http://www.telegraaf.nl/e(...)welijk__.html?p=23,2quote:Mekkafood: ’Halal is niet gruwelijk’ AMSTERDAM - Halal-slachten begint bij de controle van de leefwijze van dieren. Die moeten gezond en plantaardig gevoed worden. De islamitische slachtmethode zorgt ervoor dat de dieren op de snelste en minst pijnlijke manier sterven, aldus Mekkafood, producent van halal-vlees.
Mekkafood verdedigt zich hiermee tegen de beschuldiging dat halal-slachten gruwelijk voor dieren zou zijn. De nationalistische dierenrechtenorganisatie MDTB (Met de Dieren Tegen de Beesten) benadrukt dit met een landelijke campagne tegen halal-vlees. Volgens MDTB duurt het 10 tot 20 seconden voordat het dier hersendood is wegens zuurstoftekort. ’Gedurende die tijd sterft het dier dus een gruwelijke dood’.
Mekkafood spreekt dit tegen. Volgens hen worden de dieren geslacht op een manier die het minst pijnlijk voor ze is. Eerst wordt het dier bedwelmd en vervolgens met een scherp mes handmatig geslacht. Daardoor ontstaat een sterke daling van de bloeddruk en stopt inderdaad de zuurstoftoevoer naar de hersens. Het dier is meteen bewusteloos zonder dat er noemenswaardige pijn optreedt, meldt de vleesproducent in een persbericht. Ook moeten luchtpijp, slokdarm en twee halsslagaders tegelijkertijd worden doorgesneden.
Vlees kan alleen maar halal worden als al het bloed uit het dier is gestroomd en bij het slachten moet de naam van Allah worden uitgesproken: „Bismillah Allahu Akbar (uit naam van Allah, de allergrootste).”
De halal slachtmethode worden uitgevoerd door slachterijen die goedgekeurd zijn door de EEG en worden regelmatig door de Voedsel en Waren Autoriteit gecontroleerd.
Nee dit is absoluut de humaanste manier om een dier om te brengenquote:Ook moeten luchtpijp, slokdarm en twee halsslagaders tegelijkertijd worden doorgesneden.
Bah een dier doden om te etenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:24 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/e(...)welijk__.html?p=23,2
Ze moeten eens actie ondernemen tegen de bio-industrie die gruwelijk is onder huisvestiging distributie. Duizenden kippen moeten dood enkel omdat ze volgende week in de bonusaanbieding staan in AH.
De Halal manier van slachten is voor de dieren het perfectste, ze gaan sneller dood en op een minst pijnlijke dood.
Dat heb ik niet beweert of niet gezegd, dat is jou interpretatie erover.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:25 schreef JohnDope het volgende:
Meki leg mij nou eens uit waarom Nederlandse slagers en diens familie regelmatig door dierenterroristen worden geterroriseerd en waarom die dierenterroristen die halalslachters met rust laten
Ik meen eens een onderzoek gelezen te hebben waaruit blijkt dat de hersenactiviteit bij dieren die halal geslacht worden lager is in vergelijking met dieren die normaal geslacht worden. Eens kijken of ik het nog kan vinden.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nee dit is absoluut de humaanste manier om een dier om te brengen
Halal slachten is voor een dier veel pijnlijker.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat heb ik niet beweert of niet gezegd, dat is jou interpretatie erover.
Ik zeg enkel wat ze beweren klinkbare onzin is en ze moeten richten op de bio-industrie die gruwelijk is. Halal slachten is voor alle dieren de beste manier. trouwens is halal eten ook gezonder.
Ah ja slachten zonder verdoving is inderdaad niet gruwelijk en de beste manierquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik zeg enkel wat ze beweren klinkbare onzin is en ze moeten richten op de bio-industrie die gruwelijk is. Halal slachten is voor alle dieren de beste manier.
Wij van WC-eend adviseren....quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:24 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/e(...)welijk__.html?p=23,2
De Halal manier van slachten is voor de dieren het perfectste, ze gaan sneller dood en op een minst pijnlijke dood.
Dat levert ook weer problemen op. En wat gebeurt er als er straks wetenschappelijk aangetoond kan worden dat planten netzoveel gevoel hebben als mensen en dierenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Alleen plantaardig voer is wel zo diervriendelijk. Dat scheelt weer in de verspreiding van ziektes waardoor dan vele beesten vernietigd moeten worden.
Exact, ik vind een stalen pin met elektriciteit humaner. Maar ieder z'n ding.quote:
Dat is jou oordeel erover. Dat zeg je zo ringelings.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Halal slachten is voor een dier veel pijnlijker.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat levert ook weer problemen op. En wat gebeurt er als er straks wetenschappelijk aangetoond kan worden dat planten netzoveel gevoel hebben als mensen en dieren
Ik zal de dag zegenen als dat moment aan breektquote:
vinden joden dat ook?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Halal slachten is voor een dier veel pijnlijker.
Bewezen door wie?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat is jou oordeel erover. Dat zeg je zo ringelings.
bewezen is wel dat Halal slachten het beste is voor de dieren.
vast wel. Is gewoon een kwestie van logisch nadenken.quote:
Denk het niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
vast wel. Is gewoon een kwestie van logisch nadenken.
als joden heilig ervan overtuigd zijn dat dit de minst pijnlijkste manier is van slachten omdat de thora dat aanbeveelt, vind jij dat boekje vol met klinkklare onzin?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
vast wel. Is gewoon een kwestie van logisch nadenken.
In mijn ogen is een religieus boek geen wetenschappelijke basis om dit soort dingen op te baseren. Tenzij je nu ook gelooft dat je over water kan lopen en zeeën kan splitsen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:44 schreef Deadre het volgende:
[..]
als joden heilig ervan overtuigd zijn dat dit de minst pijnlijkste manier is van slachten omdat de thora dat aanbeveelt, vind jij dat boekje vol met klinkklare onzin?
Ik kan anders gewoon over water lopen hoorquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
In mijn ogen is een religieus boek geen wetenschappelijke basis om dit soort dingen op te baseren. Tenzij je nu ook gelooft dat je over water kan lopen en zeeën kan splitsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |