Een verkapte levenslange straf dus. Niet geheel onverdiend, maar wel zwaar overdreven naar mijn mening.quote:AMSTERDAM - Oplichter Bernard Madoff heeft door de rechtbank in New York een celstraf van 150 jaar opgelegd gekregen.
De 71-jarige Madoff stond terecht wegens oplichting van cliënten voor tientallen miljarden dollars. Madoff, een voormalig chairman van Nasdaq, bekende in maart voor de rechter schuld aan elf aanklachten van oplichting.
Hij gaf toe dat zijn alom bewonderde investeringsfonds niet meer was dan een soort piramidespel.
Verliezen
Veel aanwezigen zeiden grote verliezen door Madoff te hebben geleden. Dominic Ambrosino sprak van een 'onbeschrijflijke, afschuwelijke misdaad' en klaagde dat hij krediet noch hypotheek kan krijgen.
Tom Fitzmaurice zei dat Madoff van de rijken, de armen en 'alles daar tussen in' stal. "Hij had geen normen en waarden", aldus Fitzmaurice. "Mijn leven zal nooit meer hetzelfde zijn."
Er was grote belangstelling voor het proces. Honderden mensen verzamelden zich bij het gerechtsgebouw in New York.
İ NU.nl/Novum
Bernie, wat heb je een lange baard gekregen! En waarom kun je niet meer zitten!quote:Op maandag 29 juni 2009 18:05 schreef tong80 het volgende:
150 jaar.
Z'n moeder herkent hem niet meer als ie vrij komt
Tja, kennelijk vinden rechters in de VS het voor oplichters niet voldoende straf als je in de rechtbank hebt moeten verschijnen.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:04 schreef TNA het volgende:
In Nederland had hij een weekendje bierblikjes moeten prikken in het Vondelpark. Dat zal hem leren!
Gedupeerd? Aan de bedelstaf gebracht. Ook dus bejaarden die nu weer een baan mogen gaan zoeken omdat ze anders niks te eten hebben.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee, niet "maar geld". Hij heeft talloze mensen gedupeerd.
Volgens mij kent Juryrechtspraak geen hoger beroep. Ik denk dat het wel aangevochten kan worden op procedurele fouten. Maar pin me er niet op vastquote:Op maandag 29 juni 2009 19:04 schreef Hyperdude het volgende:
Goeie zaak.
Maar er zal toch nog wel een hoger beroep volgen, neem ik aan?
Gisteren was er op BBC Two eenn documentaire over Madoff; gemaakt door een man wiens vader zich over de kling had gejaagd nadat ie al zijn geld had verloren. Was er oa. een 90 jarige knakker te zien die ook alles had verloren en nu maar een bloemenstandje bij de buurtsuper bestierde.![]()
Jammer dat die BBCzooi niet in NL te zien is.
NB. Ik zou ook wel eens in een land willen wonen waar misdadigers nog gewoon gestraft worden.
Flikker toch opquote:Op maandag 29 juni 2009 18:05 schreef Merkie het volgende:
Wel zwaar. Het is maar geld.
Het is ook een enorme crimineel, maar ik vind hem toch niet helemaal te vergelijken met moordenaars en andere fysieke geweldplegingen.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Flikker toch op
Complete levenswerken van mensen zijn in rook opgegaan. Als ik niet tegen de doodstraf was zou ik hem liever op de stoel gezien hebben![]()
Witte boordencriminelen moeten ook maar eens wat harder aangepakt worden.
Dit is een stuk erger idd. Het verwoesten van 1 leven aan de ene kant tegenover honderden levens aan de andere kant.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:14 schreef TNA het volgende:
[..]
Het is ook een enorme crimineel, maar ik vind hem toch niet helemaal te vergelijken met moordenaars en andere fysieke geweldplegingen.
Niet?quote:Op maandag 29 juni 2009 19:04 schreef Hyperdude het volgende:
Enig idee hoeveel mensen hierdoor geen zorgverzekering meer kunnen betalen oid?quote:Op maandag 29 juni 2009 19:14 schreef TNA het volgende:
[..]
Het is ook een enorme crimineel, maar ik vind hem toch niet helemaal te vergelijken met moordenaars en andere fysieke geweldplegingen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind zijn straf terecht en het is een oplichter die vele levens heeft verwoest. Het is meer het gevoel dat mensen in een gevangenis brute kerels zijn die iedereen in elkaar beuken, en hij een witteboordencrimineel is die in plaats van nekken van mensen alleen cijfers kan verdraaien.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel mensen hierdoor geen zorgverzekering meer kunnen betalen oid?
Ik zou overigens liever een flink pak slaag krijgen dan tienduizenden dollars of meer verliezen....
Hij zit iig waar hij thuis hoort, en hij heeft nog niks te klagen, geleefd als een miljardair en nou een paar jaar gevangenis, gewoon een wat minder luxe bejaardentehuis feitelijk.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:25 schreef TNA het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind zijn straf terecht en het is een oplichter die vele levens heeft verwoest. Het is meer het gevoel dat mensen in een gevangenis brute kerels zijn die iedereen in elkaar beuken, en hij een witteboordencrimineel is die in plaats van nekken van mensen alleen cijfers kan verdraaien.
Zouden ze hem eigenlijk nog in een soort 'luxe' gevangenis plaatsen of komt hij gewoon in een mooie oranje overall tussen de vechtersbazen?quote:Op maandag 29 juni 2009 19:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hij zit iig waar hij thuis hoort, en hij heeft nog niks te klagen, geleefd als een miljardair en nou een paar jaar gevangenis, gewoon een wat minder luxe bejaardentehuis feitelijk.
Seniorenafdeling misschien? Maar rekening houdend met de onmenselijkheid van Amerikanen zou hij misschien ook wel tussen de zware criminelen kunnen komen te zitten.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:28 schreef TNA het volgende:
[..]
Zouden ze hem eigenlijk nog in een soort 'luxe' gevangenis plaatsen of komt hij gewoon in een mooie oranje overall tussen de vechtersbazen?
Was een goede docu trouwens, ongelofelijk wie er allemaal in tuinde, en hoe makkelijk het was er door heen te prikken. Die gozer die 8 jaar geleden al de toezichtsraad voor de financiele markt informeerde en die vervolgens niets deden.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:04 schreef Hyperdude het volgende:
Goeie zaak.
Maar er zal toch nog wel een hoger beroep volgen, neem ik aan?
Gisteren was er op BBC Two eenn documentaire over Madoff; gemaakt door een man wiens vader zich over de kling had gejaagd nadat ie al zijn geld had verloren. Was er oa. een 90 jarige knakker te zien die ook alles had verloren en nu maar een bloemenstandje bij de buurtsuper bestierde.![]()
NB. Ik zou ook wel eens in een land willen wonen waar misdadigers nog gewoon gestraft worden.
Ik heb in NL gewoon BBC op de kabel.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:04 schreef Hyperdude het volgende:
Wat dacht je van de AOW, dat is precies zo een Ponzi bedrog als Madoff dat heeft gefliktquote:Op maandag 29 juni 2009 20:41 schreef xenobinol het volgende:
Terechte straf, nu moeten ze ook nog het financiele tuig hier in NL aanpakken, te beginnen bij de bedenkers en verkopers van woekerpolissen. Onder de valbijl ermee
Het hele pensioenstelsel is een pyramidespelquote:Op maandag 29 juni 2009 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat dacht je van de AOW, dat is precies zo een Ponzi bedrog als Madoff dat heeft geflikt
Sorry voor off-topicquote:Op maandag 29 juni 2009 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb in NL gewoon BBC op de kabel.
Misschien wel het hele geldwezen.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het hele pensioenstelsel is een pyramidespel
Inclusief zelfmoorden van zijn eigen zakenpartners.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik ben serieus benieuwd hoeveel doden deze indirecte massamoordenaar op zijn geweten heeft door het beroven van het individu en goede doelen
Zeg dat maar tegen al die mensen die hun hele leven gespaard hebben en nu alles kwijt zijn. Moet je op je 70'ste weer een baantje zoeken. Leuk vooruitzicht.quote:
Misdaad loont.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:35 schreef TC03 het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)de_bontmantel_h.html
Ik vind het zo bizar dat zijn vrouw ¤2 miljoen mag houden. Waar slaat dat op?
Telegraaf.quote:Madoff niet in beroep tegen vonnis
NEW YORK - De Amerikaanse megafraudeur Bernard Madoff gaat niet in beroep tegen de uitspraak van de rechter die hem heeft veroordeeld tot 150 jaar gevangenisstraf. Dat heeft zijn advocaat Ira Lee Sorkin donderdag bekendgemaakt. Madoff werd vorige maand veroordeeld voor de grootste zwendel ooit op Wall Street.
„Wij hebben besloten om niet in beroep te gaan. Verder geven we geen commentaar”, aldus de raadsman. Madoff kreeg de straf wegens de miljardenzwendel met een soort piramidespel, waarvan fondsen, banken, beroemdheden maar ook kleine beleggers overal op de wereld, het slachtoffer zijn geworden. Nederlandse beleggers zijn voor ongeveer 1,9 miljard euro benadeeld.
Madoff, die sinds december vorig jaar vastzit, had schuld bekend op elf aanklachten van onder meer fraude en oplichterij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |