abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70457407
Ik heb recent de oude pc (Medion) van m'n vader overgenomen, en hierop zit aan de achterkant een scart-aansluiting. Nu probeer ik deze aan mn tv te hangen (Philips beeldbuis van een jaar of 5 oud).

Ik hoor intussen wel The Beatles via mn tv, alleen blijft de buis mooi zwart. Ik heb ze nu gekoppeld met de scart aansluitingen op beide. Een extra beeldscherm aansluiten heb ik vaker gedaan, en levert normaliter geen enkel probleem op.

Ik krijg dit alleen niet werkend.. Weet iemand hoe dit komt, en wat de oplossing is?
pi_70457445
Weet je zeker dat je Scart bedoeld? zo'n grote zwarte stekker?
Meestal zit er op je computer een ronde gele aansluiting om je tv op aan te sluiten.
-
pi_70457484
Yep.. een kabel met een scart an beide zijden.. Misschien niet ideaal, maar t is zondagavond, en ik kan niet ff naar de winkel..
pi_70457536
Haha, dat heb ik nog nooit gezien, scart in een computer.
Staat de resolutie naar de tv niet te hoog? Probeer deze eens op 800x600 te zetten.
-
pi_70457755
Staat op 800x600 (standaardbeeldscherm). Probleem is alleen dat de computer geen idee heeft dat er intussen een tv aanhangt, en ik daardoor niets concreets kan instellen...
En ik had het idd ook nog niet eerder gezien, maar wilde het toch proberen
pi_70457791
Probeer dan eens opnieuw op te starten, terwijl de tv aangesloten is en aan staat. Als het goed is herkend je computer de tv dan wel.
-
pi_70457924
Nope... nog steeds slechts geluid... Clonen werkt ook niet...
pi_70458059
Ok, wat je nog kunt controleren is of je output op PAL staat. Het kan zijn dat je meerdere pal opties kunt kiezen, moet je gewoon even proberen. (Waarschijnlijk is het pal B, G of N).
-
pi_70458104
Waar check ik dat?
  zondag 28 juni 2009 @ 21:32:38 #10
144685 BobdG
..dùs..
pi_70458145
In het optievenster van je videokaart, waar je de clone instellingen vind.
-
pi_70458530
Moet dat niet in 576x720?
Nee, toch niet
pi_70458605
Ik kan geen output instellingen vinden.. Heb een nvidia configscherm waarbij ik ongeveer niks kan.. Kon op mn vorige pc wel de hele boel instellen, maar bij deze kan ik niets bijzonders doen...
pi_70458695
Probeer eens in 720x576 als je kan, want dit is namelijk de standaard resolutie van televisies ( SD ).
Nee, toch niet
pi_70458701
het is net wonder boven wonder gefixt... Bedankt!
pi_70458756
Gewoon zo? Of heb je nog wat aangepast.
Nee, toch niet
pi_70458767
vertel dan ook even hoe, niet dat ik het nodig heb, maar de volgende die de zoek gebruikt mischien wel
pi_70458915
mezelf eventjes bij het 'vernieuwde' NVIDIA configuratiescherm meer rechten gegeven, toen kon ik in 1x beeldscherm+tv selecteren bij de tab meerdere beeldschermen. En hij sprong meteen aan.
pi_70459476
Weet iemand in dit verband ook of het (makkelijk) is in te stellen om te switchen tussen een of twee beeldschermen met bijvoorbeeld een sneltoets?
pi_70465444
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:05 schreef Perrotta20 het volgende:
Weet iemand in dit verband ook of het (makkelijk) is in te stellen om te switchen tussen een of twee beeldschermen met bijvoorbeeld een sneltoets?
Ben ik ook benieuwd na,want hier is het steeds klooien als ik film op me tv wil kijken...
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_73082662
je hoeft niet te switchen als je je bureaublad uitbreid naar de 2e monitor, de tv. dan is het een kwestie van op je tv naar het juiste kanaal gaan, waar je dan je screensaver van de pc ziet. dan een kwestie van het afspeelprogramma starten (bij medion waarschijnlijk powercinema) en kijken.
ik heb trouwens ook zo'n scart, met in/out schakelaar er tussen. zo kan ik van tv op mijn pc opnemen
Cat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')