abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70235930
Hallo,

Mijn man en ik willen onze vloerbedekking op de trap verven.. Maar we weten niet hoe, textiel verf kan, maar werkt dit wel?

Iemand tips? We willen nie te veel aan dit huis doen, we gaan over een paar jaar verhuizen.. Maar het ziet er nu echt niet uit.......
Face up to the fact that you are who you are, and nothing can change that believe, JUST BE YOU.
pi_70240345
Ik denk niet dat dat een succes zal worden., Verven van stof moet door en door en dat lukt een beetje moeilijk met tapijt op een trap. Realiseer je ook dat je moet weten of het een natuurlijke tapijt is of een kunstvezel (kunstvezel kun je alzo vergeten om te verven, pakt de verf niet op) Een als laatste bezwaar...die tinnetjes/zakjes textielverf zijn looiduur in verhouding tot wat je krijgt en je wilt een complete trap ermee doen? Kun je er niet gewoon goedkoop projecttapijt opdoen, is ijzersterk en goedkoop. Heb ik destijds ook gedaan omdat ik katten had die graag aan de vloerbedekking op de trap krabben, het spul ziet er na al die jaren nog prima uit. Verder zou je gewoon het tapijt eraf kunnen halen en de boel kunnen schilderen., rotkarwei zeker maar dat kost je spierkracht en een pot verf.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_70242747
quote:
Op maandag 22 juni 2009 00:11 schreef trovey het volgende:
Ik denk niet dat dat een succes zal worden., Verven van stof moet door en door en dat lukt een beetje moeilijk met tapijt op een trap. Realiseer je ook dat je moet weten of het een natuurlijke tapijt is of een kunstvezel (kunstvezel kun je alzo vergeten om te verven, pakt de verf niet op) Een als laatste bezwaar...die tinnetjes/zakjes textielverf zijn looiduur in verhouding tot wat je krijgt en je wilt een complete trap ermee doen? Kun je er niet gewoon goedkoop projecttapijt opdoen, is ijzersterk en goedkoop. Heb ik destijds ook gedaan omdat ik katten had die graag aan de vloerbedekking op de trap krabben, het spul ziet er na al die jaren nog prima uit. Verder zou je gewoon het tapijt eraf kunnen halen en de boel kunnen schilderen., rotkarwei zeker maar dat kost je spierkracht en een pot verf.
Daar hebben wij ook last van, maar om nou de hele trap opnieuw te laten bekleden....ie maken ze ook kapot.. En de vloerbedekking eraf halen wordt lastig, ze hebben het volgens mij met wel zoveel lijm vasat gezet... en dan moeten we nog iemand vinden die hem opnieuw bekleed.. Dacht dat verven een makkelijke oplossing was.. maar helaas.. Iemand anders nog tips?
Face up to the fact that you are who you are, and nothing can change that believe, JUST BE YOU.
  FOK!fotograaf maandag 22 juni 2009 @ 08:36:27 #4
17893 Forno
pi_70243319
Vloerbedekking en lijmresten verwijderen en dan doen wat je wilt doen.
  maandag 22 juni 2009 @ 20:54:02 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70267650
De vloerbedekking trek je er zo vanaf, je hebt ook speciale oplosmiddelen voor de lijm.
Er zijn ook bedrijven die je trap opnieuw bekleden / renoveren met een soort van laminaat-achtig product.
Dit is er een van, die ik weet omdat ik daar eens iets van een reclame heb gezien, maar ik heb er geen ervaring mee. Je zou een offerte aan kunnen vragen om te kijken wat het kost.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70278963
Nadeel is dus, ik wil er niet te veel geld aan uit geven... En een traprenovatie kost nogal veel.. Wil hier ook niet zo lang meer blijven wonen dus om nou zinloos geld aan een huur huis te spenderen vind ik een beetje zonde......
  FOK!fotograaf dinsdag 23 juni 2009 @ 08:24:32 #7
17893 Forno
pi_70279410
Kost veel tijd misschien en een paar potjes verf.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:05:05 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70280006
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:32 schreef nktc het volgende:
Nadeel is dus, ik wil er niet te veel geld aan uit geven... En een traprenovatie kost nogal veel.. Wil hier ook niet zo lang meer blijven wonen dus om nou zinloos geld aan een huur huis te spenderen vind ik een beetje zonde......
Dan gewoon alles eraf halen en schilderen met trappenlak, ben je voor een paar tientjes klaar.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70282064
De vloerbedekking moet er waarschijnlijk toch af als je gaat verhuizen. Dat was bij ons huurhuis in ieder geval wel zo.
pi_70315454
Nee, deze lag er al in toen wij erin kwamen..

We gaan binnenkort alles eraf halen en verven!! Dus bedankt voor de reacties!!
pi_70319845
Succes met de klus!
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')