abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juni 2009 @ 20:55:07 #1
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_70456708
Sinds een aantal maanden (daarvoor is het mij nog niet echt opgevallen) is het zo dat mijn tanden er een beetje geel uitzien. Eerst waren alleen mijn hoektanden een beetje geel. Maar sinds een tijdje zijn nu ook m'n onderste tanden wat geel aan het worden.

Nu ben ik dus gestopt met cola drinken. Door de week 's morgens en 's middags eet/drink ik geen suiker meer. En koffie probeer ik nu te minderen. Ik drink nog ongeveer 1 kop per dag maar probeer dat nog verder te minderen. Ik drink ook bijna elke dag melk (wat ik toch al deed). Tanden poetsen doe ik gewoon 2 keer per dag en dat heb ik ook bijna altijd zo gedaan. Sinds kort gebruik ik ook 1 tot 2 keer per dag zo'n mondspoeling na het tanden poetsen.

Wat is me nu dus af vraag: Is dit proces omkeerbaar? Als ik dus het consumeren van suiker minimaliseer. 2 keer per dag tanden poetsen + mondspoeling. En elke dag melk drink. Zou dit dan uiteindelijk dan terug te draaien zijn?

Een tweede optie is natuurlijk m'n tanden laten bleken. Maar dat kan altijd nog.
  zondag 28 juni 2009 @ 20:57:18 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70456789
Een goede elektrische tandenborstel en whitening tandpasta (grotendeels marketing, wel enigszins effectief) kunnen de aanslag enigszins voorkomen/verwijderen. Als tussenoptie kun je je tandarts je tanden laten 'poetsen', dat is geen bleken, maar verwijdert wel aanslag. En ten slotte kun je zoals je zegt je tanden laten bleken.
  zondag 28 juni 2009 @ 20:59:59 #3
172490 Jetje86
Ja,ja ik ben me dr eentje
pi_70456908
Ik gebruik Aquafresh natural whitening, moet toe geven dat het toch wel een beetje werkt
But that was when I ruled the world..
pi_70459160
Mijn tandarts zei een keer tegen mij: je tanden worden witter als je het een tijdje niet poetst..
of dat ook zo is weet ik niet want ik heb het niet uitgeprobeerd.
pi_70459240
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:57 schreef TNA het volgende:
Een goede elektrische tandenborstel en whitening tandpasta (grotendeels marketing, wel enigszins effectief) kunnen de aanslag enigszins voorkomen/verwijderen. Als tussenoptie kun je je tandarts je tanden laten 'poetsen', dat is geen bleken, maar verwijdert wel aanslag. En ten slotte kun je zoals je zegt je tanden laten bleken.
Precies. Maar, bleken kan je gevoelige tanden opleveren. Een andere oplossing is facings, of schildjes over de gele tanden.
pi_70459408
Tandglazuur is altijd wat gelig, en het wordt meer geel naarmate je ouder wordt. Het is eigenlijk heel normaal, wat niet normaal is, zijn spierwitte tanden.
  zondag 28 juni 2009 @ 22:20:44 #7
256717 MagicMedicine
Moustached Mystic
pi_70460247
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:59 schreef matarazi het volgende:
Mijn tandarts zei een keer tegen mij: je tanden worden witter als je het een tijdje niet poetst..
of dat ook zo is weet ik niet want ik heb het niet uitgeprobeerd.
Leuke tandarts heb jij, zo verdient hij z'n geld wel lekker...
pi_70461954
Mijn tanden waren een tijdje terug ook opeens behoorlijk geel geworden, begon ook met hoektanden. Gewoon vragen of je tandarts het helemaal kan schoonmaken, het was bij mij gewoon aanslag, ondanks dat ik 3x langer dan gemiddeld poets. Dat schoonmaken is dus niet bleken, maar gewoon alles wat er niet hoort weghalen met een boortje en polijstding.
  zondag 28 juni 2009 @ 23:15:35 #9
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_70462471
Ow ow wat helpt is van dat spoel spul na het poetsten gebruiken. Ehm listerine ofzo.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
  zondag 28 juni 2009 @ 23:27:50 #10
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_70462893
Welke grapjas heeft jou wijsgemaakt dat je witte tanden krijgt van melk drinken?
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_70475122
Ouderdom kan ook een oorzaak zijn. Niet dat je oud bent ofzo, maar als botten ouder worden krijgen ze een meer gelige kleur en je tanden hebben diezelfde kleur.

Tandjes bleken
pi_70475186
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:27 schreef Electrocute het volgende:
Welke grapjas heeft jou wijsgemaakt dat je witte tanden krijgt van melk drinken?
Dat dus.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_70475802
pi_70476121
Wellicht een schrale troost, maar gele tanden zijn blijkbaar sterker dan dunne witte tanden..

Verder kun je regelmatig een toothpolish tandpasta gebruiken om de aanslag wat te verminderen..
En gebruik geen zout om je tanden te poolishen want dan poets je ze letterlijk weg..
Einde bericht
  maandag 29 juni 2009 @ 20:18:23 #15
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_70490532
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:27 schreef Electrocute het volgende:
Ja ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat ik melk drink omdat het goed is voor je tanden (wat ook maar de vraag is, maar het kan iig geen kwaad), niet dat het nu direct voor witte tanden zorgt. Dat van die melk had ik ook beter achterwegen kunnen laten want nu lijkt het idd dat ik dat bedoel.
  maandag 29 juni 2009 @ 20:21:55 #16
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_70490646
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:02 schreef Schuifpui het volgende:
Mijn tanden waren een tijdje terug ook opeens behoorlijk geel geworden, begon ook met hoektanden. Gewoon vragen of je tandarts het helemaal kan schoonmaken, het was bij mij gewoon aanslag, ondanks dat ik 3x langer dan gemiddeld poets. Dat schoonmaken is dus niet bleken, maar gewoon alles wat er niet hoort weghalen met een boortje en polijstding.
Ok, ik hoop dat het dat is. Volgende maand heb ik volgens mij de halfjaarlijkse afspraak dus dan kan ik het wel eens vragen.
pi_70491955
Tanden kunnen wat geler worden in de loop der jaren. Dat proces versnel je door bepaalde eet- en drinkgewoonten ( Koffie, thee, wijn en roken zijn bekende boosdoeners ). Je tandbeen is geel en de mate waarin je glazuur doorschemert bepaald hoe geel je tanden ogen. Als je kiest voor een polijstbeurt bij de mondhygieniste of tandarts wordt de aanslag die opgebouwd is verwijdert en zijn ze tijdelijk weer witter. Vind je ze dan nog niet mooi genoeg dan kun je ervoor kiezen om ze te laten bleken. Wordt niet vergoed door de zorgverzekering en is vaak niet goedkoop maar geeft wel een mooi (-er) resultaat. Houd er wel rekening mee dat ze gevoelig kunnen worden ( al is dat maar tijdelijk, daarna kun je gewoon doorgaan ) en witte vullingen en kronen kleuren niet mee.
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:32:07 #18
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_70556729
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:59 schreef Angelcakes het volgende:
Tanden kunnen wat geler worden in de loop der jaren. Dat proces versnel je door bepaalde eet- en drinkgewoonten ( Koffie, thee, wijn en roken zijn bekende boosdoeners ). Je tandbeen is geel en de mate waarin je glazuur doorschemert bepaald hoe geel je tanden ogen. Als je kiest voor een polijstbeurt bij de mondhygieniste of tandarts wordt de aanslag die opgebouwd is verwijdert en zijn ze tijdelijk weer witter. Vind je ze dan nog niet mooi genoeg dan kun je ervoor kiezen om ze te laten bleken. Wordt niet vergoed door de zorgverzekering en is vaak niet goedkoop maar geeft wel een mooi (-er) resultaat. Houd er wel rekening mee dat ze gevoelig kunnen worden ( al is dat maar tijdelijk, daarna kun je gewoon doorgaan ) en witte vullingen en kronen kleuren niet mee.
Bedankt voor de info. Geeft wel een gerust gevoel nu ik er wat meer van weet. Over een maandje naar de tandarts en dan zullen we wel zien hoe het gaat worden.
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:39:05 #19
6941 APK
Factual, I think.
pi_70556974

Dit spul werkt wel aardig en veroorzaakt nauwelijks gevoelige tanden.
quote:
De BriteSmile To Go pen is in Amerika een echte ‘wannahave’ en is sinds 1 januari in Nederland op de markt. En de BriteSmile To Go is anders dan alle andere witte tanden produkten die men in de winkel kan kopen. Met BriteSmile To Go bent u niet uren bezig. Twee keer per dag, gedurende dertig seconden, uw tanden aanstippen is alles wat u moet doen om binnen twee weken wittere tanden te krijgen. Het is eenvoudig en gebruiksvriendelijk.

Nu kunt u waar en wanneer u maar wilt uw tanden wit maken. Thuis, in de auto of op het werk. En bovenal, het werkt echt. Bij goed gebruik worden tanden gemiddeld 3 tot 4 tinten lichter. In elke pen zit vloeistof voor ongeveer 30 dagen. Met een pen kunt u dus 1 tot 2 maanden vooruit.
http://www.britesmiletogo.nl/
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:03:37 #20
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70560028
Sinds kort ben ik elektrisch gaan poetsen + na het poetsen spoelen met mondwater, en ik zie echt dat ze nog witter zijn geworden dan voorheen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')