quote:Laten we demonstreren voor vrede.
Op maandag 15 april 2002 12:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
...Anti-joodse leuzen worden gescandeerd, afgewisseld met 'Hamas, Hezbollah, Jihad', en foto's van Bin Laden worden trots meegedragen. ...In hotel Krasnapolsky hebben honderden jonge mannen een 'joodse' vijand gevonden. Bakstenen en stokken vliegen richting Krasnapolsky. Ruiten worden ingeslagen, en ook de luifel gaat eraan.
quote:Istanbul?
Op maandag 15 april 2002 14:14 schreef machteld het volgende:Misschien moet ik maar eens een veiliger heenkomen zoeken dan Amsterdam.
quote:heeft dit iets met topic te maken?
Op maandag 15 april 2002 14:25 schreef X-Ray het volgende:[..]
Istanbul?
Dat is zo onderhand veiliger...
GLG
quote:[off-topic]
Op maandag 15 april 2002 14:25 schreef X-Ray het volgende:
Istanbul? Dat is zo onderhand veiliger...
Het verbranden van vlaggen is overigens hoogstens uit oogpunt van ordehandhaving verboden. De politie-ambtenaren hebben dus de plicht om zelf in te schatten wat een groter risico is, het laten verbranden van die vlag of het stoppen daarvan omdat de openbare orde erdoor in gevaar komt.
De Israelische vlag is verder in Nederland helemaal niks anders dan een stuk witte stof met wat blauwe decoratie. En die krijgt dan ook geen enkele 'bescherming', net zo min als de vlag van Nederland die wel een gebruiksstatuut kent.
quote:Eindelijk een intelligent antwoord! Geheel mee eens.
Op maandag 15 april 2002 14:59 schreef HiZ het volgende:
Wat een onzin zeg, betogingen zijn in Nederland gewoon toegestaan, en het feit dat een stelletje chaoten dat aangrijpen om rotzooi te trappen maakt nog niet dat het hele recht van verzameling en vrije meningsuiting moet worden opgeheven.Het verbranden van vlaggen is overigens hoogstens uit oogpunt van ordehandhaving verboden. De politie-ambtenaren hebben dus de plicht om zelf in te schatten wat een groter risico is, het laten verbranden van die vlag of het stoppen daarvan omdat de openbare orde erdoor in gevaar komt.
De Israelische vlag is verder in Nederland helemaal niks anders dan een stuk witte stof met wat blauwe decoratie. En die krijgt dan ook geen enkele 'bescherming', net zo min als de vlag van Nederland die wel een gebruiksstatuut kent.
GLG
Dus het is overdreven te stellen, dat enkel een demonstratie als deze uit de hand kan lopen en dus niet meer zou moeten mogen.
Wel vind ik het onbegrijpelijk, dat kinderen meegenomen worden om, zoals op de foto hierboven te zien is, zo agressief uitgedost te worden, ook als de ouders/broers/ooms niet tot de uiteindelijk groep van raddraaiers behoren. Wie wil zijn kind nu zo zien, wie betrekt (hier in Nederland) zijn kind nu bij een volwassen zaak, laat staan op die manier.
quote:Onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten svp niet!
Op maandag 15 april 2002 14:14 schreef machteld het volgende:
....hebben zaterdag wel duidelijk gemaakt dat de geruststellende woorden van de Arabische gemeenschap in Amsterdam na 11 september, vooral veel verhulden. ..........Wie beweert dat de rellen uitsluitend werden veroorzaakt door opgeschoten Marokkaanse pubers die zich au fond weinig onderscheiden van de doorsnee-voetbalhooligan, onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten. De talloze verwijzingen naar de nazi's ('Hitler is er één vergeten: Sharon'), de adhesiebetuigingen aan het adres van Saddam Hoessein en Osama bin Laden en het scanderen van 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas', duiden op virulent antisemitisme.....
Ik maak mij daar ernstig zorgen om.
quote:Ja.
Op maandag 15 april 2002 14:29 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
heeft dit iets met topic te maken?
quote:Vind ik ook niet zo enorm verschrikkelijk nee.
Op maandag 15 april 2002 15:25 schreef Lithion het volgende:
Kan iemand me even uitleggen wat er zo erg is aan het verbranden van een vlag?
Het gaat meer om de Bin Laden is groot-leuzen en zo.
Het slopen van het 'joodse' Kraznapolsky.
quote:wow, ben het met je eens
Op maandag 15 april 2002 15:12 schreef milagro het volgende:
Duizenden gedroegen zich correct, enkel een honderd of wat raddraaiers, die heb je bij iedere massale demonstratie. en dat soort types zullen dan ook de vlagverbranders zijn.Dus het is overdreven te stellen, dat enkel een demonstratie als deze uit de hand kan lopen en dus niet meer zou moeten mogen.
Wel vind ik het onbegrijpelijk, dat kinderen meegenomen worden om, zoals op de foto hierboven te zien is, zo agressief uitgedost te worden, ook als de ouders/broers/ooms niet tot de uiteindelijk groep van raddraaiers behoren. Wie wil zijn kind nu zo zien, wie betrekt (hier in Nederland) zijn kind nu bij een volwassen zaak, laat staan op die manier.
GLG
quote:geen idee.. maar het is dacht ik wel verboden...
quote:Volgens mij niet hoor.
Op maandag 15 april 2002 15:29 schreef Frenkie het volgende:[..]
geen idee.. maar het is dacht ik wel verboden...
quote:Begrijpelijk ergens ook wel, De Dam dat symbool staat voor vrede en verzet in de tweede wereldoorlog. Hakenkruisen vind ik dan ook te ver gaan.
Op maandag 15 april 2002 15:29 schreef Frenkie het volgende:[..]
geen idee.. maar het is dacht ik wel verboden...
GLG
quote:oke, maar het getuigd van weinig respect..
Op maandag 15 april 2002 15:31 schreef X-Ray het volgende:[..]
Volgens mij niet hoor.
quote:jawol, het was verboden gesteld door Cohen, ik heb ook menig agent zien ingrijpen.
Op maandag 15 april 2002 15:31 schreef X-Ray het volgende:[..]
Volgens mij niet hoor.
GLG
quote:mee eens.
Op maandag 15 april 2002 15:32 schreef Frenkie het volgende:[..]
oke, maar het getuigd van weinig respect..
GLG
quote:Ze haten de joden, dus respect is al helemaal niet aan de orde.
Op maandag 15 april 2002 15:32 schreef Frenkie het volgende:[..]
oke, maar het getuigd van weinig respect..
quote:man, ze weten niet eens wat haten is.
Op maandag 15 april 2002 15:36 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ze haten de joden, dus respect is al helemaal niet aan de orde.
Niet zo populair overdrijven
GLG
quote:dan moeten ze lekker teruggaan naar hun eigenland waar ze lekker dat soort dingen mogen haten.. ik leef graag in een samenleving met respect voor andersdenkenden..
Op maandag 15 april 2002 15:36 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ze haten de joden, dus respect is al helemaal niet aan de orde.
quote:Dat is met voorsprong de domste opmerking die je ooit geplaatst hebt!
Op maandag 15 april 2002 15:42 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
man, ze weten niet eens wat haten is.
Oh enne...
quote:Behoorlijk hatelijk...
Anti-joodse leuzen worden gescandeerd, afgewisseld met 'Hamas, Hezbollah, Jihad', en foto's van Bin Laden worden trots meegedragen. ...In hotel Krasnapolsky hebben honderden jonge mannen een 'joodse' vijand gevonden. Bakstenen en stokken vliegen richting Krasnapolsky. Ruiten worden ingeslagen, en ook de luifel gaat eraan.
quote:Niet zo dom lullen.
Niet zo populair overdrijvenGLG
quote:Het is gewoon het uiten van een mening, dus in die zin is er niks mis mee, er is hoogstens wat mis mee als het vuur op zich gevaarlijk is voor de omstanders. En uit milieu-oogpunt is het natuurlijk niet echt wenselijk.
De morele verontwaardiging verder is ronduit absurd, gaan we hier in Nederland nu ook plotseling discussies krijgen over het wettelijk beschermen van de vlag zoals extreem rechts in de VS wil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |