FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / t-mobile abonnement afgelopen, opzegtermijn?
claessens85maandag 29 juni 2009 @ 21:27
Ik heb een GSM contract bij T-mobile lopen en ik kwam erachter dat deze al op 12 januari 2009 is afgelopen (dat is dus nu al ruim 5 maanden).

Nu wil ik overstappen naar Telfort, maar ik vroeg me af of ik dan nog rekening moet houden met de 3 maanden opzegtermijn of zijn die al geweest ivm die 5 maanden dat mijn contract al is afgelopen?

Kan ik gewoon mijn abonnement bij T-mobile opzeggen zonder 3 maanden te moeten wachten?
GlowMousemaandag 29 juni 2009 @ 21:28
Vanaf 1 juli kun je per maand opzeggen.
r3gi3boymaandag 29 juni 2009 @ 21:32
Ja voor nieuw afgesloten abonnementen.
GlowMousemaandag 29 juni 2009 @ 21:32
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:32 schreef r3gi3boy het volgende:
Ja voor nieuw afgesloten abonnementen.
Nee, ook voor bestaande. Althans, bij T-mobile is dat zeker wel het geval.
bas-beestmaandag 29 juni 2009 @ 21:37
je moet idd. even tot 1 juli wachten met opzeggen.
claessens85maandag 29 juni 2009 @ 21:40
okee, maar het is dus neit zo dat omdat mijn contract al 5 maanden afgelopen is dat ik dan per direct contractvrij ben?
Earrymaandag 29 juni 2009 @ 21:44
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:40 schreef claessens85 het volgende:
okee, maar het is dus neit zo dat omdat mijn contract al 5 maanden afgelopen is dat ik dan per direct contractvrij ben?
Je kunt sowieso al per eind volgende maand opzeggen aangezien je contractperiode verstreken is. Bij tmob wordt dan per maand verlengd.
JJdJ1984maandag 29 juni 2009 @ 21:44
nee je hebt nu nog een paar maanden opzegttermijn. Vanaf woensdag maar 1
Xcaliburmaandag 29 juni 2009 @ 21:47
Volgens mij hanteert t-mobile al jaren 1 maand opzegtermijn?
teirnonmaandag 29 juni 2009 @ 21:52
Volgens mij geldt die nieuwe regel ook voor abonnementen die voor juli stilzwijgend zijn verlengd. Er stond vandaag in de Spits! daar een vraag over en daar was het antwoord de opzegtermijn maar één maand is "voor abonnementen die na 1 juli stilzwijgend worden verlengd maar ook voor abonnementen die al voor 1 juli zijn verlengd." (Spits! pagina 10). Er staat wel bij dat het alleen voor abonnementen geldt die stilzwijgend zijn verlengd, dus niet als het je er expliciet toestemming voor hebt gegeven of als de eerste contractperiode nog loopt.
GlowMousemaandag 29 juni 2009 @ 21:54
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:47 schreef Xcalibur het volgende:
Volgens mij hanteert t-mobile al jaren 1 maand opzegtermijn?
Bij mij niet, contract uit juni of juli 2008.
eleusismaandag 29 juni 2009 @ 21:58
Die ratten van T-mobile vertelden mij laatst 3 maanden, ik zou zo snel mogelijk overstappen iig.
Brembomaandag 29 juni 2009 @ 22:48
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:58 schreef eleusis het volgende:
Die ratten van T-mobile vertelden mij laatst 3 maanden, ik zou zo snel mogelijk overstappen iig.
Als je T-mobile bevalt kan je ook bij hun Sim-only nemen, dit gaat dan in per eerst volgende inkoop van je belbundel .
Vitamine_Cmaandag 29 juni 2009 @ 23:53
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:32 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Nee, ook voor bestaande. Althans, bij T-mobile is dat zeker wel het geval.
hoe het bij t-mobile werkt weet ik niet zeker maar bij KPN en HI is de nieuwe opzegtermijn van 1 maand alleen bij nieuwe aansluitingen.
Bestaanden aansluitingen zitten gewoon nog onder de oude voorwaarden, met een opzegtermijn van 3 maanden, waar ze ooit voor getekend hebben.
JJdJ1984dinsdag 30 juni 2009 @ 00:05
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:53 schreef Vitamine_C het volgende:

[..]

hoe het bij t-mobile werkt weet ik niet zeker maar bij KPN en HI is de nieuwe opzegtermijn van 1 maand alleen bij nieuwe aansluitingen.
Bestaanden aansluitingen zitten gewoon nog onder de oude voorwaarden, met een opzegtermijn van 3 maanden, waar ze ooit voor getekend hebben.
Nope, alle proivders hebben bij alle contracten een maand opzegtermijn ook bij oude contracten. Dat zijn ze wettelijk verplicht.
quote:
Vanaf 1 juli 2009 wordt de opzegtermijn van 3 maanden verkort naar 1 maand als gevolg van een wetswijziging. Dit geldt alleen voor particuliere abonnementen waarbij nu een opzegtermijn geldt van langer dan 1 maand. Ook voor het opzeggen van bundels (zoals de sms-bundel en surf&mail) geldt vanaf 1 juli een opzegtermijn van 1 maand. Bij opzeggingen vóór 1 juli geldt uw huidige opzegtermijn. Voor zakelijke abonnementen geldt ook na 1 juli 2009 een opzegtermijn van 3 maanden.
Rapailledinsdag 30 juni 2009 @ 00:12
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:58 schreef eleusis het volgende:
Die ratten van T-mobile vertelden mij laatst 3 maanden, ik zou zo snel mogelijk overstappen iig.
Het was en is ook 3 maanden. Pas vanaf 1 juli gaat de opzegtermijn naar 1 maand.
Vitamine_Cdinsdag 30 juni 2009 @ 07:21
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:05 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]

