FOK!forum / Klaagbaak / TELFORT
Jakdonderdag 25 juni 2009 @ 11:53
Telfort heeft opeens 750 euro van mijn rekening gehaald.

Volgens telfort komt dit omdat ik het contract beeindig wat oorspronkelijk nog 24 maanden doorliep. Het probleem is alleen dat mijn contract in augustus juist was afgelopen. Ik heb helemaal niks verlengd!

Vervolgens moet je dus de helpdesk bellen (30cpm) en krijg je een soort buitenlandse schone aan de lijn die zinnen met meer dan 3 woorden toch wel lastig vindt.

Ik heb nu gestorneed, maar ik hoop dat dit niet een halfjaardurend gezeik gaat worden.

Klacht: telfort is achterlijk door wanadministratie
Subklacht: de helpdesk kost heel veel geld
Subsubklacht: op de helpdesk die veel geld kost zitten meisjes aan wie je alles 5 keer uit moet leggen
Subsubsubklacht: door telforts leuke grapje stond ik bij de AH aan de kassa zonder saldo, erg leuk
deroodonderdag 25 juni 2009 @ 11:55
ik snap het niet.
#ANONIEMdonderdag 25 juni 2009 @ 11:55
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:55 schreef deroo het volgende:
ik snap het niet.
Ik ook niet. Waarom zou de AH 750 euro van je rekening afsluiten omdat je telefoon het niet doet?
9611Nielsdonderdag 25 juni 2009 @ 11:57
Ben je lid van de Consumentenbond?
F04donderdag 25 juni 2009 @ 11:58
Telfort mobiel?
P.Fdonderdag 25 juni 2009 @ 11:59
Ik hoop dat het bij mij WEL goed gaat
boellewapperdonderdag 25 juni 2009 @ 11:59
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:55 schreef Cybey het volgende:

[..]

Ik ook niet. Waarom zou de AH 750 euro van je rekening afsluiten omdat je telefoon het niet doet?
Jullie hebben volgens mij allebei niet goed gelezen, hij stond bij de AH zonder geld! Maar inderdaad wel erg lullig, ze kunnen je ook even informeren over het feit dat ze je rekening gaan plunderen.
Maar ik snap alleen nog niet precies wat je nou bedoelde met dat opzeggen enzo. Bij vodafone moet je 3 maanden voor einddatum contract je contract opzeggen. Doe je dit later, dan wordt je contract met 6 maanden verlengd.

Succes ermee!
Tja..1986donderdag 25 juni 2009 @ 12:01
Gewoon laten terugstorten door je bank. Heb jij je 750,- euro weer.
deroodonderdag 25 juni 2009 @ 12:04
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:53 schreef Jak het volgende:

Ik heb nu gestorneerd, .....................

Jakdonderdag 25 juni 2009 @ 12:04
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:55 schreef Cybey het volgende:

[..]

Ik ook niet. Waarom zou de AH 750 euro van je rekening afsluiten omdat je telefoon het niet doet?
Hahaha, ja zo ging het dus echt aan de telefoon.

Ik: "Ik heb gewoon twee jaar lang een 230 minuten bundel gehad, en nooit iets verlengd. Ik heb wel in janurai een bundelwijziging gedaan naar 280 minuten."
Telfort-meisje: "Dus je wilt NU een 180 minutenbundel??"

Ik vind de uitdrukking te dom om te poepen heel onaardig maar serieus...
wisedonderdag 25 juni 2009 @ 12:04
Helfort

daarom T-mobile
LockonStratosdonderdag 25 juni 2009 @ 12:05
Dat dit mogelijk is in een land als nederland!1!!!11eeneentelfort!1!!
deroodonderdag 25 juni 2009 @ 12:06
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:53 schreef Jak het volgende:
Telfort heeft opeens 750 euro van mijn rekening gehaald.

Volgens telfort komt dit omdat ik het contract beeindig wat oorspronkelijk nog 24 maanden doorliep.
Zie de voorwaarden er eens op na. Waarom beeïndig je een abo wat nog 24 mnd door loopt? En ga eens na of Telfort dan zomaar 750 pleuri's van je rekening af kan trekken.
Jakdonderdag 25 juni 2009 @ 12:08
Twee jaar geleden in augustus is het abbo dus begonnen. Aankomende augustus zou het aflopen en ik was ruim op tijd met de opzegging. Ik krijg het gevoel dat er iets mis is gegaan toen ik in januari een bundelwijziging deed. Volgens mij hebben ze die bundelwijziging opgevat als een verlenging van het contract met twee jaar. Wat redelijk belachelijk is, al is het alleen al omdat ik in januari nog helemaal niet KON verlengen, want dat kan pas 3 maanden voor het eind van het contract.
deroodonderdag 25 juni 2009 @ 12:10
Kijk het toch eens na. Het zou niet de eerste keer zijn dat je een "nieuwe" overeenkomst aangaat bij het veranderen van je bundel. Helaas zie je dat wel vaker (in mijn geval ooit eens in de makelaarswereld). -> Voorwaarden checken.

Toch: als het zo zou zijn, blijft het belachelijk.
Fred2donderdag 25 juni 2009 @ 12:11
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:53 schreef Jak het volgende:
Subsubsubklacht: door telforts leuke grapje stond ik bij de AH aan de kassa zonder saldo, erg leuk
"Is pinnen bij jou ook zo spannend?"
Monsiedonderdag 25 juni 2009 @ 12:35
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:59 schreef boellewapper het volgende:

[..]

Bij vodafone moet je 3 maanden voor einddatum contract je contract opzeggen. Doe je dit later, dan wordt je contract met 6 maanden verlengd.

En je bron is? Bij vodafone is heb je, net zoals bij de andere telecom aanbieders een opzegtermijn van 3 maanden. Zeg je later op, dan loopt het contract maar 3 maanden door vanav datum opzegging.

Omdat je het bedrag gestorneerd heb zal je een hoop gezeik krijgen ja.

En m.b.t. de helpdesk kosten. Je betaald pas op het moment dat je een persoon aan de lijn krijgt. Je kan ook niet verwachten voor een duppie op de eerste rij te zitten. Je belt goedkoop en dan wil je ook de rest allemaal nog gratis hebben. Neem een vodafone. Abo is duurder, maar KS is gratis.
Aestivatedonderdag 25 juni 2009 @ 12:39
¤ 31,25 per maand aan abonementskosten.
Darkomendonderdag 25 juni 2009 @ 12:41
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:08 schreef Jak het volgende:
Volgens mij hebben ze die bundelwijziging opgevat als een verlenging van het contract met twee jaar.
Denk dat je daar de fout hebt
Peterdonderdag 25 juni 2009 @ 12:41
Blokkeer je rekening wel ff voor incasso door telfort
Houzerdonderdag 25 juni 2009 @ 12:49
Als kanker een telecomaanbieder was hete het telfort.
Ab-Normaaldonderdag 25 juni 2009 @ 17:24
Ik wou vorig jaar ook naar Telfort toe dacht lekker goedkoop, werd gewoon niet toegelaten daar.
Moest maar na vragen bij me bank en alles had bepaalde leningen lopen, nou het enige wat bekend was, was het huidige Vodafone abonnement voor de rest niks.

Brieven e-mails nergens reageerde ze op, ik belde Vodafone op de laatste dag dat ik bij hun zat en dan zou ik afgesloten worden ik zeg kan ik nog terug? kreeg een mooie aanbieding de volgende dag viel het netwerk weg, na een uur belde Vodafone ineens excuses voor het ongemak alles werkt als het goed weer?

Kijk daar hou ik van ze zijn wel duurder maar wel goede service, vorige week belde ze me dat ze vonden dat ik te weinig belde voor me bundel, de vraag of ze hem mochten verlagen?

Ook netjes
Sideshowbobbiedonderdag 25 juni 2009 @ 17:44
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 17:24 schreef Ab-Normaal het volgende:
Ik wou vorig jaar ook naar Telfort toe dacht lekker goedkoop, werd gewoon niet toegelaten daar.
Moest maar na vragen bij me bank en alles had bepaalde leningen lopen, nou het enige wat bekend was, was het huidige Vodafone abonnement voor de rest niks.

Brieven e-mails nergens reageerde ze op, ik belde Vodafone op de laatste dag dat ik bij hun zat en dan zou ik afgesloten worden ik zeg kan ik nog terug? kreeg een mooie aanbieding de volgende dag viel het netwerk weg, na een uur belde Vodafone ineens excuses voor het ongemak alles werkt als het goed weer?

Kijk daar hou ik van ze zijn wel duurder maar wel goede service, vorige week belde ze me dat ze vonden dat ik te weinig belde voor me bundel, de vraag of ze hem mochten verlagen?

Ook netjes
Het kan ook andersom. Laatst een keer een smsje gestuurd naar 3FM ( ), wat dan uiteraard buiten je bundel wordt berekend. Ok, geen probleem, kost me m'n kop ook weer niet. Een week later belt Vodafone of ik m'n abonnement wil verhogen omdat ik regelmatig buiten mijn bundel bel
Jor_Diidonderdag 25 juni 2009 @ 18:21
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:49 schreef Houzer het volgende:
Als kanker een telecomaanbieder was hete het telfort.
Ab-Normaaldonderdag 25 juni 2009 @ 18:21
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 17:44 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Het kan ook andersom. Laatst een keer een smsje gestuurd naar 3FM ( ), wat dan uiteraard buiten je bundel wordt berekend. Ok, geen probleem, kost me m'n kop ook weer niet. Een week later belt Vodafone of ik m'n abonnement wil verhogen omdat ik regelmatig buiten mijn bundel bel
Terwijl dat niet het geval is? want volgens mij al ga je er al 5 euro overheen gaan ze volgens mij al bellen maar dan moet dit wel maandelijks zo zijn.
Sideshowbobbiedonderdag 25 juni 2009 @ 18:32
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 18:21 schreef Ab-Normaal het volgende:

[..]

Terwijl dat niet het geval is? want volgens mij al ga je er al 5 euro overheen gaan ze volgens mij al bellen maar dan moet dit wel maandelijks zo zijn.
Zit nooit buiten m'n bundel in dat abonnement als in dat ik teveel heb gebeld/gesmst. Eén keer een smsje naar een betaaldienst en VF trekt gelijk de conclusie dat ik regelmatig buiten m'n bundel zit. Dat vind ik redelijk voorbarig