abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 april 2002 @ 14:20:10 #26
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_3838768
quote:
Op maandag 15 april 2002 12:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
...Anti-joodse leuzen worden gescandeerd, afgewisseld met 'Hamas, Hezbollah, Jihad', en foto's van Bin Laden worden trots meegedragen. ...In hotel Krasnapolsky hebben honderden jonge mannen een 'joodse' vijand gevonden. Bakstenen en stokken vliegen richting Krasnapolsky. Ruiten worden ingeslagen, en ook de luifel gaat eraan.
Laten we demonstreren voor vrede.
Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
  maandag 15 april 2002 @ 14:25:14 #27
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3838860
quote:
Op maandag 15 april 2002 14:14 schreef machteld het volgende:

Misschien moet ik maar eens een veiliger heenkomen zoeken dan Amsterdam.

Istanbul?
Dat is zo onderhand veiliger...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_3838962
quote:
Op maandag 15 april 2002 14:25 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Istanbul?
Dat is zo onderhand veiliger...

heeft dit iets met topic te maken?
Amsterdam is heel erg veilig, I know, ik woon er.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
  maandag 15 april 2002 @ 14:33:01 #29
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_3839021
quote:
Op maandag 15 april 2002 14:25 schreef X-Ray het volgende:
Istanbul? Dat is zo onderhand veiliger...
[off-topic]
ik dacht meer aan: Johannesburg is volgens de verhalen de meest gevaarlijke stad van Zuidelijk Afrika bron:http://www.bekpek.com/countries/afrika/zuidafrika/highlights.html
[on-topic]
er moet ook niet overdreven worden!
Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
pi_3839470
Wat een onzin zeg, betogingen zijn in Nederland gewoon toegestaan, en het feit dat een stelletje chaoten dat aangrijpen om rotzooi te trappen maakt nog niet dat het hele recht van verzameling en vrije meningsuiting moet worden opgeheven.

Het verbranden van vlaggen is overigens hoogstens uit oogpunt van ordehandhaving verboden. De politie-ambtenaren hebben dus de plicht om zelf in te schatten wat een groter risico is, het laten verbranden van die vlag of het stoppen daarvan omdat de openbare orde erdoor in gevaar komt.

De Israelische vlag is verder in Nederland helemaal niks anders dan een stuk witte stof met wat blauwe decoratie. En die krijgt dan ook geen enkele 'bescherming', net zo min als de vlag van Nederland die wel een gebruiksstatuut kent.

pi_3839652
quote:
Op maandag 15 april 2002 14:59 schreef HiZ het volgende:
Wat een onzin zeg, betogingen zijn in Nederland gewoon toegestaan, en het feit dat een stelletje chaoten dat aangrijpen om rotzooi te trappen maakt nog niet dat het hele recht van verzameling en vrije meningsuiting moet worden opgeheven.

Het verbranden van vlaggen is overigens hoogstens uit oogpunt van ordehandhaving verboden. De politie-ambtenaren hebben dus de plicht om zelf in te schatten wat een groter risico is, het laten verbranden van die vlag of het stoppen daarvan omdat de openbare orde erdoor in gevaar komt.

De Israelische vlag is verder in Nederland helemaal niks anders dan een stuk witte stof met wat blauwe decoratie. En die krijgt dan ook geen enkele 'bescherming', net zo min als de vlag van Nederland die wel een gebruiksstatuut kent.

Eindelijk een intelligent antwoord! Geheel mee eens.

GLG

pi_3839679
Duizenden gedroegen zich correct, enkel een honderd of wat raddraaiers, die heb je bij iedere massale demonstratie. en dat soort types zullen dan ook de vlagverbranders zijn.

Dus het is overdreven te stellen, dat enkel een demonstratie als deze uit de hand kan lopen en dus niet meer zou moeten mogen.

Wel vind ik het onbegrijpelijk, dat kinderen meegenomen worden om, zoals op de foto hierboven te zien is, zo agressief uitgedost te worden, ook als de ouders/broers/ooms niet tot de uiteindelijk groep van raddraaiers behoren. Wie wil zijn kind nu zo zien, wie betrekt (hier in Nederland) zijn kind nu bij een volwassen zaak, laat staan op die manier.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 15 april 2002 @ 15:13:12 #33
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_3839701
Ze moeten maar eens aan Oudkerk vragen wie de rotzooischoppers waren.Hij kan ze goed benoemen.Als hij dat gedaan heeft oppakken en de schade laten betalen. Make love no war.
sing a song and dance along the boulevard of broken dreams
  maandag 15 april 2002 @ 15:24:24 #34
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3839886
quote:
Op maandag 15 april 2002 14:14 schreef machteld het volgende:
....hebben zaterdag wel duidelijk gemaakt dat de geruststellende woorden van de Arabische gemeenschap in Amsterdam na 11 september, vooral veel verhulden. ......

....Wie beweert dat de rellen uitsluitend werden veroorzaakt door opgeschoten Marokkaanse pubers die zich au fond weinig onderscheiden van de doorsnee-voetbalhooligan, onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten. De talloze verwijzingen naar de nazi's ('Hitler is er één vergeten: Sharon'), de adhesiebetuigingen aan het adres van Saddam Hoessein en Osama bin Laden en het scanderen van 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas', duiden op virulent antisemitisme.....

Onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten svp niet!

Ik maak mij daar ernstig zorgen om.

Koranfascisme bedankt Islam
  maandag 15 april 2002 @ 15:25:58 #35
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3839915
Kan iemand me even uitleggen wat er zo erg is aan het verbranden van een vlag?
  maandag 15 april 2002 @ 15:27:25 #36
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3839942
quote:
Op maandag 15 april 2002 14:29 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

heeft dit iets met topic te maken?

Ja.
Deze opmerking van jou trouwens niet.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 15 april 2002 @ 15:28:44 #37
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3839966
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:25 schreef Lithion het volgende:
Vind ik ook niet zo enorm verschrikkelijk nee.

Het gaat meer om de Bin Laden is groot-leuzen en zo.
Het slopen van het 'joodse' Kraznapolsky.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3839975
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:12 schreef milagro het volgende:
Duizenden gedroegen zich correct, enkel een honderd of wat raddraaiers, die heb je bij iedere massale demonstratie. en dat soort types zullen dan ook de vlagverbranders zijn.

Dus het is overdreven te stellen, dat enkel een demonstratie als deze uit de hand kan lopen en dus niet meer zou moeten mogen.

Wel vind ik het onbegrijpelijk, dat kinderen meegenomen worden om, zoals op de foto hierboven te zien is, zo agressief uitgedost te worden, ook als de ouders/broers/ooms niet tot de uiteindelijk groep van raddraaiers behoren. Wie wil zijn kind nu zo zien, wie betrekt (hier in Nederland) zijn kind nu bij een volwassen zaak, laat staan op die manier.

wow, ben het met je eens

GLG

maandag 15 april 2002 @ 15:29:32 #39
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3839983
quote:
geen idee.. maar het is dacht ik wel verboden...
  maandag 15 april 2002 @ 15:31:00 #40
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3840007
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:29 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3840023
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:29 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Begrijpelijk ergens ook wel, De Dam dat symbool staat voor vrede en verzet in de tweede wereldoorlog. Hakenkruisen vind ik dan ook te ver gaan.

GLG

maandag 15 april 2002 @ 15:32:22 #42
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3840034
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:31 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor.

oke, maar het getuigd van weinig respect..
pi_3840036
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:31 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor.

jawol, het was verboden gesteld door Cohen, ik heb ook menig agent zien ingrijpen.

GLG

pi_3840045
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:32 schreef Frenkie het volgende:

[..]

mee eens.

GLG

maandag 15 april 2002 @ 15:36:58 #45
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3840135
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:32 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ze haten de joden, dus respect is al helemaal niet aan de orde.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3840256
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:36 schreef X-Ray het volgende:

[..]

man, ze weten niet eens wat haten is.

Niet zo populair overdrijven

GLG

maandag 15 april 2002 @ 15:45:37 #47
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3840335
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:36 schreef X-Ray het volgende:

[..]

dan moeten ze lekker teruggaan naar hun eigenland waar ze lekker dat soort dingen mogen haten.. ik leef graag in een samenleving met respect voor andersdenkenden..
  maandag 15 april 2002 @ 15:47:28 #48
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3840368
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:42 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

man, ze weten niet eens wat haten is.

Dat is met voorsprong de domste opmerking die je ooit geplaatst hebt! .
Nee, emoties kennen mensen niet. .

Oh enne...

quote:
Anti-joodse leuzen worden gescandeerd, afgewisseld met 'Hamas, Hezbollah, Jihad', en foto's van Bin Laden worden trots meegedragen. ...In hotel Krasnapolsky hebben honderden jonge mannen een 'joodse' vijand gevonden. Bakstenen en stokken vliegen richting Krasnapolsky. Ruiten worden ingeslagen, en ook de luifel gaat eraan.
Behoorlijk hatelijk...
quote:
Niet zo populair overdrijven

GLG

Niet zo dom lullen. .
X
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 15 april 2002 @ 15:57:54 #49
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_3840574
Hmm, wat zou de bv Tunische politie doen als ik met wat andere Gristenen in Tunis Palestijnse vlaggen ging verbranden, Arafat voor Hitler ging uitmaken etc.?
Ik denk dat een groot deel van de moslims in Nederland het niet beseft hoe goed ze het hier hebben, in het DUIVELSE westen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_3841633
quote:
Het is gewoon het uiten van een mening, dus in die zin is er niks mis mee, er is hoogstens wat mis mee als het vuur op zich gevaarlijk is voor de omstanders. En uit milieu-oogpunt is het natuurlijk niet echt wenselijk.

De morele verontwaardiging verder is ronduit absurd, gaan we hier in Nederland nu ook plotseling discussies krijgen over het wettelijk beschermen van de vlag zoals extreem rechts in de VS wil?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')