Nope, alle proivders hebben bij alle contracten een maand opzegtermijn ook bij oude contracten. Dat zijn ze wettelijk verplicht.
[..]
daar staat niet dat het ook bij oude contracten zo is hoor Ik werk zelf bij KPN en in de interne memo naar winkelmedewerkers stond toch zeer duidelijk dat bestaande klanten gewoon nog een 3 maanden opzegtermijn hebben omdat ze voor die voorwaarden ooit getekend hebben.
slacker_nldinsdag 30 juni 2009 @ 08:31
Omdat ze een interne memo hebben verstuurd betekend dat niet dat die boven de wet staat
JJdJ1984dinsdag 30 juni 2009 @ 08:33
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 07:21 schreef Vitamine_C het volgende:

[..]

daar staat niet dat het ook bij oude contracten zo is hoor Ik werk zelf bij KPN en in de interne memo naar winkelmedewerkers stond toch zeer duidelijk dat bestaande klanten gewoon nog een 3 maanden opzegtermijn hebben omdat ze voor die voorwaarden ooit getekend hebben.
En toch is het zo, want het staat zelfs onderaan me laatste factuur. Dat de opzegtermijn vanwege een wetswijziging verandert van 3 naar 1 maand. Algemene Voorwaarden staat niet boven een wet. Wet verandert, algemene voorwaarden veranderen mee
dndiekdinsdag 30 juni 2009 @ 08:34
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 07:21 schreef Vitamine_C het volgende:

[..]

daar staat niet dat het ook bij oude contracten zo is hoor Ik werk zelf bij KPN en in de interne memo naar winkelmedewerkers stond toch zeer duidelijk dat bestaande klanten gewoon nog een 3 maanden opzegtermijn hebben omdat ze voor die voorwaarden ooit getekend hebben.
Als de algemene voorwaarden veranderen mag je toch per direct opzeggen
JJdJ1984dinsdag 30 juni 2009 @ 08:36
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:34 schreef dndiek het volgende:

[..]

Als de algemene voorwaarden veranderen mag je toch per direct opzeggen
Helaas Dat mag in dit geval niet want e.e.a. is gunstig voor de klant
Xcaliburdinsdag 30 juni 2009 @ 08:37
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:54 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Bij mij niet, contract uit juni of juli 2008.
Ik zit al 10 jaar bij T-Mobile ofzo (heb nog een Ben-simkaart ), en ik ben in de veronderstelling dat op het moment dat je contractstermijn voorbij is, je abonnement met steeds een maand verlengt wordt....
dndiekdinsdag 30 juni 2009 @ 08:38
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:36 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]

Helaas Dat mag in dit geval niet want e.e.a. is gunstig voor de klant
Bij Orange heb ik het ooit wel voor elkaar gekregen ondanks dat de verandering toch mogelijk gunstig kon uitvallen voor mij
JJdJ1984dinsdag 30 juni 2009 @ 08:41
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:38 schreef dndiek het volgende:

[..]

Bij Orange heb ik het ooit wel voor elkaar gekregen ondanks dat de verandering toch mogelijk gunstig kon uitvallen voor mij
Mja soms kan het ook gewoon omdat positieve wijzigingen wel eens negatief uit te leggen vallen. Nu is het zo dat met deze wijzigingen ook sommige roamingtarievn veranderen. Een aantal providers verplaatsen landen van zone waardoor je uiteindelijk een hoger bedrag zal moeten aftikken. Je kan proberen op die manier onder je contract uit te komen
BettyWeterdinsdag 30 juni 2009 @ 09:28
Wie weet waar ik meer (officiële) informatie kan vinden over de wetswijziging van 1 juli? Ik heb binnenkort (na 1 juli) wellicht een gevalletje waarbij een abonnement automatisch met 2 jaar wordt verlengd en ik ben erg benieuwd of deze wetswijziging daar invloed op heeft.
GlowMousedinsdag 30 juni 2009 @ 10:25
https://www.officielebekendmakingen.nl
quote:
Artikel 7.2a

* 1. De overeenkomst tussen een aanbieder en een consument met betrekking tot de levering van een elektronische communicatiedienst of programmadienst die is aangegaan voor een onbepaalde duur, kan door de consument te allen tijde kosteloos worden opgezegd.
* 2. De overeenkomst tussen een aanbieder en een consument met betrekking tot de levering van een elektronische communicatiedienst of programmadienst die is aangegaan voor een bepaalde duur, kan na verloop van die duur stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd, mits de consument de overeenkomst hierna te allen tijde kosteloos kan opzeggen.
* 3. De bij de opzegging door de consument in acht te nemen termijn is in alle gevallen niet langer dan een maand.
Dirkhdinsdag 30 juni 2009 @ 18:00
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 07:21 schreef Vitamine_C het volgende:

[..]

daar staat niet dat het ook bij oude contracten zo is hoor Ik werk zelf bij KPN en in de interne memo naar winkelmedewerkers stond toch zeer duidelijk dat bestaande klanten gewoon nog een 3 maanden opzegtermijn hebben omdat ze voor die voorwaarden ooit getekend hebben.
Dan probeert het hoofdkantoor de mensen die voor hun werken zo te manipuleren dat ze de klant overtuigen om nog een extra jaar te blijven en nemen de klachten dan voor lief. Als 80% van de klanten jouw verhaal voor zoette koek aanneemt, dan hebben ze in ieder geval een behoud van deze 80% gedurende een jaar. De AV vervalt echt op dat gebied, de drie maanden geldt dan alleen voor de klanten die in hun eerst termijn zitten, daarna kunnen ze alsnog per maand opzeggen.