abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 juni 2009 @ 12:19:49 #1
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_70420411
Ik heb een vraag voor de mensen met ervaring in een appartement. Iedereen die een appartement heeft heeft ook een berging. Nu is het zo, in mijn berging van mijn nieuwbouwappartement zit standaard geen 230 volt stopcontact. De verlichting is dalijk op 24 volt. Maargoed nu hebben we een optie gekregen (omdat er vraag naar was) voor een stopcontact. Omdat het de bedoeling is dat de stopcontact op je eigen meterkast zit is het een kostplaatje geworden. 379 euro excl. btw.

Maken jullie gebruik van een stopcontact in de berging en zoja waarvoor? Een omvormer van 24 volt naar 230 zal geen optie zijn aangezien dat dalijk iedereen gaat doen, en 45 bergingen met een koelkast op 24 volt dat zal het niet trekken.
Ikzelf hoef geen koelkast in de berging te hebben en dat leek me de meest gebruikte optie.
Look who's back in the wrong place at the right time
  Moderator zaterdag 27 juni 2009 @ 12:34:54 #2
45833 crew  Fogel
pi_70420733
Ik heb een extra koelkast en een vrieskist in de berging staan. Verder is stroom in de berging handig als ik buiten met electrische aparaten aan de slag ga, scheelt weer een kabel uit het raam of de voordeur open laten staan terwijl ik bezig ben.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatiė, Sloveniė, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2025:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_70420777
Ik woon nu al drie jaar in dit appartement en ik heb geen idee of er een stopcontact in de berging zit, geeft wel aan hoe vaak ik de drang heb gehad naar 230V in de kelder.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  PR/Manusje van alles zaterdag 27 juni 2009 @ 12:37:58 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_70420786
Wat een fuckerij trouwens erg mooie post om meerwerk voor te schrijven Terwijl ze donders goed weten dat iedereen wel zo'n stopcontact wil.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 27 juni 2009 @ 12:40:21 #5
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_70420825
klopt is het ook maar das met alles met nieuwbouw alles zo maken dat het 9 van de 10 keer aangepast moet worden
pi_70421041
wij hebben hier ook 230 stopcontact in de berging en die is aangesloten aan het stroom van het pand zelf en vandaar dat je ook service kosten betaald daar zit het eventuele stroomverbruik van de berging in.

best lastig om van elke berging naar mijn meterkast te laten lopen 3 hoog:P

en ja ik gebruik hem voor eventueel te klussen buiten/ auto stofzuigen je kent het wel.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 13:01:11 #7
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_70421281
Daar heb ik hem niet voor nodig ik heb mijn prive parkeerplaats voor mn tuin en heb een buitenstopcontact dus dat kan ik daar doen.
pi_70421981
Ik maak er wel gebruik van, vooral tijdens het klussen. Ook krijg ik soms bezoek (ouders), dat hun elektrische fiets wil opladen. Het is toch wel makkelijk.

Overigens heb ik een garage, dus voor licht was het niet eens per se nodig. Het leek mij gewoon makkelijker.
pi_70423983
Ik heb stopcontacten in de berging, maar die heb ik nog nooit gebruikt.
Als ik het ooit gebruik is het hooguit voor een frituurpan.
pi_70437546
Hier ook stopkontacten in de berging (gang) die zijn aangesloten op de meter van de flat,de bewoners mogen daar uitsluitend gebruik van maken voor verlichting en als ze bezig zijn met klussen in de berging of de auto te stofzuigeren.

Een permanente verbinding voor een vrieskist of zo is beslist niet toegestaan en zal bij constatering na een waarschuwing op kosten van de bewoner verwijderd worden!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_70441433
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 12:19 schreef tomegel het volgende:

Maken jullie gebruik van een stopcontact in de berging en zoja waarvoor?
* JumpingJacky snapt niet helemaal helemaal niet waarom deze vraag in WGR staat.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zondag 28 juni 2009 @ 09:46:19 #12
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_70441833
quote:
Op zondag 28 juni 2009 08:24 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

* JumpingJacky snapt niet helemaal helemaal niet waarom deze vraag in WGR staat.
Vanwege de G (379 euro ex btw) denk ik, maar ik had 'm ook eerder in K&W verwacht. Dat een stopcontact in de berging op je eigen meterkast moet zitten is niet zo gek trouwens, maar dat heeft meer te maken met de mogelijke belasting en de gevolgen daarvan voor de elektrische installatie.
Never explain, never apologize.
  Licht Ontvlambaar zondag 28 juni 2009 @ 11:27:38 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70442985
quote:
Op zondag 28 juni 2009 08:24 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Lijkt me eerder een K&W topic idd...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')