abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:44:11 #26
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_70329311
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:36 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Vaak zit er wel een kern van waarheid in. Alsof de gemiddelde Nederlandse scholier op 100 % van z'n kunnen werkt.
Snap ik.
Wat ik ermee aan wilde geven is dat iédereen dat roept, moet je maar eens op letten in de kroeg en op feestjes.
Ik heb het uit de mond horen komen van mensen die de voorkant van de achterkant van een varken nog niet kunnen onderscheiden, maar wel denken dat ze eigenlijk bij de groep 'hoger opgeleiden' horen.
pi_70329407
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:42 schreef Florian_ het volgende:
Ik heb oprecht niets tegen het MBO. Het slechte imago komt echter door het grote percentage schijtirritante kutkinderen dat MBO-opleidingen volgt. Daardoor ga je ze niet 'waarderen'. Men kan natuurlijk moeilijk beweren dat de vakopleidingen die ze daar volgen niet nuttig zijn.
Ben benieuwd wat we met die 6 miljoen potentiele systeembeheerders gaan doen. Een MBO-er die een ambacht leert als timmerman, of stucadoor/elektricien/loodgieter/metselaar noem maar op wil worden, kan ik waarderen. Een MBO-er die een ICT opleiding doet is gewoon gaar.
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:47:22 #28
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_70329444
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:46 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat we met die 6 miljoen potentiele systeembeheerders gaan doen. Een MBO-er die een ambacht leert als timmerman, of stucadoor/elektricien/loodgieter/metselaar noem maar op wil worden, kan ik waarderen. Een MBO-er die een ICT opleiding doet is gewoon gaar.
Ja, ik doelde ook meer op dat soort opleidingen.

ICT.
Primum non nocere
pi_70329559
quote:
Ik heb oprecht niets tegen het MBO. Het slechte imago komt echter door het grote percentage schijtirritante kutkinderen dat MBO-opleidingen volgt. Daardoor ga je ze niet 'waarderen'. Men kan natuurlijk moeilijk beweren dat de vakopleidingen die ze daar volgen niet nuttig zijn.
Klopt, en daarom willen veel ouders hun kinderen ook niet op het (V)MBO hebben. Als je langs een gemiddelde VMBO-school in Rotterdam rijdt dan wil je toch alles doen om te voorkomen dat je kind daar terecht komt, tussen 80 % allochtoonse bontkraagjes die je als een stel wolven aan staan te kijken?
-
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:50:44 #30
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_70329594
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:26 schreef Aishlin het volgende:

[..]

Ik ken het probleem, ik ging ook naar het VMBO terwijl mijn broer en zusjes naar het Gymnasium gingen, daar heb ik het ook moeilijk mee gehad, maar mijn ouders hadden mij getroost en zeiden dat ze net zo trots waren op mij, uiteindelijk zit ik nu ook op de Universiteit, maar ik ben nog heel gevoelig over dit soort onderwerpen.
Ik heb ook zo'n lange weg afgelegd
MAVO (4 jaar)-> HAVO (2 jaar)-> HBO( 4 jaar)-> Universiteit (3 jaar)
Dat heeft me 3 jaar extra gekost
De gevoeligheid is wel verdwenen, maar eigenlijk is het toch wel jammer dat ik ondanks een hoge cito score en redelijk goede cijfers op de basisschool toch niet naar de brugklas HAV\WO mocht.
De leraar op de basis school zei dat het beter was dat ik naar de MAVO gign en mijn ouders gingen er in mee.

Andersom komt dus ook voor.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_70329619
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Snap ik.
Wat ik ermee aan wilde geven is dat iédereen dat roept, moet je maar eens op letten in de kroeg en op feestjes.
Ik heb het uit de mond horen komen van mensen die de voorkant van de achterkant van een varken nog niet kunnen onderscheiden, maar wel denken dat ze eigenlijk bij de groep 'hoger opgeleiden' horen.
Klopt, het wordt te vaak/makkelijk gezegd. Maar uberhaupt: DOE HET DAN! Wat heeft het voor zin om te melden dat je iets had kunnen doen als je het niet doet?
-
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:58:57 #32
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70329906
quote:
Men kan natuurlijk moeilijk beweren dat de vakopleidingen die ze daar volgen niet nuttig zijn.
Niemand ontkent dat. Alleen men wil liever dat het kind van een ander die nuttige opleiding gaat doen.
pi_70329914
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:36 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Vaak zit er wel een kern van waarheid in. Alsof de gemiddelde Nederlandse scholier op 100 % van z'n kunnen werkt.
Heel veel kunnen het ook wel. Ik schat zo'n 20 - 30% gewoon echt niet. Dan heb je nog een redelijke groep die het wel zouden kunnen maar daar teveel voor zouden moeten opgeven (sporten, uitgaan, hobby's e.d.) De een haalt zonder huiswerk te maken makkelijk een toets de ander maakt 10 uur per week huiswerk naast de lessen en haalt het niet.
  woensdag 24 juni 2009 @ 17:00:59 #34
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_70329991
Weer een typisch topic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
To doom or not to doom
  woensdag 24 juni 2009 @ 17:05:38 #35
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70330159
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:51 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Klopt, het wordt te vaak/makkelijk gezegd. Maar uberhaupt: DOE HET DAN! Wat heeft het voor zin om te melden dat je iets had kunnen doen als je het niet doet?
Stel je voor het hebt VMBO gedaan maar je weet dat je qua intelligentie best met de studentjes mee kunt lullen. Dan wil je niet dat ze je aan zien voor een worstelende zwakstoom leerling die de matrix ' een best moeilijke film vond'.
  woensdag 24 juni 2009 @ 17:06:59 #36
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70330200
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:50 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n lange weg afgelegd
MAVO (4 jaar)-> HAVO (2 jaar)-> HBO( 4 jaar)-> Universiteit (3 jaar)
Dat heeft me 3 jaar extra gekost
De gevoeligheid is wel verdwenen, maar eigenlijk is het toch wel jammer dat ik ondanks een hoge cito score en redelijk goede cijfers op de basisschool toch niet naar de brugklas HAV\WO mocht.
De leraar op de basis school zei dat het beter was dat ik naar de MAVO gign en mijn ouders gingen er in mee.

Andersom komt dus ook voor.
Ben je allochtoon?
  woensdag 24 juni 2009 @ 17:26:20 #37
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_70330857
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 17:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ben je allochtoon?
Mijn oma is geboren in Duitsland en half Duits, dus technisch gezien is mijn moeder allochtoon.
Nee dus, maar mijn ouders zijn niet hoog opgeleid. Ambachtschool (niet afgemaakt) en MULO (niet afgemaakt).
Volgens mij spelen dat soort dingen ook mee.

Volgens de leraar op de basisschool was ik "te speels" en blijkbaar vond hij dat een slechte eigenschap waardoor ik het wel eens niet zou kunnen halen op de HAVO.
Ik kreeg toen, net voor kerstmis, de vraag of ik wilde overstappen naar de HAVO, maar je bent 12 en hebt net weer nieuwe vrienden gemaakt, dus dan doe je het niet. Achteraf is dat natuurlijk niet zo slim.

Ik hoop bij mij eigen kinderen de juiste balans te vinden, maar mijn vrouw zal eerderpushen om nog een stapje hoger te gaan.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  woensdag 24 juni 2009 @ 21:04:37 #38
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70337788
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 17:26 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Mijn oma is geboren in Duitsland en half Duits, dus technisch gezien is mijn moeder allochtoon.
Nee dus, maar mijn ouders zijn niet hoog opgeleid. Ambachtschool (niet afgemaakt) en MULO (niet afgemaakt).
Volgens mij spelen dat soort dingen ook mee.

Zeker, al wordt dat effect langzaamaan minder.

Vroeger speelde het nog veel meer. Ik heb een stel ooms die allemaal wel bovengemiddeld intelligent zijn, en eentje zit zelfs tegen het briljante aan. Omdat hij zo goed kon leren mocht hij bij hoge uitzondering naar........ de MAVO

Mijn opa was timmerman, vandaar. (en ook parttime uitvinder en hij las Dostojevski )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')