abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70296116
het huis?
Want ik heb namelijk net een draadloze router gekocht van Linksys maar de verkoper zij dat ik de netwerkkabel(s) in die router moest doen maar dan is het toch niet draadloos?
Bij voorbaat dank.
Nieuweling.
pi_70296140
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:47 schreef Nieuweling. het volgende:
het huis?
Want ik heb namelijk net een draadloze router gekocht van Linksys maar de verkoper zij dat ik de netwerkkabel(s) in die router moest doen maar dan is het toch niet draadloos?
Bij voorbaat dank.
Nieuweling.
Er loopt natuurlijk wel een kabel van je modem naar je router

Vanaf dat punt kan het volledig draadloos..

(en vergeet niet je stroomkabel )
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Donald Duck held dinsdag 23 juni 2009 @ 17:50:34 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70296184
router naar modem, dat is uiteraard een kabel
en ook altijd handig om een kabeltje bij de hand te hebben om bedraad verbinding te maken, mocht je de draadloze instelling een keer per ongeluk verpesten
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_70296193
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Er loopt natuurlijk wel een kabel van je modem naar je router

Vanaf dat punt kan het volledig draadloos..

(en vergeet niet je stroomkabel )
Welke kabel loopt er dan vanaf mijn modem naar mijn router?
En wat moet ik doen met een stroomkabel?
En sorry mensen het zijn vast domme vragen maar ik weet het echt niet en ik zit nu echt te stressen enzo.
  PR/Manusje van alles dinsdag 23 juni 2009 @ 17:52:15 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_70296217
Die stroomkabel is overbodig. Die kan je gewoon weggooien. die heb je alleen nodig als je toch kiest om je draadloze als bedrade router te gebruiken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:52:30 #6
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70296225
RTFM, ik gok dat daar alles wel in staat wat je nodig hebt, zo moeilijk is het namelijk niet
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:53:30 #7
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70296250
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Die stroomkabel is overbodig. Die kan je gewoon weggooien. die heb je alleen nodig als je toch kiest om je draadloze als bedrade router te gebruiken.
pi_70296286
Ooh oke heel erg bedankt iedereen.
Maar nog een vraagje ; ik heb boven een pc staan en eentje in de woonkamer maar als ik de modem en de router in de woonkamer zet word mijn internetsnelheid op de pc van boven dan langzamer dan als ik ze boven zet?
pi_70296287
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:51 schreef Nieuweling. het volgende:

[..]

Welke kabel loopt er dan vanaf mijn modem naar mijn router?
En sorry mensen het zijn vast domme vragen maar ik weet het echt niet en ik zit nu echt te stressen enzo.

Waarbij de bovenste de modem is en de onderste (hub) de router.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_70296319

Self explanatory.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  PR/Manusje van alles dinsdag 23 juni 2009 @ 17:56:41 #11
Toezicht is gezond!
pi_70296323
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:55 schreef Nieuweling. het volgende:
Ooh oke heel erg bedankt iedereen.
Maar nog een vraagje ; ik heb boven een pc staan en eentje in de woonkamer maar als ik de modem en de router in de woonkamer zet word mijn internetsnelheid op de pc van boven dan langzamer dan als ik ze boven zet?
Dat kan je oplossen door je router in aluminiumfolie te verpakken. Dan vergroot je het bereik van je antenne en dus ook de 'bandbreedte' Vergelijk het met een elektriciteitskabel, hoe dikker hoe meer volt er doorheen kan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_70296342
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:55 schreef Nieuweling. het volgende:
Doordat het signaal door muren en andere zooi moet, heb je kans dat de verbinding slechter is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:57:31 #13
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_70296345
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:51 schreef Nieuweling. het volgende:

[..]

OMG
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_70296352
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dat kan je oplossen door je router in aluminiumfolie te verpakken. Dan vergroot je het bereik van je antenne en dus ook de 'bandbreedte' Vergelijk het met een elektriciteitskabel, hoe dikker hoe meer volt er doorheen kan.
Mijn router heeft helemaal geen antenne?
Maar je wilt dus zeggen dat als ik de router en modem boven zet de internetsnelheid op die pc van boven sneller is?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:59:11 #15
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70296385
DE HANDLEIDING, MOEDERNEUKER, LEES HEM !
zzz
  PR/Manusje van alles dinsdag 23 juni 2009 @ 17:59:13 #16
Toezicht is gezond!
pi_70296386
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:57 schreef Nieuweling. het volgende:

[..]

Mijn router heeft helemaal geen antenne?
Maar je wilt dus zeggen dat als ik de router en modem boven zet de internetsnelheid op die pc van boven sneller is?
Nee! daarom juist
En ja, ALS je hem verpakt in één laagje aluminiumfolie. Dan haal je makkelijk 53 mbit per seconde. Snel genoeg om mee te internetten.
pi_70296523
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nee! daarom juist
En ja, ALS je hem verpakt in één laagje aluminiumfolie. Dan haal je makkelijk 53 mbit per seconde. Snel genoeg om mee te internetten.
Oké ik denk dat ik het snap maar ja een laag aluminiumfolie over m'n router doen vind ik ook weer zo maar ja als het eigenlijk moet dan doe ik het wel maar stel dat ik dat laagje aliminiumfolie er niet over doe hoeveel mbit per seconde haal ik dan?
  PR/Manusje van alles dinsdag 23 juni 2009 @ 18:04:44 #18
Toezicht is gezond!
pi_70296553
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:03 schreef Nieuweling. het volgende:

[..]

Oké ik denk dat ik het snap maar ja een laag aluminiumfolie over m'n router doen vind ik ook weer zo maar ja als het eigenlijk moet dan doe ik het wel maar stel dat ik dat laagje aliminiumfolie er niet over doe hoeveel mbit per seconde haal ik dan?
Dan zit je zo rond de 20/25 mbit per seconde
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:05:10 #19
65252 Bart
pi_70296571
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:03 schreef Nieuweling. het volgende:

[..]

Gemiddeld moet je rekenen op zo'n 12mbit per laagje folie. Die waardes van SF zijn wel erg hoog, hij gaat er denk ik van uit dat je geoefend bent in het vouwen van de folie. Maar zo te horen ben je nog wel een beginner dus dan zijn de waardes wat lager.
pi_70296634
doe mij een plezier en klik even op die rode knop rechtsonder in je start menu
pi_70296657
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:05 schreef Bart het volgende:

[..]

Gemiddeld moet je rekenen op zo'n 12mbit per laagje folie. Die waardes van SF zijn wel erg hoog, hij gaat er denk ik van uit dat je geoefend bent in het vouwen van de folie. Maar zo te horen ben je nog wel een beginner dus dan zijn de waardes wat lager.
Dus hoe meer aliminiumfolie ik er over heen doe hoe sneller mijn internetverbinding word? En hoe bedoel je ''geoefend in het vouwen van de folie'' dat kan toch iedereen of moet je het op een speciale manier doen?
pi_70296670
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:05 schreef Bart het volgende:

[..]

De waarden van SF zijn sowieso verkeerd, hij gaat ervan uit dat de stroomkabel wel gebruikt wordt. Aan de antwoorden te zien, is dat niet het geval en dan heb je te maken met een fixed hoeveelheid mbitjes.

Probleem in deze is dat de hoeveelheid mbitjes logaritmisch afneemt, dus je eigenlijk niet kunt zeggen hoeveel mbitjes je nu krijgt. Die 12mbit per laag klopt wel aardig, maar dat is als je router volledig vol zit. Dat loopt vrij snel af tot hij leeg is en je weer moet opladen door bij je ISP weer mbitjes te bestellen...
C. Sagan
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:09:20 #23
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70296680
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:08 schreef Nieuweling. het volgende:

[..]

Dus hoe meer aliminiumfolie ik er over heen doe hoe sneller mijn internetverbinding word? En hoe bedoel je ''geoefend in het vouwen van de folie'' dat kan toch iedereen of moet je het op een speciale manier doen?
Hoeken deflecteren, dus je moet 'm zo rond mogelijk inpakken.
zzz
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:11:02 #24
65252 Bart
pi_70296734
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:08 schreef Nieuweling. het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je je router zo inpakken als dat je met je boterhammetjes doet, maar ja, dat helpt niet echt veel. Je moet de vouwen op een dermate manier aanbrengen dat ze de signalen in de juiste richting lijden, zodat ze elkaar versterken. Dan krijg je het optimale effect.
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:08 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De waarden van SF zijn sowieso verkeerd, hij gaat ervan uit dat de stroomkabel wel gebruikt wordt. Aan de antwoorden te zien, is dat niet het geval en dan heb je te maken met een fixed hoeveelheid mbitjes.

Probleem in deze is dat de hoeveelheid mbitjes logaritmisch afneemt, dus je eigenlijk niet kunt zeggen hoeveel mbitjes je nu krijgt. Die 12mbit per laag klopt wel aardig, maar dat is als je router volledig vol zit. Dat loopt vrij snel af tot hij leeg is en je weer moet opladen door bij je ISP weer mbitjes te bestellen...
Je hebt helemaal gelijk, maar laten we het niet te technisch maken voor TS.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:11:21 #25
65252 Bart
pi_70296744
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:09 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Hoeken deflecteren, dus je moet 'm zo rond mogelijk inpakken.
Maar dan dus wel de vouwen in de juiste richting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')