abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70436393
Hallo spelletjesfanaten,

Hopelijk het juiste subforum voor deze vraag.

Ooit heb ik een soort spel moeten doen dat als volgt ging:
- iedereen kreeg een A4tje en ging aan een tafel zitten
- op het A4 stond een lijst met opdrachten zoals 'schrijf je naam op', 'roep dat je al bij opdracht 15 bent', 'teken een huisje op de achterkant van dit blad'.
- de eerste opdracht vertelde je dat je eerst alle opdrachten moest doorlezen voordat je ze moest doen
- de laatste opdracht vertelde je dat je helemaal geen opdracht hoeft te doen

De 'grap' is dat de meeste mensen toch niet alle opdrachten doorlezen en daarom alle opdrachten van begin tot einde doen. De mensen die wel goed lezen lachen om de anderen die zo snel mogelijk proberen alle opdrachten te doen.

Weet iemand waarover ik het heb en zo ja, waar het A4tje online te vinden is? Ik heb het ooit online gezien, maar weet niet meer waar.

Alvast bedankt!
En toen was het verhaaltje uit...
pi_70436412
ben wel benieuwd.....tvp
pi_70436468
Ik deed hem verkeerd
pi_70436577
Als opdracht 1 is lees alles door, en opdracht 20 is je hoeft niks te doen, waarom zou je dan opdracht 2 t/m 19 overslaan? als je klaar bent met lezen, zou je toch aan vraag 2 moeten beginnen lijkt me?

tevens tvp, heb dit ook gehad op school, weet alleen niet meer wat voor onzin vragen er nog meer bijstonden iets van sta op en sla op de tafel was er volgens mij eentje.
pi_70436646
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 23:05 schreef Rijpie het volgende:
Als opdracht 1 is lees alles door, en opdracht 20 is je hoeft niks te doen, waarom zou je dan opdracht 2 t/m 19 overslaan? als je klaar bent met lezen, zou je toch aan vraag 2 moeten beginnen lijkt me?
Mijn formulatie is niet heel sterk, ik weet het, maar ik denk dat de mensen die het 'spel' wel eens gespeeld hebben er wel uit op kunnen maken dat ik dit bepaalde 'spel' bedoel. Het is ook te lang geleden voor mij om precies te weten hoe het nou ging.
pi_70436716
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 23:08 schreef ALTF4 het volgende:

[..]

Mijn formulatie is niet heel sterk, ik weet het, maar ik denk dat de mensen die het 'spel' wel eens gespeeld hebben er wel uit op kunnen maken dat ik dit bepaalde 'spel' bedoel. Het is ook te lang geleden voor mij om precies te weten hoe het nou ging.
lees mijn 2e gedeelte, ook ik heb deze gehad. en het ligt niet aan je formulatie, volgens mij klopt(e) het "spel" gewoon niet. daarom ook een tvp, hopend dat iemand het kan vinden.
pi_70436788
Haha, okee. Op die manier :-) We zullen zien... ;-)
pi_70436898
ik ben alleen maar beniewd
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_70437234
Ik heb hem liggen van school, zal hem morgen wel ff inscannen als ik zin en tijd heb
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70437432
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 23:36 schreef Pacmaniac het volgende:
Ik heb hem liggen van school, zal hem morgen wel ff inscannen als ik zin en tijd heb
Super!

Mocht iemand in de tussentijd hem op het www vinden, geef het dan vooral ook door. Scheelt Pacmaniac ook weer tijd.

Ik wacht af.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 23:46:04 #11
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_70437446
Aaaah!

Deze ken ik... instinkerdje!

Maandje terug in de klas gedaan... 2 van de 20 hadden goed gelezen en alleen hun naam gezegd.
De anderen waren als kip zonder kop door de opdrachten heen gebrast
pi_70438675
Oefening

1. Lees het geheel alvorens iets te doen.
2. Zet uw naam in de rechterbovenhoek van het papier.
3. Omcirkel het woord 'naam' in de tweede opgave.
4. Teken 5 kleine vierkantjes in de linkerbovenhoek van dit papier.
5. Zet een kruis in elk vierkantje van vraag 4
6. Zet een cirkel in elk vierkantje
7. Zet uw handtekening onder de titel van deze tekst
8. Schrijf achter de titel 'ja,ja,ja,'
9. Plaats een cirkel rond vraag zeven
10. Zet een kruis in de linkerbenedenhoek van dit papier
11. Teken een driehoek om het kruis dat u zo even zette.
12. Vermenigvuldig op de achterkant van dit papier : 74 x 35.
13. Zet een cirkel om het woord 'papier' van opgave vier.
14. Roep luid uw voornaam wanneer op u dit punt van de tekst bent aangekomen.
15. Indien u denkt dat u de aanwijzingen tot nu toe goed hebt opgevolgd roep dan luid : "dat heb ik."
16. Tel op de achterzijde van dit papier 1037 en 2478 op.
17. Zet een cirkel om het antwoord van deze som.
18. Tel hardop , op normale toon , achteruit van 10 naar 0.
19. Nu u alles tot hiertoe zorgvuldig gelezen hebt , leest u de laatste vragen nog en voert u vervolgens alleen aanwijzing 2 uit.
20. Noteer uw leeftijd onder aan het papier.
21.Noteer de datum van vandaag en of het ochtend , middag of avond is.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70438866
quote:
Op zondag 28 juni 2009 00:39 schreef Pacmaniac het volgende:
Oefening

...
Held
pi_70441537
Bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: