FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Tele2 en garantie op Nokia
IntensiveGarymaandag 29 juni 2009 @ 20:24
Eerder vanavond een zeer onaangenaam gesprek gehad met Joris van 't ***** (of iets van die strekking).

Een maand of drie geleden heb ik een abonnement afgesloten voor mijn vriendin, met daarbij een Nokia Supernova. Vannacht begint dat ding opeens uit zichzelf sms'jes te versturen. Telefoon uitgezet en vanmorgen kon mn vriendin haar telefoon niet meer aan de praat krijgen. De toetsen op de slide werken niet meer, dus kon zij haar pin niet bevestigen, waardoor het toestel onbruikbaar is.

Klantenservice gebeld en zeer vriendelijk te woord gestaan door een callcenteragent. Zij draaide het riedeltje af over dat Tele2 8 dagen garantie biedt en daarna alles overdraagt aan Nokia omdat dat 'makkelijker' is. Ik heb haar geprobeerd duidelijk te maken dat ik geen overeenkomst heb met Nokia, maar met Tele2. Zij gaf aan dat ze mij begreep, maar dat ze niets voor me kon doen, anders dan mij het telefoonnummer geven van Nokia.

Nadat ik aangegeven heb daar niet mee akkoord te gaan en dat ik er op sta dat Tele2 haar verplichtingen nakomt gaf zij aan verder niets meer te kunnen doen. Daarop heb ik aangegeven een supervisor te willen spreken en na enig aandringen lukte dat ook. De ellende begon toen echter pas. Ik het hele verhaal nog een keer vertellen, waarop hij me onderbrak en weer de bal naar Nokia toespeelde. Ik gaf aan niets met Nokia te schaften te hebben, maar wel met Tele2, waarop mij tot drie keer toe, met overslaande stem, werd toegeschreeuwd: "Bent u weleens bij Nokia binnengeweest?!". Wederom gaf ik aan een overeenkomst te hebben met Tele2 en niet met Nokia, waarop mij op een zeer badinerend toontje werd gevraagd of ik verwachtte dat men een soldeerbout op kantoor had liggen. Nee, dat verwacht ik niet. Ik verwacht dat Tele2 zich houdt aan de Nederlandse regelgeving omtrent garantie en er dus zorg voor draagt dat het toestel bij Nokia komt. Het toontje van Joris werd steeds geïrriteerder en hij stuurde aan op een confrontatie, waarop ik zei: "niet zo doen, je stuurt erop aan dat je kunt ophangen en dat gebeurt niet". Joris: "ik bepaal zelf wel of ik ophang!!" Ik: "Doe geen moeite, ik weet genoeg en hang zelf op"

Toen meteen een mail naar de klantenservice gestuurd, maar daar heb ik nog niets op vernomen. Ik zit dus met een kapot toestel en ik kan 'm nergens heen sturen. Maar goed, dat vind ik niet het ergste. Het ergste vind ik dat ik uitgekafferd wordt door iemand die met droge ogen durft te beweren dat Tele2 legaal 8 dagen garantie geeft. Toen ik hem de wetsartikelen wilde noemen bedankte hij daarvoor. Het lijkt erop dat Tele2 louter verkopen wil, maar aan service een broertje dood heeft en daarbij niet schroomt om de klant uit te kafferen.. on-voor-stel-baar

Wat kan ik nu verder? Doorschreeuwen totdat de telefoon gerepareerd wordt? In een doos mieteren en richting tele2 sturen? Joris hardhandig duidelijk maken dat de klant koning is en niet toegeschreeuwd wenst te worden?

Komt Tele2 er mee weg de fabrikant de bal toe te spelen?

[ Bericht 0% gewijzigd door IntensiveGary op 29-06-2009 22:05:32 ]
rene90maandag 29 juni 2009 @ 20:28
Jij staat volledig in je recht, bent de overeenkomst met tele2 aangegaan zoals je zelf zegt. Ik zou naar een tele2 winkel gaan, eventueel de wetsartikelen mooi op papiertje mee, en anders een grote mond opzetten in die winkel. Zij moeten hem aannemen voor garantie.
grizegrijnmaandag 29 juni 2009 @ 20:36
Ik had hetzelfde een paar weken terug! Nou ja, ook een nokia bij tele2 dan. Maar ik heb hem naar de belcompany gebracht en die zouden hem opgestuurd hebben, maar ik had geen rekening met het IMEI nummer erop. En die wilde tele2 ook niet verschaffen, dus nu is m'n telefoon bij een KPN servicepunt ter reparatie gebracht.
eleusismaandag 29 juni 2009 @ 20:37
Wat een enorme eikel! Dit is dus waarom ik al dit soort gesprekken standaard opneem, maar helaas heb ik nog nooit zo beet gehad met een helpdesk...

Jij hebt natuurlijk gelijk. Ik zou terugbellen en exact dezelfde discussie weer houden, misschien krijg je iemand die het wel snapt.
sjorsie1982maandag 29 juni 2009 @ 20:42
Je hebt helemaal gelijk maar of dit nu de makkelijkste weg is weet ik niet. Tele2 hoort jou garantie te geven, maar stel dat dit weken duurt en de garantieprocedure bij Nokia een stuk sneller is. Wie is hier dan bij gediend? Ik had Nokia gebeld en daar gevraagd hoe de procedure is. Je kan dan kiezen welke voor jou de het beste is.
zeemonstermaandag 29 juni 2009 @ 20:49
Weet je hoelang het gaat duren als je hem via Tele2 naar Nokia gaat sturen (want zij zullen hem ook ter reparatie daarheen sturen ) .
Als je gewoon naar de dichtsbijzijnde Nokia Service Point gaat met je aankoopsbewijs dan repareren zij hem onder garantie en heb je hem binnen twee weken terug.

Met mijn n95 8Gb is dat ook zo gegaan. Deze deed niets meer en ik had hem via Nokia na acht dagen weer terug .
Je zou wel de verstuurde smsjes bij Tele2 kunnen aankaarten, daar zouden zij je mee kunnen helpen.

Jij had eigenlijk gewoon verwacht dat Tele2 de telefoon zou terugnemen en je een nieuwe zou geven. Dat doen ze niet en een andere provider doet dat ook doorgaans niet. Ze zullen eerst kijken of de schade niet te wijten is aan onjuist gebruik en hem dan proberen te repareren onder garantie.
IntensiveGarymaandag 29 juni 2009 @ 20:58
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:49 schreef zeemonster het volgende:


Jij had eigenlijk gewoon verwacht dat Tele2 de telefoon zou terugnemen en je een nieuwe zou geven. Dat doen ze niet
Pardon? Knap dat jij weet wat ik verwacht. Wel jammer dat je ernaast zit. Mijn lief is tevreden met haar toestel en wil geen andere.

Het enige dat ik verwacht is dat Tele2 haar verplichting jegens mij nakomt. Ik heb geen zin om naar een Nokia servicepunt toe te gaan omdat dat Tele2 beter uitkomt. Ik wil dat ding in een envelop gooien en 'm over een week of drie weer terugzien. Verder verwacht ik ook dat ik niet word uitgekafferd en toegeschreeuwd door één of ander stuk student wiens loon ik betaal. Dát is wat ik verwacht.

Aan de rest van de reageerders: Thanks!
sjorsie1982maandag 29 juni 2009 @ 21:04
ok, het is dus een principe kwestie. Je wil er desnoods ook 6 maanden op wachten, maar niet naar noka gaan en binnen 8 dagen een andere krijgen.

Tja, je hebt gelijk en je staat in je recht. Maar in je recht staan en het ook krijgen zijn twee totaal verschillende dingen.
IntensiveGarymaandag 29 juni 2009 @ 21:17
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
ok, het is dus een principe kwestie. Je wil er desnoods ook 6 maanden op wachten, maar niet naar noka gaan en binnen 8 dagen een andere krijgen.


Nee hoor, ik ben niet bereid er zes maanden op te wachten. Dat kun je ook lezen in de post boven de jouwe. Drie à vier weken zijn meer dan voldoende.

En ja, het is gedeeltelijk een principekwestie. Ik heb twee mobiele abo's bij ze lopen en tweemaal internet+bellen. Per maand gaat er een honderdje of drie naartoe. Ik verwacht voor dat bedrag niet uitgekafferd te worden.

Verder heb ik zeer weinig vrije tijd. Telefoon in doosje stoppen en naar postkantoor brengen kost me een minuut of tien. Afleveren bij Nokia SP, daar weer weggaan, later weer erheen en weer terug kost me uiteindelijk drie à vier uur. Ik heb dat ding niet voor niets online besteld!
zeemonstermaandag 29 juni 2009 @ 22:48
Jeetje anders kun je ook wat minder agressief reageren? Je vriendin kan niet tevreden zijn met haar huidige toestel want hij doet het niet .
Maar als jij hem eerst naar Tele2 stuurd en die sturen hem weer door dan kan je gaan zitten wachten op iets wat misschien via een servicepoint van Nokia in een paar dagen gebeurt is.
Vaak als het toestel niet gevallen is of iets dergelijks , is het een softwarefout en dat is zo gepiept. (als dat het is hoor) .

Maar zo heftig als jij reageert... tja ik ben het niet eens met de manier waarop je behandeld bent aan de telefoon maar begrijpen doe ik het wel .

Het enige wat ik je probeerde te vertellen was dat Nokia je waarschijnlijk een stuk sneller en beter zal helpen ...
Diederik_Duckdinsdag 30 juni 2009 @ 00:32
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:48 schreef zeemonster het volgende:
Jeetje anders kun je ook wat minder agressief reageren? Je vriendin kan niet tevreden zijn met haar huidige toestel want hij doet het niet .
Maar als jij hem eerst naar Tele2 stuurd en die sturen hem weer door dan kan je gaan zitten wachten op iets wat misschien via een servicepoint van Nokia in een paar dagen gebeurt is.
Vaak als het toestel niet gevallen is of iets dergelijks , is het een softwarefout en dat is zo gepiept. (als dat het is hoor) .

Maar zo heftig als jij reageert... tja ik ben het niet eens met de manier waarop je behandeld bent aan de telefoon maar begrijpen doe ik het wel .

Het enige wat ik je probeerde te vertellen was dat Nokia je waarschijnlijk een stuk sneller en beter zal helpen ...
Who cares... Die sukkels van Tele2 moeten het probleem voor je oplossen. Hoe ze dat doen, vogelen ze zelf maar uit. Het gaat echt niet aan het probleem bij de klant neer te leggen.
heiden6dinsdag 30 juni 2009 @ 00:51
TVP, gezien de houding en toon van TS kan dit een lang en vermakelijk topic worden.
Rapailledinsdag 30 juni 2009 @ 02:48
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:51 schreef heiden6 het volgende:
TVP, gezien de houding en toon van TS kan dit een lang en vermakelijk topic worden.
Ik ga helemaal lachen als het toestel waterschade heeft
Lightdinsdag 30 juni 2009 @ 06:08
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:17 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben niet bereid er zes maanden op te wachten. Dat kun je ook lezen in de post boven de jouwe. Drie à vier weken zijn meer dan voldoende.

En ja, het is gedeeltelijk een principekwestie. Ik heb twee mobiele abo's bij ze lopen en tweemaal internet+bellen. Per maand gaat er een honderdje of drie naartoe. Ik verwacht voor dat bedrag niet uitgekafferd te worden.

Verder heb ik zeer weinig vrije tijd. Telefoon in doosje stoppen en naar postkantoor brengen kost me een minuut of tien. Afleveren bij Nokia SP, daar weer weggaan, later weer erheen en weer terug kost me uiteindelijk drie à vier uur. Ik heb dat ding niet voor niets online besteld!
Heb je al contact gehad met Nokia? Misschien kun je die telefook ook wel opsturen in plaats van langsbrengen. Dan moet'ie ook in een doosje en naar het postkantoor worden gebracht. Of roep ik nou iets heel doms?
IntensiveGarywoensdag 1 juli 2009 @ 22:22
zojuist bericht teruggekregen van tele2:

Geachte heer/mevrouw van E,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Als u aanspraak wenst te maken op onze garantie dan dient u de pakbon te overleggen. Mocht u niet meer in het bezit zijn van de pakbon dan kunnen wij aan de productiecode (achterop het toestel nadat de cover verwijderd is) zien hoeveel garantie u nog heeft.

Voor deze garantie heeft Tele2 afspraken gemaakt met de leverancier van uw toestel (servicepoints). Ik verwijs u daarom naar Nokia, het telefoonnummer is: 0900-2026055.

Mogelijke kosten/verzendkosten die in rekening worden gebracht, zijn niet bij Tele2 te verhalen.

Daar u dit antwoord nu meerdere keren te horen heeft gekregen beschouwen wij dit onderwerp nu als gesloten, vragen over ditzelfde onderwerp zullen niet worden beantwoord.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u meer vragen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice, telefoonnummer: 0900-241 1602 (lokaal tarief), wij zijn maandag t/m zaterdag geopend van 08:00 tot 22:00 uur. Tevens kunt u voor algemene informatie over Tele2 terecht op onze website www.tele2.nl

Met vriendelijke groet,

Jolien ter ****
Klantenservice Tele2


Tsja...het is nu te warm om een woedeaanval te ontwikkelen, maar dt muisje gaat een flinke staart krijgen...geen woord van excuus over de zeer onbeschofte medewerker en een dikke middelvinger toe...
oinkoink12woensdag 1 juli 2009 @ 22:26
Khad vorige week vrijdag ook een probleem met een 6300, ook bij tele 2. Opgestuurd naar een Nokia Servicepoint, en vandaag al weer terug .

Ik hou van mensen die moeilijk doen, om het moeilijk doen.

Khad toevallig iemand aan de balie, die moest en zou zijn acer via ons opsturen. Terwijl er pick up en return garantie opzit die binnen 5 werkdagen het retourneren. Klant wacht nou al 3 weken. Lang leve de molen.
Rapaillewoensdag 1 juli 2009 @ 22:31
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:26 schreef oinkoink12 het volgende:
Khad vorige week vrijdag ook een probleem met een 6300, ook bij tele 2. Opgestuurd naar een Nokia Servicepoint, en vandaag al weer terug .

Ik hou van mensen die moeilijk doen, om het moeilijk doen.

Khad toevallig iemand aan de balie, die moest en zou zijn acer via ons opsturen. Terwijl er pick up en return garantie opzit die binnen 5 werkdagen het retourneren. Klant wacht nou al 3 weken. Lang leve de molen.
TS is dan ook iemand die het heeeeeeel druk heeft. Hij heeft geen tijd om het op te sturen naar een nokia servicepoint (overigens wel tijd zat om ellenlange discussies te hebben met tele2 medewerkers en ook tijd zat om het toestel naar tele2 op te sturen).
zeemonsterwoensdag 1 juli 2009 @ 22:31
Tja aan de ene kant ben je klant van Tele2 en zou je denken dat zij het voor je "oplossen" , aan de andere kant had je je toestel misschien alweer terug gehad als je het naar een Servicepoint had gebracht.

Heb je het contract van je vriendin niet bij de hand ? daar zullen de garantievoorwaarden ook wel instaan toch?
rene90woensdag 1 juli 2009 @ 22:31
@Intenseve, zijn gewoon standaard mailtjes. Die miep achter het mail gebeuren kent die hele gast van het callcenter gebeuren (waarschijnlijk) niet eens.
IntensiveGarywoensdag 1 juli 2009 @ 23:03
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:31 schreef Rapaille het volgende:

[..]

TS is dan ook iemand die het heeeeeeel druk heeft. Hij heeft geen tijd om het op te sturen naar een nokia servicepoint (overigens wel tijd zat om ellenlange discussies te hebben met tele2 medewerkers en ook tijd zat om het toestel naar tele2 op te sturen).
Niet dat het je iets aangaat, maar ik ben vanmorgen om half negen de deur uit gegaan en ik kwam net om tien uur thuis. en zo gaat het zes a zeven dagen per week. Dus ja, ik heb het behoorlijk druk. En ellenlange gesprekken? Hooguit vijf minuten met ze aan de telefoon gezeten ..

Verder een maltjje en een paar posts. Al met al misschien tien minuten. En ja, ook dat vind ik al teveel. Het gaat me ook allang al niet meer om die telefoon.. Dat ding interesseert me geen reet. Ze gebruikt inmiddels al één van mijn oude toestellen, dus de spoed is ook weg. Waar het mij om gaat is de ronduit onbeschofte houding van Tele2 jegens haar klanten. Maar goed, geen probleem hoor. Genoeg andere aanbieders..contractje uitzitten en dan snel overstappen
zeemonsterdonderdag 2 juli 2009 @ 00:00
Een Tmobile zal je anders ook doorsturen naar een Nokia Servicepoint (mocht je nog een Nokia willen in de toekomst) . Meestal is een telefoonwinkel wel iets meer servicegericht en zullen zij je telefoon opsturen ter reparatie.

Tele2 maakt het weinig uit of je weggaat of niet vrees ik.
r_onedonderdag 2 juli 2009 @ 16:47
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:31 schreef rene90 het volgende:
@Intenseve, zijn gewoon standaard mailtjes. Die miep achter het mail gebeuren kent die hele gast van het callcenter gebeuren (waarschijnlijk) niet eens.
Maar diezelfde miep weet wel te melden dat TS nu al meerdere keren hetzelfde (onbevredigende) antwoord heeft gekregen. En de miep kapt resoluut de discussie; nu al. Bijzonder vreemde reactie, als miep helemaal niks van dat callcenter gebeuren af zou weten.
Lightdonderdag 2 juli 2009 @ 19:36
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:47 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar diezelfde miep weet wel te melden dat TS nu al meerdere keren hetzelfde (onbevredigende) antwoord heeft gekregen. En de miep kapt resoluut de discussie; nu al. Bijzonder vreemde reactie, als miep helemaal niks van dat callcenter gebeuren af zou weten.
Misschien is de miep die de mail stuurde wel dezelfde persoon die TS eerst telefonisch al het een en ander heeft uitgelegd.