abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70279394
Waarom kunnen mensen niet gewoon bij 'subject' netjes in waar het mailtje over gaat? 50% van de mailtjes heeft als onderwerp niets, iets nietszeggends of slechts een deel van het onderwerp. Dat heeft tot gevolg dat ik alle mail moet gaan lezen, omdat ik niet zeker weet dat het echt over niks gaat.

Voorbeeld:
Subject: nieuwe stages in stagedatabase
Inhoud: Er zijn nieuwe stages toegevoegd aan de stagedatabase. Neem eens een kijkje!
Tevens hierbij een oproep voor de mensen die hebben gereageerd op de stage van meneer De Boer bij <bedrijf>. Meneer de Boer is al zijn mail kwijt door een computercrash. Willen de mensen die hem hebben gemaild, die mail dus opnieuw sturen? Bedankt!

Nu zoek ik toevallig geen stage en ik heb dus al helemaal niet gereageerd op die van meneer de Boer, maar het lijkt me duidelijk dat de boodschap zo niet aankomt bij de mensen die de informatie nodig hebben. Hoe moeilijk is het nou om het onderwerp even aan te passen of (nog beter) gewoon twee mailtjes te sturen?

Klacht: geen, onduidelijke of onvolledige onderwerpregel bij mail
Subklacht: de enige die dit wel goed doet, is mijn moeder
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_70279471
Terecht klacht
Mensen die niet snappen dat Subject correct en kort ingevuld dient te worden
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 08:30:14 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 23 juni 2009 @ 08:32:10 #4
150815 Tha-CheF
guess who's back
pi_70279485
Hoe doe je dit dan met post die bij jou thuis komt?
In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
pi_70279511
Mensen die post met e-mail vergelijken
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_70279549
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:32 schreef Tha-CheF het volgende:
Hoe doe je dit dan met post die bij jou thuis komt?
1. kijken of het loterijreclame is, zo niet:
2. envelop openen en post lezen

Post krijg ik namelijk hooguit 1x per week, terwijl ik dagelijks een berg mailtjes krijg.
pi_70279711
Wacht ff..

Je moet een mailtje helemaal lezen voordat je begrijpt waar het over gaat?
Dan is het invullen van subject sowieso al zinloos.

subantwoord: je miept!
pi_70280123
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:30 schreef jitzzzze het volgende:
Goh, je zal eens echt je mail lezen. Lui stuk vreten
Ik heb tegen de 170 ongeopende mail op m'n werk. Best handig als de onderwerpen correct zijn ingevuld
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_70280139
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:10 schreef Trannellius het volgende:
Ik heb tegen de 170 ongeopende mail op m'n werk. Best handig als de onderwerpen correct zijn ingevuld
Mailtjes zonder fatsoenlijk subject krijgen bij mij dan ook een lagere prioriteit
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 09:11:25 #10
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_70280143
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:10 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Ja, van die mensen die één zin in de onderwerpregel typen en de rest leeg laten zeker?
pi_70280184
Helemaal een ramp als men helemaal niets invult als onderwerp
pi_70280187
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:11 schreef jitzzzze het volgende:
Ja, van die mensen die één zin in de onderwerpregel typen en de rest leeg laten zeker?
Die stuur ik altijd terug met "ik heb alleen het onderwerp van je mail gekregen, de rest is kennelijk in /dev/null terecht gekomen. Kan je het hele mailtje nog eens sturen?"
pi_70280257
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:11 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Neuh, maar dingen als "Notulen 17-02" hoeven niet te worden geopend als een collega ze net uitgeprint op m'n bureau legt, of bijvoorbeeld "Bug #3009 has been assigned to you".
Verder hebben mijn collega's ook nogal eens de neiging een verzoek per mail in te dienen, en terwijl het wordt verzonden naar mij toe te lopen om het verzoek ook mondeling te brengen
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_70280295
Terechte klacht.

Ook als een mail conversatie van onderwerp verandert (hej, het gebeurt) dien je dat ook netjes aan te passen.
pi_70280995
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:15 schreef Trannellius het volgende:
Neuh, maar dingen als "Notulen 17-02" hoeven niet te worden geopend als een collega ze net uitgeprint op m'n bureau legt
En dan blijkt later ineens dat er onder die notulen nog net een zin stond: 'oh trouwens, het overleg van vrijdag is verplaatst naar donderdag'. En bedankt!
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 09:49:06 #16
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_70281008
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:15 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Neuh, maar dingen als "Notulen 17-02" hoeven niet te worden geopend als een collega ze net uitgeprint op m'n bureau legt, of bijvoorbeeld "Bug #3009 has been assigned to you".
Verder hebben mijn collega's ook nogal eens de neiging een verzoek per mail in te dienen, en terwijl het wordt verzonden naar mij toe te lopen om het verzoek ook mondeling te brengen
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:48 schreef tuxepux het volgende:

[..]

En dan blijkt later ineens dat er onder die notulen nog net een zin stond: 'oh trouwens, het overleg van vrijdag is verplaatst naar donderdag'. En bedankt!
Dat dus.
pi_70281156
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:48 schreef tuxepux het volgende:
Dan is het onderwerp dus fout ingevuld.
pi_70281578
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat klopt.
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 10:12:31 #19
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_70281592
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wel lekker simpel om de verzender de schuld te geven omdat je zelf een foutje maakt door het mailtje niet te lezen
pi_70281728
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:12 schreef jitzzzze het volgende:
Wel lekker simpel om de verzender de schuld te geven omdat je zelf een foutje maakt door het mailtje niet te lezen
Als de verzender de subjectregel gebruikt waar ie voor bedoeld is (namelijk het geven van een beknopte samenvatting van het mailtje), dan is er geen probleem. Dus dan als subject "notulen 17-02 en verplaatsing meeting". Of hij had er twee mailtjes van moeten maken.

Maar het is idd makkelijk om anderen de schuld te geven. Daar hangt onze samenleving toch van aan elkaar? Schuld afschuiven?
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 10:18:18 #21
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_70281758
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als de verzender de subjectregel gebruikt waar ie voor bedoeld is (namelijk het geven van een beknopte samenvatting van het mailtje), dan is er geen probleem. Dus dan als subject "notulen 17-02 en verplaatsing meeting". Of hij had er twee mailtjes van moeten maken.

Maar het is idd makkelijk om anderen de schuld te geven. Daar hangt onze samenleving toch van aan elkaar? Schuld afschuiven?
Twee mailtjes of een juist ingevulde onderwerpregel zou inderdaad de oplossing moeten zijn. Echter de ervaring leert dat mensen dat niet doen. Dus is het aan te bevelen alle mailtjes even te openen en vluchtig te lezen.

Ja, schuld afschuiven is algemeen geaccepteerd in Nederland.
pi_70281968
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:12 schreef jitzzzze het volgende:
Ja hey, ik lees juist wel alle mailtjes, omdat ik weet dat mensen het onderwerp niet goed invullen. Daarom weet ik ook dat meneer de Boer zijn mailtjes kwijt is, terwijl dat totaal niet relevant is voor mij. Ik vind het gewoon irritant dat ik al die mailtjes moet lezen, omdat mensen het te moeilijk vinden om een korte samenvatting te maken van wat ze willen zeggen!
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 10:25:47 #23
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_70281985
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:25 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Ja hey, ik lees juist wel alle mailtjes, omdat ik weet dat mensen het onderwerp niet goed invullen. Daarom weet ik ook dat meneer de Boer zijn mailtjes kwijt is, terwijl dat totaal niet relevant is voor mij. Ik vind het gewoon irritant dat ik al die mailtjes moet lezen, omdat mensen het te moeilijk vinden om een korte samenvatting te maken van wat ze willen zeggen!
Ik heb het toch ook niet tegen jou
pi_70282011
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:25 schreef jitzzzze het volgende:
Ik heb het toch ook niet tegen jou
Had je het onderwerp maar goed moeten invullen. Of zo.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:27:12 #25
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_70282032
Verkapte 'kijk-mij-veel-mail-krijgen-post'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')