Okay eigenlijk net als bij poker dus alleen met meer snelheid. Ik zal het voorstellen van de week.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Of zelf eerst oefenen met de computerversie zodat je weet wat wel goede kaarten zijn en wat niet. High cards zuigen (kan je beetje over na gaan denken met een J) en met een paar kan je al redelijk wat winnen. Maar als medespelers overtuigder inzetten kan je beter wegwezen

Hier te downloaden. Voor de nieuwste versie (die de meeste opties heeft) moet je je registreren maar dat is zo gebeurdquote:Op maandag 29 juni 2009 00:36 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Okay eigenlijk net als bij poker dus alleen met meer snelheid. Ik zal het voorstellen van de week.![]()
Meestal als we dronken zijn stel ik voor om te gaan stiften of Cups.

Heb je echte regels voor stiften of verzin je die ter plekke?quote:Op maandag 29 juni 2009 00:36 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Okay eigenlijk net als bij poker dus alleen met meer snelheid. Ik zal het voorstellen van de week.![]()
Meestal als we dronken zijn stel ik voor om te gaan stiften of Cups.

Ach die verzin je waar je bijstaat maar wel altijd je elleboog op tafel. En bij cups heb ik meestal de Saucercard.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Heb je echte regels voor stiften of verzin je die ter plekke?

Dan zal ik iig antwoorden op hetgeen je net geplaatst hebt.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:41 schreef MaJo het volgende:
Thanks cobra dat je wilde helpen maar internet klapt er weer uit dus dat schiet niet op
ik duik weer de boeken in

Cups ken ik niet. Bij Kings was ik erg tevreden met mijn Quizmaster-kaartquote:Op maandag 29 juni 2009 00:40 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ach die verzin je waar je bijstaat maar wel altijd je elleboog op tafel. En bij cups heb ik meestal de Saucercard.

Succesquote:Op maandag 29 juni 2009 00:41 schreef MaJo het volgende:
Thanks cobra dat je wilde helpen maar internet klapt er weer uit dus dat schiet niet op
ik duik weer de boeken in

Cups is door Chandler bedacht om Joey wat extra geld te geven. Maar Joey verliest het aan Ross. Chandler gaat het terughalen maar Ross wil er om Cuppen. Wat dus onbegonnen werk is voor Ross aangezien Chandler de regels ter plekke verzint.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Cups ken ik niet. Bij Kings was ik erg tevreden met mijn Quizmaster-kaart

Mijn ervaring is dat de volkeren in het beschreven gebied nooit samen zullen willen en blijven werken. De onderliggende spanning is zodanig groot dat, zodra de NATO/EU troepen vertrekken het alleen maar wachten is op het moment dat het weer fout gaat.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja gaat goedOeh ik zou je hulp wel kunnen gebruiken?
Schrijf mijn paper over of het denkbaar is dat Bosnië en Herzegovina in de nabije toekomst een volledige democratie is en heb ook een hoofdstuk gewijd aan de onderliggende spanningen van de bevolking. Kan je daar uit ervaring iets over vertellen? Of je verwacht bijvoorbeeld dat als alle troepen en internationale organen zich terugtrekken het goed blijft gaan op dat vlak? Als je het me als quote mailt kan ik het in mijn paper opnemen

Al die republieken zijn nu gangsterstaatjes geworden wat ik van kennissen met roots op de Balkan begrijp.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat de volkeren in het beschreven gebied nooit samen zullen willen en blijven werken. De onderliggende spanning is zodanig groot dat, zodra de NATO/EU troepen vertrekken het alleen maar wachten is op het moment dat het weer fout gaat.
Niemand in het genoemde gebied kan en wil op elkaar vertrouwen. Zelfs buren zien elkaar nog steeds als vijand.
Dit werkt door in het regionale en lokale bestuur. Geen enkele lokale partij wil samenwerken met een partij die een andere achtergrond heeft. Een meerderheids politiek zal dus ook erg moeilijk worden zodra de internationale organen vertrokken zijn.
Ik heb een aantal jaren geleden gesproken met een aantal bewoners van die regio. Die zeiden, heel simpel, dat zij iemand nodig hebben die de hele regio één maakt. Tito is vaak als voorbeeld naar voren gebracht. Ondanks dat Tito een dictator was, noemt men hem vaak als voorbeeld voor de persoon die de regio zal moeten gaan leiden.

Dat is BS.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:56 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Al die republieken zijn nu gangsterstaatjes geworden wat ik van kennissen met roots op de Balkan begrijp.

Okay dat zal ik dan volgende keer inbrengen bij een gesprek. Hopelijk komt er dan een leuke discussie opgang.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat is BS.
Alle staten doen hun uiterste om er beste van te maken.
Goede voorbeelden van Balkan republieken die het nu (al) goed doen zijn oa Slovenië, Macedonië en Kroatië.
Zelfs Albanië is op de goede weg.

Maar laat me raden; jouw kennissen komen uit Bosnië of Servië? Mensen uit die republieken zijn altijd erg negatief over de andere republieken. Of moet ik zeggen dat in hun ogen alleen hun eigen repulbliek goed bezig is?quote:Op maandag 29 juni 2009 01:04 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Okay dat zal ik dan volgende keer inbrengen bij een gesprek. Hopelijk komt er dan een leuke discussie opgang.
Ik ga slapen. Straks een zeer zware dag te gemoet..... Tot later

Tot de volgende TG HT.quote:Op maandag 29 juni 2009 01:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik had graag voor het slapen gaan nog de nieuwe Top Gear gekeken, maar dat zit er niet meer in. Tot de volgende keer SC

En als aanvulling voor MaJo;quote:Op maandag 29 juni 2009 00:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat de volkeren in het beschreven gebied nooit samen zullen willen en blijven werken. De onderliggende spanning is zodanig groot dat, zodra de NATO/EU troepen vertrekken het alleen maar wachten is op het moment dat het weer fout gaat.
Niemand in het genoemde gebied kan en wil op elkaar vertrouwen. Zelfs buren zien elkaar nog steeds als vijand.
Dit werkt door in het regionale en lokale bestuur. Geen enkele lokale partij wil samenwerken met een partij die een andere achtergrond heeft. Een meerderheids politiek zal dus ook erg moeilijk worden zodra de internationale organen vertrokken zijn.
Ik heb een aantal jaren geleden gesproken met een aantal bewoners van die regio. Die zeiden, heel simpel, dat zij iemand nodig hebben die de hele regio één maakt. Tito is vaak als voorbeeld naar voren gebracht. Ondanks dat Tito een dictator was, noemt men hem vaak als voorbeeld voor de persoon die de regio zal moeten gaan leiden.

Thanks, hier heb ik wat aanquote:Op maandag 29 juni 2009 00:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]

Weet zn rang wel maar preciese functie nietquote:Op maandag 29 juni 2009 01:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Thanks, hier heb ik wat aan
Zou je je functie naar me kunnen PMen (vergeet het steeds) en je achternaam (denk het nog te weten maar weet het niet zeker
![]()
)
quote:Zit inmiddels op 3700 woordenNog even wat lezen, conclusie schrijven en klaar is kees MaJo

quote:Op maandag 29 juni 2009 03:07 schreef MaJo het volgende:
Ik heb het in principe af, maar ben er nog niet tevreden over
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |