Plus nog eens een keer 10 uur.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:26 schreef Sylver_ het volgende:
Ik had er een hele ermmm .. interessante berekening tegenaan gegooid
16 uur wakker en actief aan 't oppassen a 3,- per uur; in totaal dus 32 uur.
32 x 3,- = 96,- x 2 = 192,-
Daarvan slaap je er 2x 8 uur, hiervoor een vast bedrag van 6,- per nacht = 6 x 2 = 12,-
Dan nog eens 10 uur oppassen a 3,- = 10 x 3 = 30
192+ 12 + 30 = 234,- in totaal
of als je 4,- per uur vraagt:
256 + 12 + 40 = 308,-
Edit: foutje eruit gehaald - TS werkt 2x 48 uur
Die 10 uur zit er al bij ..quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Plus nog eens een keer 10 uur.
Ik zou inderdaad gaan voor minstens 300 euro.
150 euro voor 74 uur werk? Nachten niet meegerekend.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:43 schreef Rapaille het volgende:
Ik vind 150 euro- 200 euro wel redelijk.
Goed ideequote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:52 schreef Amy17 het volgende:
ik denk dat ik maar even de reactie afwacht en in me achterhoofd hou dat minstens 300 euro zeker wel redelijk is in totaal!
en ik zie het dan wel mocht ze nou met een bod komen van 100 euro in totaal weet ik dat dat niet rdelijk is door de reactie´hier..
Blijven slapen omdat het laat geworden is, is wel wat anders dan 48 uur draaien.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:22 schreef Gia het volgende:
Mijn zoon krijgt 15 euro per avond. Ook als ie blijft slapen, omdat het laat geworden is.
Uitgaande van deze berekening zou ik die 325 zelfs laag vinden (om zelf te bieden als ik TS als oppas zou hebben). Er worden wel onbetaalde uren meegenomen ("jij slaapt") maar extra betaling vanwege bijzondere uren ("jij wilt er wel 48 uur insteken", vergelijk het met op zon of feestdagen werken wat voor velen ook 200% is) is er totaal niet bij. 48 uur oppassen lijkt me voor een kind van 2 trouwens ook heel anders dan een avond oppassen (daar heb ik het vooroordeel bij dat pa en ma de warme prak nog naar binnen hebben geschoven, het kind gewassen in pyama klaar zit, en de oppas het kind alleen het bed in moet zien te krijgen, en te houden, terwijl het kind bezig gehouden moet gaan worden tijdens die 48 uur). Taken waar in elk geval al een hoger uurloon tegenover hoort te staan dan het op de bank TV kunnen kijken, terwijl de kleine boven in bed ligtquote:Ik zou dus 4 tot 5 euro per uur rekenen, maar de nachten niet meetellen. Het kind slaapt en jijzelf ook. Je hebt op dat moment wel de verantwoordelijkheid, maar over het algemeen geen zorgtaak.
48 uur wordt dan 32 uur, maal 4,50 (middenweg) = 144 euro.
Voor 2 x wordt dat dan 288 euro.
Plus 10 x 4,5 = 45 euro.
Totaal 333. Rond dit af op 325 euro en dan is dat m.i. heel redelijk.
Zouden ze wit iemand in moeten huren, zijn ze heel wat meer kwijt!
Maar zoals hiervoor al gezegd is. Laat eerst hun een bedrag noemen. Is dat belachelijk laag, dan kun je onderhandelen. Onder de 300 euro zou ik het zeker niet doen.
Ik ben het eens met die 3,- per uur, maar ik vind het ook wel redelijk als je voor de nacht een vast bedrag krijgt. Ook al slaapt ze daar, ze heeft echt nog wel de verantwoordelijkheid over het kind.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:07 schreef MamsX het volgende:
Ik vind dat het merendeel toch echt wel te hoog gaat.
Zeker als je geen relevante opleiding etc hebt vind ik 3 euro per uur wel voldoende hoor voor overdag.
Als je verder zelf geen kosten hoeft te maken voor het kind (denk aan eten en drinken)
Ik zou dan dus echt niet meer dan 175 redelijk vinden.
achnee. Ze kan ook elders gaan werken en een hoop meer verdienen. Ik zou zeggen, 300-350 euro is redelijkquote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:50 schreef MamsX het volgende:
Ja maar dit is de eerste keer op passen, ik vind wel dat dus haar kunsten nog bewezen moeten worden.
Omhoog kan het altijd gaan. Absoluut maar om mee te beginnen vind ik het best hoog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |