Vandaag ging ik dus zo folders bezorgen (TS bezorgt folders

), en dat doe ik in een dorp waar een hele hoop christenen wonen (Spijk heet het gat). Het is zo'n typisch boerendorp met een kerkje, een dorpshuis, en heel veel huizen met oude mensen en SBS6 kijkende gezinnetjes.
Ik doe dus zo chill met een hele hoop pompende metal uit mijn oordopjes mijn foldertjes, en op een gegeven moment kom ik bij een huis met een foldertje voor het raam; "Jezus leeft". Ik dacht al van

, en liep op de brievenbus af. Nog voordat ik hem erin had gedaan stormde er een boze christen met een baardje naar buiten met " WE MOTTE HEUL GEEN FOLDERS HIER OP ZONDAG!". Ik was zo van

,

en

. Ik zeg dus tegen hem dat ik mijn folders wel doe wanneer ik dat zelf wil, en niet wanneer een achterlijk sprookjesboek dat wil, waarop hij helemaal flipt met woorden als "SCHEER JE WEG KWAJONGEN".

MAAR WACHT! Toen ik een eindje verderop liep om nog wat meer folders rond te hosselen, kwam een vrouw van rond de 40, met een 'pittig kort rood kapsel' (

) op me af lopen, en vroeg me voor wie ik bezorgde, en dat ze geen folders op zondag wou. Weer kwam de combo van

op, en legde haar uit dat ik mijn folders doe op de dag dat ik dat wil, en niet op de dag waar het sprookjesboek beslist.
Toen werd ze kwaad omdat "ZE HAAR FOLDERTJES NODIG HAD" (

) en besloot er toch maar eentje aan te nemen.
Zover mijn belevenis in de buitenwereld.
Klacht 1: Gekke christenen die je regels proberen op te leggen.
Klacht 2: SBS6 kijkende huisvrouwtjes die hun FOLDERTJES MOTTEN
Klacht 3: Christelijke boerendorpen

Tegenklacht: Gister metallica gezien