abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70282428
Wij willen half juli op avontuur: een rondreis met de auto via Duitsland, Polen, Slowakije, Tsjechie en via Duitsland weer naar huis. We willen ongeveer 18 dagen op reis gaan. Het is de bedoeling dat we niets (of zo min mogelijk) boeken, we komen onderweg vast wel Zimmer Frei borden tegen.

Nu kan je met zo'n vrijblijvende vakantie natuurlijk gewoon gaan rijden, maar ik wil toch wel een soort van route uitstippelen langs dingen die we willen zien. Vandaar dit topic, ik heb dus hulp nodig! Wat zijn dingen die we absoluut niet mogen missen?

Het enige dat we tot nu toe weten is dat we van Polen alleen de Zuid-West hoek willen doen met Auschwitz, Krakau en Wielicza. In de laatste plaats schijnen mooie zoutmijnen te zijn.

Alvast bedankt voor de tips!
Spoilers!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:02:14 #2
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_70288482
In Polen is dat inderdaad leuk om te doen. De zoutmijnen zijn wel heel erg druk (je loopt in groepen van 25 man en je ziet de groep voor je nog lopen) maar wel leuk om te bezichtigen. Krakow is een hele mooie stad en Auswich is natuurlijk indrukwekkend om te bekijken (neem voor die laatste zeker een dag als je beide gedeeltes wilt bekijken).
In Slowakije ben ik alleen in de buurt van Poprad geweest. Je kunt daar leuk wandelen, verder zijn we daar toen nog naar een suf openluchtmuseum geweest maar ik weet al niet meer waar het was en het is ook niet echt de moeite waard.
Als jullie nog iets verder willen rijden zou ik ook budapest mee pakken. Mooie stad met turkse invloeden wat je nog terug ziet in de badhuizen (hele goede voor een relax (mid)dag).
Dan kun je via bratislava terug, maar daar ben ik alleen nog maar doorheen gereden, daar kun je je volgens mij ook nog wel een dagje vermaken.
Je zit dan ook in de buurt van Wenen, een plaats waar ik zelf altijd nog een keer heen.
In het zuiden van Tjechië kun je dan naar Cesky krumlov en daarna naar Praag
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:14:10 #3
82589 S-Two
barba macacu
pi_70335849
Ik ga ook die kant op de komende vakantie. Ons plan is Praag, Bratislava, Boedapest, Wenen, Ljubljiana en dan eindigen bij de kust van Kroatië. Dus een tvp!
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  donderdag 25 juni 2009 @ 10:03:07 #4
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70350235
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:14 schreef S-Two het volgende:
Ik ga ook die kant op de komende vakantie. Ons plan is Praag, Bratislava, Boedapest, Wenen, Ljubljiana en dan eindigen bij de kust van Kroatië. Dus een tvp!
Omdat je een auto hebt, zou ik vooral de plekken bezoeken die je met de trein/bus niet of moeilijk kan bereiken. De bergen in Slowakije of verlaten stranden in Kroatië bijvoorbeeld. Van hoofdstad naar hoofdstad rijden lijkt me nogal saai...
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:13:51 #5
82589 S-Two
barba macacu
pi_70354470
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:03 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Omdat je een auto hebt, zou ik vooral de plekken bezoeken die je met de trein/bus niet of moeilijk kan bereiken. De bergen in Slowakije of verlaten stranden in Kroatië bijvoorbeeld. Van hoofdstad naar hoofdstad rijden lijkt me nogal saai...
Het is ook niet het plan om constant in hoofdsteden te verblijven, maar dat is ongeveer de route die we willen nemen. We gaan sowieso naar Praag, Boedapest en Wenen. Dat zijn volgens mij hele mooie en toffe steden. Voor de rest is het een beetje heenrijden waar we zin in hebben en daarom is het wel handig om van tevoren een beetje te weten wat leuke gebieden zijn daar in de buurt.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:57:32 #6
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70358238
Boedapest is iig heel gaaf, Wenen eigenlijk best saai.
Ljubljana is klein maar fijn (soort Utrecht...)
pi_70377161
Ben paar jaar geleden in Tjechie geweest
heel mooi land maar zo armoedig.. en racistisch dat ze waren men (ikbendonker)
maargoed tis zeker de moeite waard om aan te doen..
Praag echt een prachtige stad trouwens!
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
  vrijdag 26 juni 2009 @ 01:54:28 #8
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_70383098
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:57 schreef Lemans24 het volgende:
Klopt. Tevens lekkere wijven daar
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
pi_70383228
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:25 schreef mividaloca het volgende:
Ben paar jaar geleden in Tjechie geweest
heel mooi land maar zo armoedig.. en racistisch dat ze waren men (ikbendonker)
Valt reuze mee. Als je verder naar het oosten gaat, dan klopt je beschrijving wel.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hč," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_70383651
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:57 schreef Lemans24 het volgende:
Da's toch een beetje de studentenstad van Slovenië? Veel chicks dan idd .
  vrijdag 26 juni 2009 @ 02:35:22 #11
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_70383778
Zakopane is in de zomer ook mooi
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_70877228
Zo, even een update in dit o zo succesvolle topic.

We hebben de reis uitgestippeld en alle 12 hotels/pensions/appartementen/campings zijn geboekt. Bij de meeste kan je tot 18.00 uur op de dag van verblijf afzeggen, dus als we goedkopere zimmer-frei tegenkomen kunnen we dat ook altijd nog doen. Totale hotelkosten voor 16 dagen voor 2 personen: 500,93 euro. Dat heb ik best goed gedaan al zeg ik het zelf.

Dag 1: Hotel in Kesselsdorf, vlakbij Dresden (Duitsland).
Dag 2: Dresden bekijken en naar Wroclaw (Polen) rijden.
Dag 3: Wroclaw bekijken en naar Krakau rijden voor 2 nachten.
Dag 4: Naar Auschwitz en Krakau bekijken.
Dag 5: Naar de zoutmijnen van Wieliczka en naar Zdiar (Slowakije) rijden.
Dag 6: IJsgrotten van Dobsina bekijken en naar Stare Hory rijden voor 2 nachten.
Dag 7: Zwemmen in Aquapark Tatralandia.
Dag 8: Vroeg naar Bratislava en de stad bezichtigen
Dag 9: Bratislava bekijken, rijden naar Vaseli Nad Mouravou via Lebnice waar we het kasteel bezoeken. 's Avonds feesten.
Dag 10: Naar Brno. Stad bekijken.
Dag 11: Brno verder bekijken en naar Svratouch rijden waar we in een pension slapen op een NL camping.
Dag 12: Naar Praag voor 2 nachten. Stad bekijken.
Dag 13: Praag bezichtigen.
Dag 14: Naar Plzen, stad bezichtigen.
Dag 15: Naar Karlovy Vary, stad bezichtigen.
Dag 16: Huiswaarts of nog 2 dagen zimmer-freien.

Links:
Zoutmijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wieliczka-zoutmijn
Ijsgrotten: http://www.ssj.sk/jaskyne/spristupnene/dobsinska-ladova/
Aquapark: http://www.tatralandia.sk/main.php?menu=kontakt&lang=en
Kasteel Lednice: http://www.a-tout-prague.com/en/guide/moravia/lednice-valtice/
Feest: http://www.summerenergy.cz/info.htm

Het is een druk programma met soms weinig tijd om de grote steden te bezichtigen, maar so be it. Als een stad echt mooi is kunnen we altijd nog een stedentrip doen. Ik ben wel blij dat ik het stedenbezoek een beetje af heb kunnen wisselen met een wat landelijker en rustiger omgeving.
Spoilers!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 15:37:30 #13
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_70877285
Hele mooie trip. Is Cesky Krumlov niet nog iets om mee te pakken? Staat ten slotte op de wereld erfgoed-lijst.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hč," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_70878982
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:37 schreef Aanvoerder het volgende:
Hele mooie trip. Is Cesky Krumlov niet nog iets om mee te pakken? Staat ten slotte op de wereld erfgoed-lijst.
De halve vakantie staat op de werelderfgoedlijst. Alleen Dresden niet meer sinds vorige week
Viel me vorig jaar in Portugal ook zo op. Toen deden we ook een autovakantie door het hele land en we dachten dat het heel wat was om op werelderfgoed te lopen, toen bleek dat het halve land dat is...

Ik zal eens kijken naar jouw tip, wie weet komen we erlangs op een rustige dag!
Spoilers!
pi_70949444
Hey leuk! Mijn vriendin en ik gaan zo ongeveer hetzelfde doen, ook vanaf half juli. Eerst 4 dagen naar de Nürburgring/Eiffel in Duitsland, dan door naar Krakau, en langzaamaan, oa via Auschwitz weer naar huis Maar wij hebben, op ons vaste pension in Duitsland na, echt niks geboekt
  maandag 13 juli 2009 @ 23:04:34 #16
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_70950611
Campings zat in oost europa en ze kosten geen bal
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:26:18 #17
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_70953530
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Hey leuk! Mijn vriendin en ik gaan zo ongeveer hetzelfde doen, ook vanaf half juli. Eerst 4 dagen naar de Nürburgring/Eiffel in Duitsland, dan door naar Krakau, en langzaamaan, oa via Auschwitz weer naar huis Maar wij hebben, op ons vaste pension in Duitsland na, echt niks geboekt
Ik vond het op de bonnefooi gaan nog even een stapje te ver voor ons. Vooral omdat we allebei al zeker 10 jaar die richting niet zijn uitgeweest. Eerst maar eens kijken hoe het er in dat soort landen aan toe gaat, wie weet volgend jaar echt helemaal op avontuur
Spoilers!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 09:58:00 #18
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_71088672
hee, wat leuk; ik heb een paar jaartjes terug een voor 85% gelijkaardige trip gemaakt
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 10:24:49 #19
12621 tcr
*nix 4ever
pi_71088964
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dag 3: Wroclaw bekijken en naar Krakau rijden voor 2 nachten.
Bezoek het Panorama in Wroclaw: http://www.wroclaw.pl/m6864/

En gewoon rond de Rynek lopen natuurlijk .
quote:
Dag 5: Naar de zoutmijnen van Wieliczka en naar Zdiar (Slowakije) rijden.
Voor de zoutmijnen kun je in het centrum bij de Toeristen Informatie al kaartjes kopen, dat scheelt de wachtrij die er bij de zoutmijn staat voor de kassa. Een Engelstalige toer is maar een paar keer per dag, weet je gelijk de tijden dat je erheen moet rijden...

Have Phun !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')