dat vraagt ie dus, de bankgegevens.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:13 schreef Cmonv het volgende:
Hoe moet hij geld overmaken zonder je rekeningnummer te weten??
quote:Op maandag 22 juni 2009 17:14 schreef F04 het volgende:
Joh, Nigeria. Wat denk je zelf?
Dat zie je verkeerd. Deze lui willen ook nog wel 'ns een betalingsmethode gebruiken die rammelt. Dan wordt het geld op je rekening bijgeschreven, jij stuurt het apparaat op en 'n paar weken later wordt het geld ineens weer afgeschreven (door de bank) omdat bijv. de cheque niet gedekt was.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:15 schreef Cmonv het volgende:
Zoiets als hier heb ik ook wel eens gezien op kassa of opgelicht of een dergelijk programma, dus niet mee ingaan. Maar zolang je niets verstuurd als je geen geld hebt, kan er toch niets fout gaan of zie ik dat verkeerd?
sterker nog, het internet staat er vól mee.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:14 schreef Ludootje het volgende:
Scam, zijn meerdere posts over geweest. Gaat altijd om een kado voor zoon/dochter in het buitenland. Wellicht kijken of je ze terug kan scammen via een paypalrekening of zoiets.
ik dacht dat de grote klapper was dat ze een teveel overmaken, en je vragen het teveel terug te boeken.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:32 schreef anboni het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Deze lui willen ook nog wel 'ns een betalingsmethode gebruiken die rammelt. Dan wordt het geld op je rekening bijgeschreven, jij stuurt het apparaat op en 'n paar weken later wordt het geld ineens weer afgeschreven (door de bank) omdat bijv. de cheque niet gedekt was.
Zelfde trucje, verschillend land. En zitten de Aussies erachter, of Nigerianen die in Australië wonen?quote:Hier in Nieuw Zeeland is een "Australische truc". In de krant staat onder "werk aangeboden" een advertentie van een meneer die iemand zoekt die zijn boekhouding doet en mails sorteert. Werken via de PC vanuit je eigen huis. Die meneer belooft een symbolisch bedragje als voorschot op je onkosten/salaris en stort -oeps- 500 euro teveel. Wil je die even terug overmaken? De storting blijkt dan later ook geannuleerd door de bank wegens vals.
mijn excuses, ben gewoon een marktplaats leek, naast het feit dat familie in Kameroen heeft gewoond en we daar ook wel eens wat naar toe hebben opgestuurd. Het eerste mailtje leek heel gewoon maar goed, zelfs in 2009 kunnen hier over vragen zijn blijkbaar.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:34 schreef tinoburg het volgende:
en dat op 22 juni 2009,
ik was even bang dat er een topic uit 1999 was ge UP-ed.
zover reikt mijn kennis van het onderwerp niet. De persoon doet zich in ieder geval als australier voor en gebruikt een nepbank (of nagemaakte cheque) van een zogenaamd australische bank. Ik denk niet dat ie al gepakt is, want ik las het artikel een paar weken geleden in de krant.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:47 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Zelfde trucje, verschillend land. En zitten de Aussies erachter, of Nigerianen die in Australië wonen?
En nog trappen mensen er dagelijks in.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:35 schreef Mirjam het volgende:
[..]
sterker nog, het internet staat er vól mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |