Sandertje | donderdag 25 juni 2009 @ 09:56 |
Hoi, Ik vraag me af of er hier iemand is die een beetje verstand heeft van binnenboord motoren. Ik heb laatst een boot gekocht met een Ford Watermota Seawolf motor 40 PK. Nou heb ik de normale olie kunnen bijvullen maar ben ik opzoek naar de keerkoppeling olie. Ik weet welke olie erin moet maar niet precies waar ik het bij moet vullen Ik heb een idee maar wil graag weten of het klopt http://foto-uploaden.nl/img2/i9wv6bw.jpg http://foto-uploaden.nl/img2/p7qjft8.jpg handleiding staat hier http://www.motoren.ath.cx(...)e=ford/watermota.pdf | |
MuRKie | donderdag 25 juni 2009 @ 10:08 |
![]() Ik zou het linkje naar de handleiding even nakijken, anders kan niemand je helpen denk ik.. http://www.motoren.ath.cx(...)e=ford/watermota.pdf | |
Turquaz52 | donderdag 25 juni 2009 @ 11:15 |
quote:Waarom zou niemand hem kunne helpen..?? ![]() | |
MuRKie | donderdag 25 juni 2009 @ 11:18 |
quote:Omdat zijn linkje niet werkt.. Waarom denk je dat ik voor hem nog even een wel werkend linkje post?? ![]() | |
Sandertje | donderdag 25 juni 2009 @ 13:52 |
Nog wat meer info gevonden, vraag me alleen af hoeveel olie erin moet? Er zit geen peilstok en het is een donker gat ![]() TECHNISCHE GEGEVENS (MOTOREN) WATERMOTA Sea Wolf Sea Tiger Sea Leopard Vermogen (DIN 6270 b) 38 PK 59 PK 75 PK Aantal cylinders 4 4 4 Toerental 4.000 4.000 4.500 Boring en slag 80.9-53.3 80.9-77.6 80.9-77.6 Cylinderinhoud 1098 1598 1598 Compressieverhouding 9 : 1 9 : 1 9 : 1 Maximale inbouwhoek 12 graden 12 graden 12 graden Koppel kgm. opm. 7.15/3000 11.25/2600 12.1/4000 Werkwijze 4-takt 4-takt 4-takt Reduktie 2 : 1 2 : 1 2 : 1 SCHREFAS-INSTALLATIE Het binnenlager is een olie-gesmeerd lager, dat enige controle behoeft. Het is een bronzen lager, met aan de voor- en achterzijde een oliekeerring. Op het lager zit een stop voor controle en het vullen van het lager. Het lager moet voor de helft gevuld zijn. Als u in de vulopening kijkt en aan de schroefas draait, kant u zien dat de as de olie meeneemt; in dat geval zit er genoeg olie in. Het buiten lager is een watergesmeerd lager, met aan de binnenzijde een keerring, zodat er geen water in de schroefaskoker kan komen. SMEERSCHEMA Alle motoren en keerkoppelingen worden op onze werf gesmeerd volgens de onderstaande opgave. FORD WATERMOTA Type : Sea Wolf – Sea Tiger – Sea Leopard Inhoud carter : 3,5 liter Oliesoort : Texaco Havoline 20 W-50 Keerkoppeling: Type : Hurth HBW-10 Type : ZF Inhoud : 0,56 liter Inhoud : 0,4 liter Oliesoort : ATF automatic fluid Oliesoort : motorolie SAE 10 W 30 Verversen motorolie : na 10 vaaruren, daarna om de 100 vaaruren Verversen keerkoppeling : na elke 100 vaaruren Binnenlager (olie gesmeerd) : oliesoort: Outboard gear crease Roerkoker : gevuld met vet (waterpompvet) * Het niveau dient gemeten te worden door de peilstok slechts in de opening te steken, dus niet inschroeven. Daarna peilstok inschroeven. | |
Sandertje | maandag 29 juni 2009 @ 15:40 |
niemand? | |
pro2call | maandag 29 juni 2009 @ 19:44 |
je geeft het antwoord zelf al ![]() Oliesoort : ATF automatic fluid Oliesoort : motorolie SAE 10 W 30 Dit is olie voor automaten bakken en deze zal de brezan ongetwijveld hebben | |
rival | dinsdag 30 juni 2009 @ 07:49 |
quote: quote:goeiemorgen ![]() | |
Sinceria | dinsdag 30 juni 2009 @ 07:51 |
Nee. | |
Thorical | dinsdag 30 juni 2009 @ 19:09 |
Er is toch wel een Fokker die weet waar de keerkoppelings olie in moet? |