abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70324721
Mijn vriendin en ik gaan allebei al met vrienden op vakantie. Zij gaat naar Portugal, en ik ga naar Spanje. Toch willen we ook nog samen ong. een week op vakantie, maar doordat ik een luie student ben, heb ik niet heel veel geld. Eigenlijk waren we van plan met de trein naar Frankrijk te gaan en ergens in de buurt van het strand te camperen. Dit viel qua prijs echter nogal tegen: alle aantrekkelijke aanbiedingen blijken niet haalbaar doordat de TGV waardeloos informatie biedt.

Bij het zoeken naar treinreizen via internet, kwamen we uit op last minute vakanties. Ons budget voor onze strandvakantie was ong. 200 euro p.p. - en voor dat geld kan je op dit moment o.a. een acht daagse vakantie in Kreta boeken, alles inclusief. Het spreekt voor zich dat dit ons wel aanspreekt, maar toch zijn we ook een beetje voorzichtig.
Daarom begin ik dit topic, om mensen te vragen die wel ervaring hebben met last-minute vakanties. Zijn er in het hoogseizoen, wanneer wij op vakantie willen gaan (ong. 23 juli), vergelijkbare aanbiedingen, of gaat dan de prijs omhoog en het aanbod omlaag? Hoe gaat het boeken van een last-minute vakantie precies in zijn werk? Wat zijn vedere dingen die relevant zijn voor last-minute vakanties? Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!
Bijgeloof brengt ongeluk.
pi_70325707
Last minute: met je koffer naar het vliegveld en bij de maatschappijen checken waar twee stoelen over zijn. Al het andere is op geen enkele manier "last minute" (hence the name).
pi_70326247
Nouja, je hebt natuurlijk last minute (in de letterlijke vorm) of last minute, tot ong. een a anderhalve week van te voren. Via websites als www.inpakkenenwegwezen.nl kan je dan boeken, en krijg je bijv. een reis die normaal gesproken 800 euro is voor slechts 200 euro. Dat is wat ik bedoel, en als je dat niet als 'echt' last minute beschouwt, mijn excuses.
Bijgeloof brengt ongeluk.
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:14:25 #4
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_70343118
Ik ga dit jaar ook es proberen om een last minute in augustus te boeken, we zijn met z'n vijven. Zou ik veel kans hebben? Bestemming maakt me geen reet uit, als het maar warm is en aan het strand.
pi_70355699
Ik ben ooit een paar jaar geleden met een lastminute geweest.

Was een busreis naar Spanje, we zaten op vrijdag te ouwehoeren op zo'n site en opeens zagen we (ik en een vriend van me) een 8-daagse busreis naar Spanje. Voor 150 euro. We hadden met z'n 2en een 6-persoons appartement met alles erop en eraan, vlak bij het strand. Maar moesten we wel die maandag nog weg.

Was een heel gewilde locatie, maar hadden blijkbaar mensen afgezegd op het laatste moment. Was echt leuk. Mensen zaten naast ons voor 500 euro per persoon met zijn 6en!!! in eenzelfde appartement.

Wij met z'n 2en voor 150euro p.p. eigen slaapkamer en alles
pi_70356073
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:49 schreef JDx het volgende:
Ik ben ooit een paar jaar geleden met een lastminute geweest.

Was een busreis naar Spanje, we zaten op vrijdag te ouwehoeren op zo'n site en opeens zagen we (ik en een vriend van me) een 8-daagse busreis naar Spanje. Voor 150 euro. We hadden met z'n 2en een 6-persoons appartement met alles erop en eraan, vlak bij het strand. Maar moesten we wel die maandag nog weg.

Was een heel gewilde locatie, maar hadden blijkbaar mensen afgezegd op het laatste moment. Was echt leuk. Mensen zaten naast ons voor 500 euro per persoon met zijn 6en!!! in eenzelfde appartement.

Wij met z'n 2en voor 150euro p.p. eigen slaapkamer en alles
Wie welke site is dat dan gegaan, als ik vragen mag.
Ik ben 2 jaar geleden last minute (1 week voor vertrek) gegaan met corendon. Geen problemen gehad overigens, maar scheelde niet veel geld omdat het weer toen zo slecht was.
Sappig !!
pi_70356640
Pfff... echt geen idee meer, we zaten op 100en sites te klooien en opeens zagen we dat, geloofden het ook bijna niet. Pas toen we er waren dachten we, nee het was dus toch geen grap.

Het was via Beachmasters, maar we vonden het via een andere site. Trouwens niet aan te raden om als 25-plusser nog met zo'n bus te gaan, maar eenmaal daar hadden we geen last meer van die kids.
pi_70501142
Ik heb 2x eerder een last minute geboekt. Voordeel is dat het goedkoper is, maar een nadeel is ook weer dat je niet echt weet waar je aan toe bent.
pi_70507491
Dat is het hele idee van een lastminute!

Als je in januari al weet waar je naartoe wil, zou ik meteen boeken
pi_70637082
Op travelta kan je goed prijzen vergelijken.
pi_70720869
Wat is slimmer, om all in te gaan voor 8 dagen of niet. Het lijkt me slimmer om all in te gaan omdat je vaak in gebieden terecht komt waar alles verschrikkelijk duur is wat betreft eten en drinken.
Iemand ervaring met all inclusive?
pi_70720966
Ligt eraan welk land je gaat.
All inclusive is wel vaak onder de maat. Veel blikgroente en aangelengde drank en b-merken.
pi_70721652
Zijn er naast travelta en inpakkenenwegwezen.nl nog andere goeie sites waar ik last minutes kan kijken voor last minutes. Het lijkt hoe later je boekt hoe goedkoper, klopt dit?
pi_70730075
Toch heb je met All-in wel de zekerheid van elke dag eten. Maar inderdaad is het vaak niet echt lekker en ga je automatisch alsnog een paar dagen buiten de deur eten.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:51:27 #15
51286 w00h00
Digital man!
pi_70735547
Ik vind de afprijzingen van de last-minute vakanties echt tegenvallen, of moet dat nog op gang komen?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:02:29 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_70737966
Je had ook altijd bij D reizen zo'n actie van 2 tickets voor de prijs van één als je binnen 72 uur vloog.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_70748895
Ik ben ook van plan om een last minute te boeken!

Derhalve een tvp!
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_70754295
Vriendjelief en ik willen in augustus 8-10 dagen weg, na 18 aug en op 30 aug weer terug zijn. We zitten ook rond te kijken voor een goedkoper reis / last-minute. Als het aan vriendjelief ligt, liever een busreis naar de spaanse kust ofzo. Ik heb al zitten rondneuzen op Solmar tours, maar die hebben weinig keuze voor eind augustus. Zijn er nog andere sites voor specifiek busreizen - last-minute?
pi_70755619
tvp voor lastminute Augustus..
pi_70760905
Er bestaan geen echte last minutes meer

Dus je kan beste enkele weken van tevoren boeken. Dan kom je ook tenminste op een plek terecht waar je ook echt heen wil.
Griekenland en Spanje lukt altijd wel goed en Turkije ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')