abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 juni 2009 @ 20:12:06 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_70432900
Ik start met mijn held Garrincha.

Nooit live mogen meemaken.

Maar op beelden gezien.

Analfabeet uit de sloppen van Brazilië.

De enige speler die op twee achtereenvolgende WK's de beste speler was en tevens wereldkampioen werd in 1958 en 1962.

Zijn ene been was 4 centimeter langer dan het andere been. Een manke zou je zeggen. Maarals je de beelden ziet smul je ervan.

Hij passeerde als Messi, had de voorzet van Beckham en de vrije trap van Roberto Carlos.

Buitenkant voet in de kruising op een WK.

Hij passeerde zijn tegenspelers als ze met hun ogen knipperden.

Later aan de drank gegaan en vroeg als alcoholist overleden.

Tijdens zijn begravenisrit stonden een paar miljoen mensen langs de kant.

In Brazilië gekozen tot de meest populaire speler nog voor Péle.

Users zeggen wel eens 'Dat is van voor mijn tijd'

Hij was ook van voor mijn tijd.

Maar toch is het mijn held.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:12:58 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70432914
John de Wolluf
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:14:45 #3
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70432953
Kees van Wonderen.
De eerste speler die echt mijn idool was. Enorm ondergewaardeerd ook door niet-Feyenoorders.

Hoe toepasselijk ook nu: bij het nummer 'a stranger in Moscow' moet ik altijd aan Keessie denken. Hij scoorde zijn eerste goals tegen Spartak.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:15:56 #4
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_70432973
Danny Blind.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:18:29 #5
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_70433035
Litmanen. Spreekt voor zich natuurlijk.
pi_70433041
Romario.

Briljante spits. Veel doeltreffender dan Ronaldo. Eigenwijze drol, maar stond er altijd als het erom ging.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 juni 2009 @ 20:20:48 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_70433086
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:14 schreef Kopbal het volgende:
Kees van Wonderen.
De eerste speler die echt mijn idool was. Enorm ondergewaardeerd ook door niet-Feyenoorders.

Hoe toepasselijk ook nu: bij het nummer 'a stranger in Moscow' moet ik altijd aan Keessie denken. Hij scoorde zijn eerste goals tegen Spartak.
Hij staat als jeugdspeler op de video's van Wiel Coerver.

Had als jonge speler ale een briljante techniek.

Onderschat idd

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_70433102
Matthias Sindelar, beste voetballer van het interbellum, speler van het prachtige Wunderteam dat de beste ploeg was op het WK '34 maar genekt werd door de scheidsrechter. Werd uitgeroepen tot beste Oostenrijkse voetballer van de 20ste eeuw. Behoort zeker tot de beste 10 voetballers ooit. Verliet zijn carrière na de Duitse annexatie in 1939
Voetbalhistorische bedenkingen: https://metcruijffopstap.wordpress.com/
pi_70433145
Dennis Bergkamp.

Speelde voor Ajax en Arsenal, van wie ik beide fan ben. Fantastische spits, ontzettend compleet en boven alles natuurlijk zijn ongelooflijke inzicht en balgevoel.

Deze post gaat vaak gequote worden
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_70433307
Zinedine Zidane.
Wat een geweldenaar.
Overzicht, techniek, winnaarsmentaliteit, scorend vermogen, leiderschap en veel titels.
Echt de beste speler die ik zelf bewust heb meegemaakt.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:36:52 #11
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_70433438
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:23 schreef Tim86 het volgende:
Dennis Bergkamp.

Speelde voor Ajax en Arsenal, van wie ik beide fan ben. Fantastische spits, ontzettend compleet en boven alles natuurlijk zijn ongelooflijke inzicht en balgevoel.

Deze post gaat vaak gequote worden
Je vergeet Inter
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:38:09 #12
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_70433466

Maldini, wie anders?
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:38:48 #13
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_70433485
Oliver Kahn. Zag daar maar eens een bal langs te krijgen, toen hij in zijn prime was.
Laffe huichelaar
pi_70433486
Ik vind het eigenlijk complete onzin dat je voetbalheld iemand is die je nooit live hebt meegemaakt. YouTube filmpjes zijn mooi, maar ik ben ook een wereldvoetballer als je al mijn mooie en goede dingen op een rij zet.

Garrincha is een geweldige voetballer, daar niet van. Maar in het stadion kan je op iemand letten, wat doet ie als de bal niet in z'n buurt is, hoe bespeelt ie de ruimtes, hoe is ie mentaal en meer van dat soort vragen. Ik neem eigenlijk niet eens aan dat je van Garrincha hele wedstrijden hebt gezien. Daar zie je ook al een stuk meer, maar nog lang niet alles.

Jari Litmanen was de beste voetballer van zijn tijd en daarvoor ook mijn keuze.
So I've heard.
pi_70433493
Roberto Carlos
Lehme met Kruiden
pi_70433514

Jari Litmanen
pi_70433529
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:30 schreef sjimz het volgende:
Zinedine Zidane.
Wat een geweldenaar.
Overzicht, techniek, winnaarsmentaliteit, scorend vermogen, leiderschap en veel titels.
Echt de beste speler die ik zelf bewust heb meegemaakt.
Ook mijn all-time favorite.

Nog nooit een speler gezien met zo gigantisch veel overzicht als ZiZou. Wist voordat hij een actie maakte al waar alle 21 overige spelers gepositioneerd waren. Daarnaast had hij een uitstekend techniek en kon ook nog scoren. Wat kon hij eigenlijk niet? ja, koppen... Maar zelfs daar scoorde hij 2x mee in de finale van het WK '98

Heeft ALLES gewonnen wat je als speler kan wensen, en is gewoon een bescheiden mens gebleven...

Laatste nog een docu gezien van hem. 45 minuten lang kippenvel...
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:41:29 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_70433550
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:38 schreef timmmmm het volgende:
Oliver Kahn. Zag daar maar eens een bal langs te krijgen, toen hij in zijn prime was.
Tevens was dit ook de enige speler die zo goed was dat hij me écht is bijgebleven op het eerste WK (of EK, die hou je tegoed) dat ik bewust heb meegekregen.

* timmmmm is nog jong ja
Laffe huichelaar
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 juni 2009 @ 20:44:55 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_70433635
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:38 schreef Rieleks het volgende:
Ik vind het eigenlijk complete onzin dat je voetbalheld iemand is die je nooit live hebt meegemaakt. YouTube filmpjes zijn mooi, maar ik ben ook een wereldvoetballer als je al mijn mooie en goede dingen op een rij zet.

Garrincha is een geweldige voetballer, daar niet van. Maar in het stadion kan je op iemand letten, wat doet ie als de bal niet in z'n buurt is, hoe bespeelt ie de ruimtes, hoe is ie mentaal en meer van dat soort vragen. Ik neem eigenlijk niet eens aan dat je van Garrincha hele wedstrijden hebt gezien. Daar zie je ook al een stuk meer, maar nog lang niet alles.

Jari Litmanen was de beste voetballer van zijn tijd en daarvoor ook mijn keuze.
Ik heb alle WK's op video.

Heb Cruijff ooit één keer live gezien in 1971 tegen FC den Bosch.

Van Basten heb ik 2 keer live gezien. Met zijn omhaal en in de halve finale van 88 tegen de Duitsers.

Moet ik daar mijn oordeel op baseren dat ik Cruijff beter vond dan van Basten ?

zaterdag 27 juni 2009 @ 20:46:35 #20
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_70433674
Cantona, arrogante teringlijer, maar wat een fabeltastische voetballer.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_70433675
Ronald de Boer

Één van de weinige spelers die met een simpele lichaams-schijbeweging iedereen voorbij kwam, ondanks het ontbreken van snelheid. Techniek, passen, lange ballen, overzicht, noem het maar op of hij had het. Alleen zijn snelheid was zijn minpunt, maar dat kon hij gelukkig compenseren met enorm veel balgevoel en functionele techniek. Tevens was hij multi-inzetbaar en was hij zelfs de speler die in de Ajax top jaren 2 maal de prijs "voetballer van het jaar" won.

Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 juni 2009 @ 20:47:06 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_70433686
Logisch dat je de recente spelers op je netvlies hebt.

Maar ik denk als er in Amerika een verkiezing zou worden gehouden over de beste honkballer ooit.

Babe Ruth zou winnen. Die speelde in de jaren 20.

zaterdag 27 juni 2009 @ 20:47:47 #23
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_70433707
Zidane. Voor mij de beste ooit.

Hij is de enige voetballer waarvoor ik speciaal naar een wedstrijd ging kijken, heb ik nooit bij een andere speler gehad.
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 juni 2009 @ 20:49:06 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_70433737
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:46 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ronald de Boer

Één van de weinige spelers die met een simpele lichaams-schijbeweging iedereen voorbij kwam, ondanks het ontbreken van snelheid. Techniek, passen, lange ballen, overzicht, noem het maar op of hij had het. Alleen zijn snelheid was zijn minpunt, maar dat kon hij gelukkig compenseren met enorm veel balgevoel en functionele techniek. Tevens was hij multi-inzetbaar en was hij zelfs de speler die in de Ajax top jaren 2 maal de prijs "voetballer van het jaar" won.

[ afbeelding ]
Leo Beenhakker verkocht hem ooit aan FC Twente. Hij vond Ron Willems en John van Loen beter.

Het eerste wat Louis van Gaal deed toen ie coach werd van Ajax was Ronald de Boer terugkopen.

Trouwste user 2022 zaterdag 27 juni 2009 @ 20:50:26 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_70433769
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:47 schreef Zwansen het volgende:
Zidane. Voor mij de beste ooit.

Hij is de enige voetballer waarvoor ik speciaal naar een wedstrijd ging kijken, heb ik nooit bij een andere speler gehad.
De beste in je eigen tijd.

Ik vergelijk Wim van Hanegem altijd met hem.

Niet de snelsten maar een vergelijkbare techniek.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')