Sociaal gezien ja.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:19 schreef mazaru het volgende:
Of het wettelijk mag, weet ik niet.
Maar sociaal gezien zou je die schutting gewoon moeten laten staan, zeker als je hem samen betaald hebt.
Hergebruiken, we hebben hem ieder jaar aan onze zijde keurig in de lak gezet ziet er piekfijn uit.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:22 schreef Conflict het volgende:
Een vijf jaar oude schutting meenemen uit rancune gaat wel heel erg ver.
En dan? Naar de stort ermee? Of wil je 'm opnieuw gebruiken?
Laat toch lekker staan
We hebben de originele niet vervangen. Die wilde zij graag tegen haar schuur aanzetten.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:19 schreef Buschetta het volgende:
mag niet. Je moet een afscheiding achterlaten aangezien jij de originele vervangen hebt.
De huurder is er niet verantwoordelijk voor.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:36 schreef Brad het volgende:
Kun je de erfafscheiding in originele staat terugbrengen? Zoja, dat doen en het zou ok zijn. Zo niet, dan is het niet mogelijk.
Echter... waarom heb je als huurder betaald voor een erfafscheiding waar je verhuurder daarvoor verantwoordelijk is?
quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:39 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Volgens mij had je de plaatsing destijds in samenspraak met de woningbouw moeten doen. Dan had je wellicht nu aanspraak kunnen maken op een vergoeding ofzo...
Ik zou de woningbouw even bellen en vragenaltijd het duidelijkste
quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:36 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Je moet hem laten staan.
Maar je kunt wel (alsnog) de helft van de gemaakte kosten op haar vorderen.
EDIT (in het licht van Brads opmerking hierboven): een alternatieve route is inderdaad om het via je verhuurder te spelen. Je volledige kosten op hem verhalen (als verantwoordelijke), en dan kan HIJ het met de buurvrouw uitzoeken. Maar dat wordt lastig als de verhuurder de gemaakte kosten betwist.
Had je 'm tevoren niet gewaarschuwd of ingeseind?
Zo ja, dan is hij impliciet accoord gegaan en zou ik het zo doen).
nou in dat geval hoort het blijkbaar niet bij de woning en zou ik hem meenemen... of de nieuwe bewoner aansmeren en een paar tientjes overname kosten voor vragen...quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:40 schreef Ml-etje het volgende:
[..]wil geen slapende honden wakker maken, zij gaven toen aan dat we dat zelf moesten verzorgen.
Ga het zeker aangeven bij de inspectie.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:43 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Die honden worden toch wel wakker: de buurvrouw is ook niet gek (neem ik aan) en vindt ook op een gegeven moment wel uit dat dit helemaal niet onder de verantwoordenlijkheid van de huurders valt.
Beter dat JIJ de eerste stap richting verhuurder neemt dan zij, lijkt me.
In dat geval lijkt het me dat je hem gewoon mag weghalen. Je hebt niks vervangen, gewoon iets ervoor gezet en het is dan ook van jou. Lijkt me net zoiets als een zonnescherm dat je weer meeneemt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:40 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oude staat is een half verrotte schutting met planken eraf die ze nu ook nog heeft staan.
De andere helft heeft ze zelf weggegooid.
Ergo is er al jaren geen onderhoud gepleegd..dus of ze dan geld uitgeven aan een schutting?quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:45 schreef Pundit_wannabe het volgende:
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=79906
Klinkt als een aardige taktiek.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:48 schreef Conflict het volgende:
[..]
In dat geval lijkt het me dat je hem gewoon mag weghalen. Je hebt niks vervangen, gewoon iets ervoor gezet en het is dan ook van jou. Lijkt me net zoiets als een zonnescherm dat je weer meeneemt.
Al is het wel een geouwehoer voor een paar euro. Je hebt er zelf ook meer werk aan en ik zou gewoon een nieuwe plaatsen bij de nieuwe woning.
Ga ik zeker posten al duurt het verhuizen nog even.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:50 schreef tisauch het volgende:
* tisauch is benieuwd of Ts geld gaat krijgen voor de schutting in kwestie of dat meenemen mogelijk is.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:51 schreef deedeetee het volgende:
Zijn de woningen oorspronkelijk opgeleverd met een schutting of is die altijd door de huurders zélf geplaatst ?
Als de schuttingen altijd door de huurders zelf zijn gekocht en betaald is die van degene die 'm kocht en op wiens grond hij staat lijkt me.
Maar het verstandigste is toch ff met de woningvereniging te bellen om misverstanden te voorkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |