abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70316816
Hoi mijn kat heeft een ingegroeide nagel, heel erg rotgezicht maar hij lijkt er geen last van te hebben. Weet iemand wat ik kan verwachten als ik vanavond naar de dierenarts ga? Of ie bijvoorbeeld helemaal onder zeil moet? En wat ik qua kosten kan verwachten? Nou ja hoop natuurlijk iig dat het snel opgelost wordt, kan niet goed zijn
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:08:59 #2
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_70316901
Ik heb geen idee. Nog nooit van gehoord eigenlijk een ingegroeide nagel bij een kat. Ben benieuwd naar het verloop.
Als er echt gesneden moet worden moet de kat wel helemaal onder narcose.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:15:40 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70317115
Hoe ziet dat eruit? Zit de nagel echt in het vlees?
The love you take is equal to the love you make.
pi_70317129
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:08 schreef tonja het volgende:
Ik heb geen idee. Nog nooit van gehoord eigenlijk een ingegroeide nagel bij een kat. Ben benieuwd naar het verloop.
Als er echt gesneden moet worden moet de kat wel helemaal onder narcose.
Heb een beetje gegoogled natuurlijk en het schijnt vooral bij oudere katten voor de komen, t gekke is alleen dat deze nog niet eens zo oud is en hij zijn krabpaal dagelijks gebruikt, de rest van de nagels zien er ook goed uit. Het is wel een binnenkat/balkonkat dus erg stroef is de ondergrond niet. Het rare vind ik ook dat hij er geen last van lijkt te hebben bij het lopen. Al heeft hij niet echt een superactief leven. Slapen is zijn hobby
pi_70317152
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:15 schreef Lienekien het volgende:
Hoe ziet dat eruit? Zit de nagel echt in het vlees?
yep, in het kussentje zeg maar
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:17:49 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70317201
Dan zou ik zeggen: doorknippen en dan uit het vlees trekken. Niet zelf doen, maar dat de dierenarts dat doet. Ik denk consult met verrichting: rond de 50 euro?
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:18:21 #7
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_70317223
Mijn kater heeft ook last van ingroeiende nagels dus ik knip ze regelmatig zodat ze niet de kans krijgen in zn vlees te wroeten
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:20:09 #8
52349 purplerose
pi_70317290
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:17 schreef Lienekien het volgende:
Dan zou ik zeggen: doorknippen en dan uit het vlees trekken. Niet zelf doen, maar dat de dierenarts dat doet. Ik denk consult met verrichting: rond de 50 euro?
Ik heb het gewoon zelf doorgeknipt en uit het vlees gehaald, was verder nix aan de hand met zn voetbed
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:21:37 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70317335
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:20 schreef purplerose het volgende:

[..]

Ik heb het gewoon zelf doorgeknipt en uit het vlees gehaald, was verder nix aan de hand met zn voetbed
Maar je moet wel weten waar je moet knippen.
pi_70317396
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:20 schreef purplerose het volgende:

[..]

wat voor 'pak' had je aan?
pi_70317418
ja ik heb een tijdje terug zo'n nagelknipper voor katten aangeschaft en samen met mijn vriend zijn nagels proberen te knippen . Was geen succes kan ik je zeggen, dus kan ik inderdaad beter naar de dierenarts. Als ik wist hoe ik het zelf kon doen zou ik dan ook liever doen, maar ik ben inderdaad ook veels te bang dat ik verkeerd knip
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:25:44 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70317490
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:24 schreef aapie007 het volgende:
ja ik heb een tijdje terug zo'n nagelknipper voor katten aangeschaft en samen met mijn vriend zijn nagels proberen te knippen . Was geen succes kan ik je zeggen, dus kan ik inderdaad beter naar de dierenarts. Als ik wist hoe ik het zelf kon doen zou ik dan ook liever doen, maar ik ben inderdaad ook veels te bang dat ik verkeerd knip
Neem je schaartje dan even mee en vraag de dierenarts om te demonstreren hoe het moet.
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:30:13 #13
52349 purplerose
pi_70317672
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar je moet wel weten waar je moet knippen.
True, maar als katten eigenaar weet je dat toch ook wel of ga je iedere keer naar de DA om nagels te laten knippen?
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:23 schreef -moppie- het volgende:

[..]

wat voor 'pak' had je aan?
Geen Kat in de houtgreep, knippen en klaar.
Hij vindt het uiteraard niet leuk maar of die nou bij mij worstelt of bij de DA dat maakt dan ook niet meer uit

Je kan hem ook in een handdoek wikkelen en alleen de poot eruit waar de ingegroeide nagel zit.

En ja je kan een paar krassen en liefdesbeetjes verwachten maar das toch geen ramp?

Bij mijn andere 2 katten heb ik helemaal geen problemen, die knip ik de nagels meestal als ze lekker suf op de bank liggen, dan duurt het ff voor ze door hebben wat er aan de hand is en dan is het al gedaan
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:32:00 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70317741
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:30 schreef purplerose het volgende:

[..]

True, maar als katten eigenaar weet je dat toch ook wel of ga je iedere keer naar de DA om nagels te laten knippen?

[...]
Ik heb bij één kat wel eens de puntjes geknipt omdat ze ermee bleef haken. Maar verder knip ik nooit nagels. Is helemaal niet nodig.
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:35:30 #15
52349 purplerose
pi_70317873
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:24 schreef aapie007 het volgende:
Had je de kat wel goed beet of had je hem losjes vast want dan is het idd geen succes
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb bij één kat wel eens de puntjes geknipt omdat ze ermee bleef haken. Maar verder knip ik nooit nagels. Is helemaal niet nodig.
Bij die van mij groeien ze als kool en ze zijn al wat ouder dus ze krijgen ook last van harde kalknagels dus ik moet wel ff regelmatig kijken of het nodig is zodat ze er geen last van krijgen.

En negen van de tien keer is het ook alleen maar puntjes knippen
pi_70318152
[quote]Op woensdag 24 juni 2009 11:35 schreef purplerose het volgende:

[..]

Had je de kat wel goed beet of had je hem losjes vast want dan is het idd geen succes
[..]

Nou we hadden hem best goed beet en lieten los toen het gedaan was (dat was dan een nagel) maar achteraf bleek dat er alleen een stukje van de buitenste laag af was.... dus ja dan toch maar de dierenarts. Komt vast wel goed, hoop alleen dat het zo gepiept is. Hij is nu nog helemaal blij met zn reiskoffer die klaar staat
pi_70320076
Ik heb dat ook ooit eens gehad met een kat. Ik heb hem even goed vastgepakt toen voorzichtig de nagel uit het voetkussentje getrokken en daarna het wondje ontsmet. Maar hoe ver zit die nagel in het voetbed, is het alleen de punt of veel meer? Trouwens ik heb hier ook een kat rondlopen bij wie ik het niet eens zou proberen, beestje is zo paniekerig als je haar vastpakt dat ze eerst jou al met haar nagels en tandn heeft bewerkt voordat je de nagel eruit zou kunnen halen, dus het ligt ook helemaal aan het gedrag van de kat of het lukt of niet. Bij twijfel zou ik het inderdaad de dierenarts laten doen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_70335218
Nou even een update, het is gelukt
Alle nageltjes zijn gelijk geknipt. Ben blij dat we zelf geen poging meer gewaagd hebben. Meneer vond t niet leuk, en heeft de hele boel ondergepiest
  donderdag 25 juni 2009 @ 00:57:57 #19
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_70346017
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:57 schreef aapie007 het volgende:
Nou even een update, het is gelukt
Alle nageltjes zijn gelijk geknipt. Ben blij dat we zelf geen poging meer gewaagd hebben. Meneer vond t niet leuk, en heeft de hele boel ondergepiest
Dat is zeg maar best een heftige reaktie!
Maar eind goed al goed dus
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_70355405
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:57 schreef tonja het volgende:

[..]

Dat is zeg maar best een heftige reaktie!
Maar eind goed al goed dus
Inderdaad, ben er heel blij mee heb hem nou al twee keer zien proberen zijn nageltjes te scherpen aan z'n plank
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')