Heb een beetje gegoogled natuurlijk en het schijnt vooral bij oudere katten voor de komen, t gekke is alleen dat deze nog niet eens zo oud is en hij zijn krabpaal dagelijks gebruikt, de rest van de nagels zien er ook goed uit. Het is wel een binnenkat/balkonkat dus erg stroef is de ondergrond niet. Het rare vind ik ook dat hij er geen last van lijkt te hebben bij het lopen. Al heeft hij niet echt een superactief leven. Slapen is zijn hobbyquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:08 schreef tonja het volgende:
Ik heb geen idee. Nog nooit van gehoord eigenlijk een ingegroeide nagel bij een kat. Ben benieuwd naar het verloop.
Als er echt gesneden moet worden moet de kat wel helemaal onder narcose.
yep, in het kussentje zeg maarquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:15 schreef Lienekien het volgende:
Hoe ziet dat eruit? Zit de nagel echt in het vlees?
Ik heb het gewoon zelf doorgeknipt en uit het vlees gehaald, was verder nix aan de hand met zn voetbedquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:17 schreef Lienekien het volgende:
Dan zou ik zeggen: doorknippen en dan uit het vlees trekken. Niet zelf doen, maar dat de dierenarts dat doet. Ik denk consult met verrichting: rond de 50 euro?
Maar je moet wel weten waar je moet knippen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:20 schreef purplerose het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon zelf doorgeknipt en uit het vlees gehaald, was verder nix aan de hand met zn voetbed
wat voor 'pak' had je aan?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:20 schreef purplerose het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon zelf doorgeknipt en uit het vlees gehaald, was verder nix aan de hand met zn voetbed
Neem je schaartje dan even mee en vraag de dierenarts om te demonstreren hoe het moet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:24 schreef aapie007 het volgende:
ja ik heb een tijdje terug zo'n nagelknipper voor katten aangeschaft en samen met mijn vriend zijn nagels proberen te knippen. Was geen succes kan ik je zeggen, dus kan ik inderdaad beter naar de dierenarts. Als ik wist hoe ik het zelf kon doen zou ik dan ook liever doen, maar ik ben inderdaad ook veels te bang dat ik verkeerd knip
True, maar als katten eigenaar weet je dat toch ook wel of ga je iedere keer naar de DA om nagels te laten knippen?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar je moet wel weten waar je moet knippen.
Geenquote:
Ik heb bij één kat wel eens de puntjes geknipt omdat ze ermee bleef haken. Maar verder knip ik nooit nagels. Is helemaal niet nodig.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:30 schreef purplerose het volgende:
[..]
True, maar als katten eigenaar weet je dat toch ook wel of ga je iedere keer naar de DA om nagels te laten knippen?
[...]
Had je de kat wel goed beet of had je hem losjes vast want dan is het idd geen succesquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:24 schreef aapie007 het volgende:
ja ik heb een tijdje terug zo'n nagelknipper voor katten aangeschaft en samen met mijn vriend zijn nagels proberen te knippen. Was geen succes kan ik je zeggen, dus kan ik inderdaad beter naar de dierenarts. Als ik wist hoe ik het zelf kon doen zou ik dan ook liever doen, maar ik ben inderdaad ook veels te bang dat ik verkeerd knip
Bij die van mij groeien ze als kool en ze zijn al wat ouder dus ze krijgen ook last van harde kalknagels dus ik moet wel ff regelmatig kijken of het nodig is zodat ze er geen last van krijgen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb bij één kat wel eens de puntjes geknipt omdat ze ermee bleef haken. Maar verder knip ik nooit nagels. Is helemaal niet nodig.
Dat is zeg maar best een heftige reaktie!quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:57 schreef aapie007 het volgende:
Nou even een update, het is gelukt![]()
Alle nageltjes zijn gelijk geknipt. Ben blij dat we zelf geen poging meer gewaagd hebben. Meneer vond t niet leuk, en heeft de hele boel ondergepiest
Inderdaad, ben er heel blij meequote:Op donderdag 25 juni 2009 00:57 schreef tonja het volgende:
[..]
Dat is zeg maar best een heftige reaktie!
Maar eind goed al goed dus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |