Welbekend fenomeen:
Je gaat lekker de stad in of een andere plek waar het wat drukker is, op de fiets. Je wilt je fiets parkeren in een fietsenrek. Je kunt je fiets dan in een hogere standaard doen of in een lage. De meeste mensen gaan voor de lage. Zo ook de mensen die GIGANTISCHE fietstassen op hun fiets bevestigd hebben. Helaas vouwen de eigenaren van zo'n fiets de tassen niet even op, nee, je laat die lekker uitgeklapt:
![]()
Gevolg: je lift je fiets en knalt zo met je trapper of stuur tegen die dingen op of blijft zelfs haken en krijgt zo je fiets niet eens omhoog. Grrrr. En als je eruit wilt en er is een fietstas naast je komen te staan, hetzelfde probleem. Ik zie heel veel mensen die hun fiets naast een fietstas moeten wurmen gewoon met grof geweld hun fiets door die barricade heen rammen. Wat is nou de moeite even je fietstas op te vouwen

Kleinere fietstassen gaan nog, maar je hebt ook van die onverwoestbare jumbo fietstassen.
Nou vooruit. Maar nu zag ik net dit in de stad: een wijf (ja dat was het!) met een fiets met fietstassen, die klaagt over dat mensen zonder fietstassen hun fiets in de laagste standaard doen. "ZO KAN MIJN FIETS ER NIET MEER TUSSEN

Wat is nou voor hun de moeite hun stomme studentenfiets in een hoge standaard te doen of ergens anders te gaan staan

"
![]()
Mens ga ergens anders je fiets parkeren of haal die dingen eraf als het een probleem blijkt te zijn
Klacht: hypocriete fietstaseigenaren die zeiken over de breedte van hun fiets