leuk voor de expat markt, maar daar maak je Amvest of Vesteda de pis niet lauw mee hoor.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:07 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik kan het in ieder geval vanaf de huurmarkt beamen. Gewoon nu je huisbaas bellen, 25% korting op de huur vragen en anders weg gaan. Duurde nog geen 10 minuten voordat hij akkoord was, mensen weten hier inmiddels wel hoe het ervoor staat. Moet in Nederland nog komen.
Jahoor, met wachtlijsten van 8 jaar.....quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:07 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik kan het in ieder geval vanaf de huurmarkt beamen. Gewoon nu je huisbaas bellen, 25% korting op de huur vragen en anders weg gaan. Duurde nog geen 10 minuten voordat hij akkoord was, mensen weten hier inmiddels wel hoe het ervoor staat. Moet in Nederland nog komen.
in de vrije sector niet. Wil je een huurwoning in Den Haag van 3.000 euro per maand, kun je kiezen hoor!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:30 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jahoor, met wachtlijsten van 8 jaar.....
Denk inderdaad even aan de vrije sector, niet iedereen woont gesubsidieerd...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:30 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jahoor, met wachtlijsten van 8 jaar.....
Ja, 25% van 3000,- en je betaalt nog veel te veel. Om nu dan maar te zeggen dat en een prijsdaling is ingezet...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
in de vrije sector niet. Wil je een huurwoning in Den Haag van 3.000 euro per maand, kun je kiezen hoor!
Niet iedereen in de vrije sector is rijk. Genoeg studenten en starters die gewoon in de vrije sector huren, dan zijn dit soort voordeeltje toch mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:18 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja, 25% van 3000,- en je betaalt nog veel te veel. Om nu dan maar te zeggen dat en een prijsdaling is ingezet...
Ik denk het niet (wat betreft dat laatste). De impact daarvan is enorm en wordt door beide partijen wel onderkend, zij het met tegenzin... Ik maak me in ieder geval geen zorgen. Mocht het toch gebeuren, dan verhuist ons kantoor ook per direct, daar kun je donder op zeggen, niemand heeft hier zin in.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:57 schreef SeLang het volgende:
Het maakt maar weer eens duidelijk hoe compleet verkracht de woningmarkt is in NL.
Btw: volgende UK regering zullen wel de Tories zijn en dan is het gedaan met onze non-domiciled status
Voor zover ik weet staat het in het programma van de Tories. Ze willen de opbrengsten gebruiken om de grens voor inheritance tax te verhogen. Velen denken echter dat de opbrengsten per saldo negatief zullen zijn door het vertrek van individuen en bedrijven.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik denk het niet (wat betreft dat laatste). De impact daarvan is enorm en wordt door beide partijen wel onderkend, zij het met tegenzin... Ik maak me in ieder geval geen zorgen. Mocht het toch gebeuren, dan verhuist ons kantoor ook per direct, daar kun je donder op zeggen, niemand heeft hier zin in.
Niemand, simpel zat. De markt is nu zo verkracht dat de koop van een huis in centrum Londen enkel verantwoord kan worden vanuit een "persoonlijke" motivatie. Huren, hoewel enorm duur, is bijna altijd goedkoper (als je uitgaat van een rendement op je kapitaal van >3%).quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Voor zover ik weet staat het in het programma van de Tories. Ze willen de opbrengsten gebruiken om de grens voor inheritance tax te verhogen. Velen denken echter dat de opbrengsten per saldo negatief zullen zijn door het vertrek van individuen en bedrijven.
Ikzelf ben ook weg als ze dat gaan doen. Geen enkele hoogopgeleide buitenlander woont in de UK vanwege de kwaliteit van leven. Bijna alles is substandaard vergeleken met andere rijke westerse landen. Als de voordeeltjes weg zijn dan komt de uittocht op gang. Zal een ernstige (verdere) klap zijn voor London als financieel centrum. En wie gaan er in al die overpriced huisjes wonen als de buitenlanders weg zijn?
Preciesquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Niemand, simpel zat. De markt is nu zo verkracht dat de koop van een huis in centrum Londen enkel verantwoord kan worden vanuit een "persoonlijke" motivatie. Huren, hoewel enorm duur, is bijna altijd goedkoper (als je uitgaat van een rendement op je kapitaal van >3%).
Even serieus de woningen die studenten en starters in de vrije sector huren is echt dusdanig gewild dat je heus niet je huisbaas moet bellen om er 25% af te halen. Je mag blij zijn als hij eindelijk dat lekke dak eens komt fixen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Niet iedereen in de vrije sector is rijk. Genoeg studenten en starters die gewoon in de vrije sector huren, dan zijn dit soort voordeeltje toch mooi meegenomen.
Ik heb het toch ook niet over Nederland? We hadden het juist over het feit dat de markt in Nederland geschift is, Engeland werd als ondersteunend materiaal gebruikt. In Nederland denkt iedereen nog dat als de werkloosheid verdubbeld, mensen net zoveel huur blijven betalen omdat "in de vrij sector huren dusdanig gewild is". Wat je vergeet is dat die grote vraag in de verleden ook de huurprijs bepaalde. Als die vraag minder wordt (hij hoeft echt niet te verdwijnen), dan gaat logischerwijs de prijs omlaag.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:23 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Even serieus de woningen die studenten en starters in de vrije sector huren is echt dusdanig gewild dat je heus niet je huisbaas moet bellen om er 25% af te halen. Je mag blij zijn als hij eindelijk dat lekke dak eens komt fixen.
Voor 1200 euro kan je ook kiezen waar je wilt wonen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
in de vrije sector niet. Wil je een huurwoning in Den Haag van 3.000 euro per maand, kun je kiezen hoor!
ik heb nog wel een vrije sector bezemkast in een foute wijk voor je in de Randstad.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Voor 1200 euro kan je ook kiezen waar je wilt wonen.
Op de Fundateller staan alleen woning uit NL hoor. Jij haalt de UK erbij en maakt ene soort vergelijking.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik heb het toch ook niet over Nederland? We hadden het juist over het feit dat de markt in Nederland geschift is, Engeland werd als ondersteunend materiaal gebruikt. In Nederland denkt iedereen nog dat als de werkloosheid verdubbeld, mensen net zoveel huur blijven betalen omdat "in de vrij sector huren dusdanig gewild is". Wat je vergeet is dat die grote vraag in de verleden ook de huurprijs bepaalde. Als die vraag minder wordt (hij hoeft echt niet te verdwijnen), dan gaat logischerwijs de prijs omlaag.
dat laat natuurlijk onverlet dat je erop bedacht zou kunnen zijn dat de trend in de UK een voorloper zou kunnen zijn van de trend in NL, al zou ik hartje London denk ik niet met enige plek in de NL willen vergelijken qua prijs.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:51 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Op de Fundateller staan alleen woning uit NL hoor. Jij haalt de UK erbij en maakt ene soort vergelijking.
Dan heb jij niet de juiste connectiesquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik heb nog wel een vrije sector bezemkast in een foute wijk voor je in de Randstad.
Enlighten mequote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dan heb jij niet de juiste connecties
Voor 1200 euro woon je prima, ook in het centrum van Amsterdam. Niet iedereen hoeft een 2-onder-1 kap woning als starter.quote:
Laat maar zien. Ik mag dan weliswaar geen connecties hebben, maar weet wel dat dat zo ongeveer de ondergrens van vrije sector van A'dam is, als je niet in A'dam West wil wonen, en niet iets super tijdelijks of goors.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:26 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Voor 1200 euro woon je prima, ook in het centrum van Amsterdam. Niet iedereen hoeft een 2-onder-1 kap woning als starter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |