geweest heeft iemand mischien een goed voorbeeld.alvast bedankt
quote:oohh graag dankje
Op maandag 15 april 2002 17:56 schreef VerdienEuro.TK het volgende:[..]
Ik heb laatst voor school een sollicitatiebrief moeten schrijven. Ik kan je wel het een en ander toesturen...
Veel succes.
quote:Ik hoop dat je er wat aan hebt. Of ging het je niet echt om de vorm? Als je geen bijlage bijvoegt, kun je dat onderste van die bijlage weghalen natuurlijk.
BEDRIJFSNAAM
t.a.v. de heer A. Jansen
Postbus 12345
1234 AB PLAATSNAAM
Plaatsnaam, 15 april 2002
Betreft: sollicitatie ...Geachte heer Jansen,
Inleiding. Waarom brief? (Begin deze alinea nooit met 'Ik'!)
Waarom juist ik? Zoveel mogelijk goede eigenschappen op noemen!
Aan welke in de advertentie gestelde functie-eisen voldoe ik (niet)?
Wat voor ervaring heb ik reeds?
Afsluiting (Bv: "Vanzelfsprekend hoop ik dat u mij uitnodigt voor een gesprek. Als u wilt, dan kan ik u tijdens dit gesprek enkele producties van mijn hand laten zien. Ik ben iedere avond en in het weekend telefonisch bereikbaar. Alvast hartelijk dank voor uw moeite.")
Hoogachtend,
Mijn naam
Straat 1
1234 AB Den Haag
tel 123 - 456 78 90
e-mail: jouw@mailadres.nl
Bijlagen:curriculum vitae
quote:ik weet hoe je een brief moet instellen maar ik weet echt nooit waar ik moet beginnen dat is zo erg
Op maandag 15 april 2002 18:04 schreef VerdienEuro.TK het volgende:
Voorbeeld (let goed op regels wit, enz):
[..]Ik hoop dat je er wat aan hebt. Of ging het je niet echt om de vorm? Als je geen bijlage bijvoegt, kun je dat onderste van die bijlage weghalen natuurlijk.
quote:Ik zou beginnen met de reden van je brief (Begin de eerste alinea nooit met 'Ik'):
Op maandag 15 april 2002 18:08 schreef spookie het volgende:[..]
ik weet hoe je een brief moet instellen maar ik weet echt nooit waar ik moet beginnen dat is zo erg
Daarna:
- Ik ben geschikt omdat... / Ik bezit deze vaardigheden...
- Ik voldoe aan de in de advertentie gestelde functie-eisen. Zo kan ik...
- Ik heb al eerder dit soort werk gedaan. / Ik heb al enige ervaring...
- Ik hoop dat u me uitnodigt voor een gesprek. / U kunt mij dan en dan bereiken.
NB. Het is handig om ook je CV bij te voegen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt...
er staat een vacature in de krant en het blijkt bij een bedrijfje te zijn waar een vriendin van mij ook werkt. De baas (tevens degene bij wie je moet solliciteren) heb ik ooit 1x gezien op een feestje, maar niet gesproken. Mijn vriendin zou maandag op het werk alvast bij hem melden dat ik interesse heb.
Maar nu voelt het dus nogal raar om een heel officiele brief te schrijven met 'Geachte heer De Bruyn' en dat soort formeel gedoe. Maar "Hallo Jaap" is ook weer zo klef
Welke toon moet ik aanslaan in zo'n semi-officiele brief?
(Liever geen reacties met: "sla een semi-officiele toon aan" )
[edit]Ik kreeg zojuist de briljante ingeving om mijn vriendin morgen even te bellen en haar te vragen wat voor brief zij denkt dat die gast wil zien.
Maar zij is natuurlijk ook niet alwetend, dus tips zijn nog steeds welkom
[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 01-12-2002 06:25]
quote:Komt ie:
Op zondag 1 december 2002 05:47 schreef Fogerty het volgende:
Ik ga hier geen heel nieuw topic over openen, maar wat voor brief zouden jullie schrijven in het volgende geval:er staat een vacature in de krant en het blijkt bij een bedrijfje te zijn waar een vriendin van mij ook werkt. De baas (tevens degene bij wie je moet solliciteren) heb ik ooit 1x gezien op een feestje, maar niet gesproken. Mijn vriendin zou maandag op het werk alvast bij hem melden dat ik interesse heb.
Maar nu voelt het dus nogal raar om een heel officiele brief te schrijven met 'Geachte heer De Bruyn' en dat soort formeel gedoe. Maar "Hallo Jaap" is ook weer zo klef
Welke toon moet ik aanslaan in zo'n semi-officiele brief?
(Liever geen reacties met: "sla een semi-officiele toon aan"
)
Hey Japie-boy-man,
Alles kits achter de rits? Wat hebben we gelachen he op dat feessie waar je zo typhus naar de klote was nadat je ruzie had met je wijf thuis! Wat een sufkut overigens zeg! Dat terzijde. Mij is ter ore gekomen dat mijn vriendin ook bij jou werkt. Zij doet derhalve wel een goed woordje voor me. Ik ben zoooo toppie gozer/wijf man. Iedereen zit me wel zitte. Maar ja, heb niet zo'n hoge opleiding. BLO weet jewel man. Maar ook daar hebben we rekenen gehad. Wat ik nou effe wou zeggen.... hebbie een baantje voor me? Ik zit al tijden zonder werk man! Soos betaald me niet meer uit. Kut met peren weet je.... Ik vertrouw geheel op jou, temeer omdat mijn vriendin zegt dat je een toffe peer bent! Hoop gauw van je te horen jongen... Ben per direct inzetbaar! En natuurlijk blijft alles wat je gezegd op het feestje laatst tussen ons twee. Dat je het weet: bij mij ben je veilig!
Vriendelijk groeten,
Mij
Joh, schrijf een brief wat je wilt. Niet te moeilijk maken. Denk zo, nee heb je, ja kan je krijgen. Wees jezelf!
quote:Vraag maar raak zou ik zeggen. Ik heb gewerkt als arbeidsbemiddelaar, en dus heel wat brieven gezien!
mij alstublieft helpen met een goede sollicitatie brief ik er nooit zo goed in geweest heeft iemand mischien een goed voorbeeld.alvast bedankt
quote:Ik begon vaak met:
Op zondag 1 december 2002 14:34 schreef RAiDEN het volgende:
De eerste zin van je brief moet je zo origineel mogelijk maken. Er kunnen tig brieven binnenkomen en als jij eens niet begint met de standaard Naar aanleiding van uw advertentie in de Krant van 1 januari jongstleden stuur ik u deze brief. Ik wil graag solliciteren naar XXX.-zin val je (positief)op tussen al die anderen.
Of je kan beginnen met:
Middels deze brief wil ik mijn interesse laten blijken voor die en die vacature
Of:
mmm.. ik had een briljante ingeving, maar ik ben hem vergeten
quote:Wanneer in de advertentie staat dat ze een bv flexible, communicatie iemand zoeken, schrijf dan niet
Op maandag 15 april 2002 18:20 schreef VerdienEuro.TK het volgende:
- Ik ben geschikt omdat... / Ik bezit deze vaardigheden...
- Ik voldoe aan de in de advertentie gestelde functie-eisen. Zo kan ik...
- Ik heb al eerder dit soort werk gedaan. / Ik heb al enige ervaring...
Verder geen tips. Ben zelf ook geen ster in het schrijven van brieven
quote:Je download alles en hebt een hond die Sambal heet?
http://www.nobiles.nl/DocSys/Default.asp?CatID=13&SubCatID=28&DocID=78
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |