abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70349053
Omdat wij heeeel veel zelf (moeten) doen tijdens onze verbouwing even een vraagje van practische aard.

Onze badkamer gaan wij niet tot bovenaan tegelen. De plafonds en de helft van de muren moeten dus worden gestuct waarna we de muren en plafond met een coating gaan afwerken.

Nou vraag ik me dus af, moet er eerst gestuct worden en dan getegeld, of eerst getegeld en dan gestuct of voor de helft stucen en dan tegelen? of zijn er nog andere opties?
pi_70349448
Je kan ook tegelijk stucen en tegelen proberen, maar da's meestal niet zo'n succes.

Het handigste lijkt mij om eerst te stucen en daarna te tegelen en je bovenste tegels een beetje over je stucwerk te laten komen. Randje erop en klaar.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_70349694
Eerst tegelen, zodat je het stucwerk mooi op de tegels kunt aan laten sluiten.
Niet eerst een stuk stucen en daar na toe tegelen, heb je kans dat de bovenste rij tegels een beetje naar binnen toekomen te staan door de dikkere onderlaag.
Suc6 met de verbouwing.
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:47:56 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70349792
Altijd eerst je hele muur stuccen, daarna over je stuc heen tegelen.
Dus eerst zorgen dat je muur netjes vlak en glad is en dan pas je tegelwerk.
succes!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70349887
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:47 schreef error_404 het volgende:
Altijd eerst je hele muur stuccen, daarna over je stuc heen tegelen.
Dus eerst zorgen dat je muur netjes vlak en glad is en dan pas je tegelwerk.
succes!
Tenks!

Het wordt een compleet nieuwe muur dus vlak issie wel. Waar ik me vooral 'zorgen' om maak (misschien is het helemaal niet logisch) is het stuc onder de tegels. Is tegelen en voegen genoeg om er voor te zorgen dat het stucwerk niet 'oplost'?
pi_70351783
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:51 schreef styliste het volgende:

[..]

Tenks!

Het wordt een compleet nieuwe muur dus vlak issie wel. Waar ik me vooral 'zorgen' om maak (misschien is het helemaal niet logisch) is het stuc onder de tegels. Is tegelen en voegen genoeg om er voor te zorgen dat het stucwerk niet 'oplost'?
Er even van uitgaande dat je het hier hebt over sierstucwerk en niet over het glad maken van de wand.
Eerst tegelen en dan netjes tegen de tegels aan stucen. Als het gaat om stucwerk voor het egaliseren van de wand dan eerst stucen en daarna tegelen.

Sierstucwerk is niet bedoeld om eroverheen te werken, alhoewel het waarschijnlijk wel zal houden.
I believe in God, only I spell it Nature. "Frank Lloyd Wright"
pi_70352934
Wij hebben eerst de muren laten vlak maken met raap specie. Gips is niet aan te raden ivm mogelijkheid op gipsrot in een vochtige ruimte.

Daarna getegeld en tenslotte de rest (wel met gips) af laten stuken en geschilderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')