abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2009 @ 21:24:14 #1
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_70338604
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 24 juni 2009 @ 21:25:27 #2
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_70338651
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 08:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
Een vraagje die toch met dit topic te maken heeft: weet iemand waarom Schiedam nog zo weinig van de oude stad heeft? Hele stukken, zoals de Broersvest enzo zijn nieuw, maar Schiedam is bij mijn weten nooit gebombardeerd geweest....

En het oude deel dat er nog wel is, is best mooi eigenlijk...
Zag vandaag dit artikel in de telegraaf.

“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_70346657
ja in foto boeken lopen speuren ook eens en als je dan kijkt.... heel romantische gedeeltes van rotterdam zijn dus ook vernietigd .... van die romantische plekjes

mijn moeder wist me nog te vertellen : rotterdam werd vroeger abortus stad nummer een genoemd ha ha

dat kwam door het slechte weg dek met de vele kuilen erin en dan kreeg je wel eens een mis geboorte door de schokken die dat gaf als je in een rijtuig zat

amsterdam ging gelijk akkoord met de duitsers en het vehaal is dat de rotterdammers weerstand baden

rotterdam is wel echt een werkstad .... het allerlaatse monument het poort gebouw willen ze ook al slopen ha ha .... ja.......

niets blijft meer overeind staan
hallo
pi_70362466
ja ik ben ook architectuur liefhebber ... en als ik dan de gebouwen zie die ooit op de coolsingel hebben gestaan ..... je had daar dus in dertig veertig dus een hele statige laan ...vol met victoriaanse en romeins getinte gebouwen.....in de wederopbouw hebben ze echter niet veel van dit alles opnieuw gemaakt ....

voor mij dus water tanden want ik hou heel erg van deze bouwstijl alleen ja alleen nog maar te bewonderen in geschiedenis boeken
hallo
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:02:48 #5
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_70881239
in rotterdam wordt nu het grootste gebouw van nederland gebouwd. weer een nieuwe overwinning en nog meer aanzien in het buitenland.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:08:20 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_70881373
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:58 schreef edwin999 het volgende:
ja ik ben ook architectuur liefhebber ... en als ik dan de gebouwen zie die ooit op de coolsingel hebben gestaan ..... je had daar dus in dertig veertig dus een hele statige laan ...vol met victoriaanse en romeins getinte gebouwen.....in de wederopbouw hebben ze echter niet veel van dit alles opnieuw gemaakt ....

voor mij dus water tanden want ik hou heel erg van deze bouwstijl alleen ja alleen nog maar te bewonderen in geschiedenis boeken
Ga eens in Kralingen kijken, dan...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:51:33 #7
168739 Red_85
'echt wel'
pi_70984231
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:02 schreef Fortitudo het volgende:
in rotterdam wordt nu het grootste gebouw van nederland gebouwd. weer een nieuwe overwinning en nog meer aanzien in het buitenland.
Op de schaal in het buitenland is het niet eens zo'n heel groot gebouw. Met je 1ste punt ben ik het wel eens. Rotterdam doet er heel goed aan om lekker die stad te gaan bouwen. Nog steeds. De meeste gebouwen die worden gebouwd in Rotterdam passen bij de stad van de laatste 50 jaar en passen alleen daar en nergens anders in NL.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_71046855
Jezus....Waarvoor heeft iedereen een 'kijk is, mijn piemel is groter'-syndroom! Ik ben nu 22 jaar en ben geboren en getogen in Rotterdam. Woon sinds dit jaar nabij schiphol, omdat ik in Amsterdam studeer. Als ik in Rotterdam ben geniet ik van de moderne stad die Rotterdam is, en als ik in Amsterdam ben geniet ik van de historische stad met de vele toeristen. Als je het mij vraagt zijn het allebei 2 fantastische steden, met beide een eigen karakter

Rotterdam Amsterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')