1. kijken of het loterijreclame is, zo niet:quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:32 schreef Tha-CheF het volgende:
Hoe doe je dit dan met post die bij jou thuis komt?
Ik heb tegen de 170 ongeopende mail op m'n werk. Best handig als de onderwerpen correct zijn ingevuldquote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:30 schreef jitzzzze het volgende:
Goh, je zal eens echt je mail lezen. Lui stuk vreten
Mailtjes zonder fatsoenlijk subject krijgen bij mij dan ook een lagere prioriteitquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:10 schreef Trannellius het volgende:
Ik heb tegen de 170 ongeopende mail op m'n werk. Best handig als de onderwerpen correct zijn ingevuld
Ja, van die mensen die één zin in de onderwerpregel typen en de rest leeg laten zeker?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:10 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ik heb tegen de 170 ongeopende mail op m'n werk. Best handig als de onderwerpen correct zijn ingevuld
Die stuur ik altijd terug met "ik heb alleen het onderwerp van je mail gekregen, de rest is kennelijk in /dev/null terecht gekomen. Kan je het hele mailtje nog eens sturen?"quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:11 schreef jitzzzze het volgende:
Ja, van die mensen die één zin in de onderwerpregel typen en de rest leeg laten zeker?
Neuh, maar dingen als "Notulen 17-02" hoeven niet te worden geopend als een collega ze net uitgeprint op m'n bureau legt, of bijvoorbeeld "Bug #3009 has been assigned to you".quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, van die mensen die één zin in de onderwerpregel typen en de rest leeg laten zeker?
En dan blijkt later ineens dat er onder die notulen nog net een zin stond: 'oh trouwens, het overleg van vrijdag is verplaatst naar donderdag'. En bedankt!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:15 schreef Trannellius het volgende:
Neuh, maar dingen als "Notulen 17-02" hoeven niet te worden geopend als een collega ze net uitgeprint op m'n bureau legt
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:15 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Neuh, maar dingen als "Notulen 17-02" hoeven niet te worden geopend als een collega ze net uitgeprint op m'n bureau legt, of bijvoorbeeld "Bug #3009 has been assigned to you".
Verder hebben mijn collega's ook nogal eens de neiging een verzoek per mail in te dienen, en terwijl het wordt verzonden naar mij toe te lopen om het verzoek ook mondeling te brengen
Dat dus.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:48 schreef tuxepux het volgende:
[..]
En dan blijkt later ineens dat er onder die notulen nog net een zin stond: 'oh trouwens, het overleg van vrijdag is verplaatst naar donderdag'. En bedankt!
Dan is het onderwerp dus fout ingevuld.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:48 schreef tuxepux het volgende:
En dan blijkt later ineens dat er onder die notulen nog net een zin stond: 'oh trouwens, het overleg van vrijdag is verplaatst naar donderdag'. En bedankt!
Dat klopt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Dan is het onderwerp dus fout ingevuld.
Wel lekker simpel om de verzender de schuld te geven omdat je zelf een foutje maakt door het mailtje niet te lezenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan is het onderwerp dus fout ingevuld.
Als de verzender de subjectregel gebruikt waar ie voor bedoeld is (namelijk het geven van een beknopte samenvatting van het mailtje), dan is er geen probleem. Dus dan als subject "notulen 17-02 en verplaatsing meeting". Of hij had er twee mailtjes van moeten maken.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:12 schreef jitzzzze het volgende:
Wel lekker simpel om de verzender de schuld te geven omdat je zelf een foutje maakt door het mailtje niet te lezen
Twee mailtjes of een juist ingevulde onderwerpregel zou inderdaad de oplossing moeten zijn. Echter de ervaring leert dat mensen dat niet doen. Dus is het aan te bevelen alle mailtjes even te openen en vluchtig te lezen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als de verzender de subjectregel gebruikt waar ie voor bedoeld is (namelijk het geven van een beknopte samenvatting van het mailtje), dan is er geen probleem. Dus dan als subject "notulen 17-02 en verplaatsing meeting". Of hij had er twee mailtjes van moeten maken.
Maar het is idd makkelijk om anderen de schuld te geven. Daar hangt onze samenleving toch van aan elkaar? Schuld afschuiven?
Ja hey, ik lees juist wel alle mailtjes, omdat ik weet dat mensen het onderwerp niet goed invullen. Daarom weet ik ook dat meneer de Boer zijn mailtjes kwijt is, terwijl dat totaal niet relevant is voor mij. Ik vind het gewoon irritant dat ik al die mailtjes moet lezen, omdat mensen het te moeilijk vinden om een korte samenvatting te maken van wat ze willen zeggen!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:12 schreef jitzzzze het volgende:
Wel lekker simpel om de verzender de schuld te geven omdat je zelf een foutje maakt door het mailtje niet te lezen
Ik heb het toch ook niet tegen jouquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:25 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Ja hey, ik lees juist wel alle mailtjes, omdat ik weet dat mensen het onderwerp niet goed invullen. Daarom weet ik ook dat meneer de Boer zijn mailtjes kwijt is, terwijl dat totaal niet relevant is voor mij. Ik vind het gewoon irritant dat ik al die mailtjes moet lezen, omdat mensen het te moeilijk vinden om een korte samenvatting te maken van wat ze willen zeggen!
Had je het onderwerp maar goed moeten invullen. Of zo.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |