Klacht: Brinkman doet nog ademen!quote:Brinkman wil heffing op internet
ROTTERDAM - De commissie-Brinkman adviseert vandaag over de toekomst van de krantensector. Een heffing op internetaansluitingen is het kernpunt. De overheid moet een heffing opleggen op alle internetabonnementen. Met dat geld moeten innovatieve initiatieven in de krantenwereld worden gefinancierd.
Dit meldt Trouw vandaag.
In het advies van de commissie-Brinkman aan minister Plasterk (media) wordt niet rechtstreeks het verband gelegd, maar duidelijk is dat vooral internetinitiatieven bij regionale media hiermee moeten worden gefinancierd. Volgens de commissie kan de heffing ook helpen om de consument van media en internet duidelijk te maken dat nieuws en nieuwsgaring niet gratis is.
Het advies van de commissie, onder leiding van de voormalige CDA-politicus en de huidige voorzitter van de bouwwerkgever Elco Brinkman, wordt vandaag in Den Haag gepresenteerd. Een Kamermeerderheid vroeg om een advies om te bezien in hoeverre de overheid kan bijdragen aan een gezonde krantensector in Nederland.
bron
vergeet niet een heffing voor de parkeerdiensten omdat mensen niet meer naar de bioscoop gaan om een filmpje te pakken!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:35 schreef Sapstengel het volgende:
Een internetheffing om de verliezen van de krant te compenseren? Right.
Maak dan ook een heffing om de verliezen van bibliotheken te compenseren, een heffing om de verliezen van de bioscopen te compenseren, een heffing om de speelhal te compenseren. Oh en omdat iedereen nu achter z'n pc zit ipv uit te gaan, een heffing om de horeca te compenseren. En zo kan je nog wel een kwartier doorgaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
Het gaat slecht met de auto industrie dus een heffing op fietszadels per ommegaande zeg ik!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
vergeet niet een heffing voor de parkeerdiensten omdat mensen niet meer naar de bioscoop gaan om een filmpje te pakken!
betaal je dalijk 200 euro/maand voor 20mbit
En natuurlijk een heffing voor de plaatselijke middenstand, want iedereen besteld zijn spullen tegenwoordig via internet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
vergeet niet een heffing voor de parkeerdiensten omdat mensen niet meer naar de bioscoop gaan om een filmpje te pakken!
betaal je dalijk 200 euro/maand voor 20mbit
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:40 schreef Dragorius het volgende:
Moet je UPC nemen, Salatrel
25 voor 25 of 30 voor 30, kom dan maar op met die heffingenik zit al bij UPC stelletje oplichters. abo dat ik nu heb is niet eens meer terug te vinden (10 mbit) maar wel 30 mbit voor dezelfde prijs.. maar de snelheid voor bestaande klanten opschroeven ho maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik zit al bij UPC stelletje oplichters. abo dat ik nu heb is niet eens meer terug te vinden (10 mbit) maar wel 30 mbit voor dezelfde prijs.. maar de snelheid voor bestaande klanten opschroeven ho maar
Wat dacht je van een heffing op hardloopschoenen? Hoe dúrven mensen niet gewoon de auto te nemenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:41 schreef versabommie het volgende:
[..]
Het gaat slecht met de auto industrie dus een heffing op fietszadels per ommegaande zeg ik!
Wat moet je met 120? Dat is meer zo'n showoff snelheid. 60 of zelfs 90 is meer dan genoeg, lekker stabiel snelheidje, ook voor usenet en tegen de scherpste prijsquote:
En natuurlijk een dikke heffing op geile inet plaatjes, want het gaat slecht met de pronboekjes!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:47 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van een heffing op hardloopschoenen? Hoe dúrven mensen niet gewoon de auto te nemen!
Waarom is ziggo zo'n kutbedrijf? 30 euro voor 5mbps terwijl je daar bij UPC 30mbps voor krijgtquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:48 schreef CantFazeMe het volgende:
120 mb van UPC lijkt mij wel tof.
dan wacht ik nog even tot juli maar momenteel kom ik nog niet hoger dan 1,1mb/s (en dan heb ik nog niet eens over usenet/torrentsquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nietwaar!
De snelheid voor bestaande klanten is ook opgeschroefd, trekpop. En anders is dat per 1 juli.
Torrents zijn afhankelijk van de users dus dat slaat nergens op en ach, het usenet-verhaalquote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dan wacht ik nog even tot juli maar momenteel kom ik nog niet hoger dan 1,1mb/s (en dan heb ik nog niet eens over usenet/torrents
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elke provider past traffic-shaping toe. Is normaalste zaak van de wereld. Ik verwacht echter dat dit in de loop der tijden meer zal afnemen door aanpasingen netwerk etc.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:33 schreef Salatrel het volgende:
heb toch wel ernstig het idee dat het overdag niet helemaal koosjer is wat upc met snelheden doet
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:41 schreef Salatrel het volgende:
nog bedankt he!
zojuist even met upc gebeld en als het goed is binnen 72 uur 2,5 sneller internet dan wat ik nu heb voor dezelfde prijs
Ben je met fibre ook hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:17 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Elke provider past traffic-shaping toe. Is normaalste zaak van de wereld. Ik verwacht echter dat dit in de loop der tijden meer zal afnemen door aanpasingen netwerk etc.
Alles beter dan ADSL waar je snelheid afhankelijk is van de afstand tot de wijkcentrale, dan ben je altijd de lul
Heb ik ook gehad, om de paar maanden ff bellen en je kunt weer omhoogquote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:41 schreef Salatrel het volgende:
nog bedankt he!
zojuist even met upc gebeld en als het goed is binnen 72 uur 2,5 sneller internet dan wat ik nu heb voor dezelfde prijs
... Als je niet weet waar je over blaat, blaat dan niet.quote:
Je bent altijd afhankelijk van je afstand tot de backbone, en hebt als consument eigenlijk altijd wel last van overboeking (hoewel met fibre veel minder).quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:18 schreef Dragorius het volgende:
[..]
... Als je niet weet waar je over blaat, blaat dan niet.
Als jij een glasvezel-lijn hebt 100 up/down, dan heb je 100 up/down. Enige probleem dat je (uiteindelijk) kan krijgen met deze technologie is dat je HD het niet kan bijhouden. Maar nee, dat soort verwerkingsproblemen mbt die snelheid zijn er niet. Daarom is er ook (voor kabel) Eurodocsis 3.0quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:19 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Je bent altijd afhankelijk van je afstand tot de backbone, en hebt als consument eigenlijk altijd wel last van overboeking (hoewel met fibre veel minder).
Als jij met je hele appartementencomplex op dezelfde handhole zit aangesloten, merk je dat echt wel hoor.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:20 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Als jij een glasvezel-lijn hebt 100 up/down, dan heb je 100 up/down. Enige probleem dat je (uiteindelijk) kan krijgen met deze technologie is dat je HD het niet kan bijhouden. Maar nee, dat soort verwerkingsproblemen mbt die snelheid zijn er niet. Daarom is er ook (voor kabel) Eurodocsis 3.0
Snelheden tot 400 mbitzo zonde dat je er niks aan hebt nog als consument.
Dan wil ik nooit bij die provider aangesloten zitten, dat je met de bandbreedtemogelijkheden van glasvezel met 1 appartementencomplex al problemen kan krijgen. Zoiets heet inregelen van je netwerkquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:23 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Als jij met je hele appartementencomplex op dezelfde handhole zit aangesloten, merk je dat echt wel hoor.
Inregelen nog welquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:24 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan wil ik nooit bij die provider aangesloten zitten, dat je met de bandbreedtemogelijkheden van glasvezel met 1 appartementencomplex al problemen kan krijgen. Zoiets heet inregelen van je netwerk
Kom jij anders even met je grote verhalen naar ons kantoor toe, kan je meteen onze hele afdeling overnemenquote:
Inregelen op je ogenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:24 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan wil ik nooit bij die provider aangesloten zitten, dat je met de bandbreedtemogelijkheden van glasvezel met 1 appartementencomplex al problemen kan krijgen. Zoiets heet inregelen van je netwerk
Mja, ze hebben daar een aantal basisbeginselen niet helemaal op een rijtje in Den Haag, zeker mbt internet. Beetje jammerquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:45 schreef piekartz87 het volgende:
wat een retards in de regering zeg,,, media kiest er voor om gratis nieuwssites in de lucht te gooien.
dat is niet de schuld van "het internet"
Inderdaad, WJ hebben toch niet gevraagd om die kranten ook op internet te gooien. Die 8 miljoen kan Brinkman wel weer terugstorten in het ABP pensioenfondsquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:45 schreef piekartz87 het volgende:
wat een retards in de regering zeg,,, media kiest er voor om gratis nieuwssites in de lucht te gooien.
dat is niet de schuld van "het internet"
net zo idioot als paintball verbieden in duitsland omdat 1 zo'n gek rond gaat schieten in een school
Ik had ook niks anders verwacht van die 50-plus zeiksnorren daar.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:12 schreef Xandrar het volgende:
[..]
Mja, ze hebben daar een aantal basisbeginselen niet helemaal op een rijtje in Den Haag, zeker mbt internet. Beetje jammer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |