Ja, die kubieke meter per jaar zijn wagons vol!quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:29 schreef Metro2005 het volgende:
En waar gaan de voorstanders van kernenergie het afval laten? Het zijn nu al veel wagonladingen vol, gaan wat dat allemaal voor een jaar of 5000 tot 10.000 opslaan in betonnen kisten en naar afrika sturen ofzo?
En dan hopen dat die betonnen kisten het zo lang volhouden?
Het worden ook nog eens best veel van die afvalkisten als iedereen op kernenergie overgaat.
Wel van een model treinquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:49 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, die kubieke meter per jaar zijn wagons vol!
Waar zeg ik dat kernfusiestroom in te kopen is?quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:22 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waar koop jij je kernfusiestroom in? Voor zover ik weet bestaat het namelijk nog niet. En zonne-energie is nog lang niet uitontwikkeld en heeft een ontzettend groot potentieel.
Ja, klopt. En hoeveel kost die energie? Niets.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:35 schreef zquing het volgende:
[..]
Je doet toch een energieinverstering?
Zet jij het in je achtertuin dan?quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:49 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, die kubieke meter per jaar zijn wagons vol!
Nee, dat niet, maar dat argument wordt altijd zo overdreven. Alsof er echt olietankers aan nucleair afval op en af gaan.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:10 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Zet jij het in je achtertuin dan?
De energie kost je niets, maar heeft wel waardequote:Op woensdag 24 juni 2009 15:09 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, klopt. En hoeveel kost die energie? Niets.
Als jij een motor hebt welke 100 watt levert, maar slechts 90 watt nodig heeft aan input, heb je gratis 10 watt. Zonder enige input van buiten het proces.
Ja, en? Zonder die gratis input geen gratis output.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:12 schreef zquing het volgende:
[..]
De energie kost je niets, maar heeft wel waarde
Die 10watt output welke gratis is krijg je niet zonder een deel van je output te gebruiken voor input.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:16 schreef zquing het volgende:
[..]
waarom zou je aan kapitaalvernietiging doen?
je kan de 10watt output ook doorverkopen en dan voor 1/3 van de prijs weer uranium inkopenquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:17 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Die 10watt output welke gratis is krijg je niet zonder een deel van je output te gebruiken voor input.
Ohhquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:18 schreef zquing het volgende:
[..]
je kan de 10watt output ook doorverkopen en dan voor 1/3 van de prijs weer uranium inkopen
Wacht heel even, je motor wekt met 90 watt aan input 100 watt op. Dus dan hebben we een perpetuuem mobile!! Volgens mij klopt er iets niet in je redeneringquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:09 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, klopt. En hoeveel kost die energie? Niets.
Als jij een motor hebt welke 100 watt levert, maar slechts 90 watt nodig heeft aan input, heb je gratis 10 watt. Zonder enige input van buiten het proces.
Omdat die uranium uit het zeewater moet komen, net zoals er uranium uit de grond komt, wat gewoon stukken makkelijker isquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:19 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ohh.
Die 10 watt output uit zeewater is gratis.
Die output uit uranium is, hoewel dat misschien sneller is, niet gratis.
Waarom investeren als dat niet hoeft?
Lees anders even terug.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:21 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Wacht heel even, je motor wekt met 90 watt aan input 100 watt op. Dus dan hebben we een perpetuuem mobile!! Volgens mij klopt er iets niet in je redenering
Ja, en uranium uit nigeria kost geld, en uit zeewater niets.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:25 schreef zquing het volgende:
[..]
Omdat die uranium uit het zeewater moet komen, net zoals er uranium uit de grond komt, wat gewoon stukken makkelijker is
Daar ga je mis, het kost beide geldquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:45 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, en uranium uit nigeria kost geld, en uit zeewater niets.
Jaren geleden zeiden ze ook dat een computer nooit voor persoonlijk gebruik geschikt zou zijn. (grootte enzo) en kijk ons nu eens? laptopjes. vergeet niet dat over 100/200 jaar de technologie enorm anders zullen zijn. Dus wie weet zal het delven van uranium uit zeewater dan veel rendabeler zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:21 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee. Volgens mij moet ik mijn voorbeeld herhalen, maar dan met een verschil tussen euro en kW.
Het zijn slechts voorbeelden, niet daadwerkelijke waarden.
Uranium uit Nigeria:
Je betaald 30 euro aan een persoon in Nigeria, en je krijgt er Uranium voor. Van die hoeveelheid Uranium kun je 100 euro stroom maken. 70 euro winst.
Uranium uit zeewater:
Je betaalt 0 euro aan niemand, en je krijgt er zeewater met Uranium erin (dat zeg jij) ervoor terug. Zeewater is nagenoeg onbeperkt. Je hebt echter wel 9kW nodig om uit een liter zeewater 10kW te halen. Van alle energie die je in zeewater stopt, krijg je dus meer dan 100% terug. Die hoeveelheid kW's zijn dus verkregen zonder uitgaven, en derhalve maak je 100% winst.
Echter, dat laatste gebeurt niet, dus kan ik ervan uitgaan dat het meer energie kost om Uranium uit de zee te halen dan het Uranium uit de zee oplevert. Het zal dus nooit economisch rendabel worden.
Snap je het nu?
Correctie vrijwel oneindig.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:30 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Correctie: 100. Zie mijn post eerder in dit topic met bronvermelding.
Het probleem is natuurlijk dat aangezien er voldoende Uranium is momenteel men niet veel zin heeft om al in nieuwe techniek te gaan investeren. Zeker omdat als het mogelijk zou zijn de uranium uit zeewater goedkoop te winnen, de prijs enorm zou gaan dalen vanwege een veel groter aanbod.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:37 schreef torpie het volgende:
[..]
Jaren geleden zeiden ze ook dat een computer nooit voor persoonlijk gebruik geschikt zou zijn. (grootte enzo) en kijk ons nu eens? laptopjes. vergeet niet dat over 100/200 jaar de technologie enorm anders zullen zijn. Dus wie weet zal het delven van uranium uit zeewater dan veel rendabeler zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |