Klopt, alle auto's (ongeacht op openbare weg of niet) moeten APK hebben. Maar geen APK is geen reden om te mogen verwijderen van de openbare weg dus hij mag daar gewoon geparkeerd staan.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 03:50 schreef sig000 het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal, ook een geparkeerde auto op de openbare weg moet geldige APK hebben.
Volgens mij niet hoor , zolang je er niet mee rijdt. ik dacht dat alleen het RIJDEN met verlopen apk verboden is.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 03:50 schreef sig000 het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal, ook een geparkeerde auto op de openbare weg moet geldige APK hebben.
Nope, als staat ie in je eigen schuur en rij je er niet mee, RDW kijkt om de zoveel tijd welke voertuigen niet gekeurd zijn en die mensen krijgen dan een bekeuring. Zelfde geldt voor de verzekering, maakt niet uit of je met de auto rijdt of niet, hij moet verzekerd zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:46 schreef Joene het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor , zolang je er niet mee rijdt. ik dacht dat alleen het RIJDEN met verlopen apk verboden is.
en als je hem schorst, mag hij niet aan de openbare weg staan.quote:foto Op dinsdag 23 juni 2009 07:53 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Nope, als staat ie in je eigen schuur en rij je er niet mee, RDW kijkt om de zoveel tijd welke voertuigen niet gekeurd zijn en die mensen krijgen dan een bekeuring. Zelfde geldt voor de verzekering, maakt niet uit of je met de auto rijdt of niet, hij moet verzekerd zijn.
Als je die verplichtingen wil voorkomen zal je het kenteken moeten schorsen.
na 2 maanden verlopen apk krijg je al een boettequote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:53 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Nope, als staat ie in je eigen schuur en rij je er niet mee, RDW kijkt om de zoveel tijd welke voertuigen niet gekeurd zijn en die mensen krijgen dan een bekeuring. Zelfde geldt voor de verzekering, maakt niet uit of je met de auto rijdt of niet, hij moet verzekerd zijn.
Als je die verplichtingen wil voorkomen zal je het kenteken moeten schorsen.
not truequote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:14 schreef T42 het volgende:
[..]
na 2 maanden verlopen apk krijg je al een boette
rdw kijkt niet zo en nu de kentekens na maar ALTIJD.... gaat namelijk via een computer deze tijd, die ook automatisch de bekeuring verstuurd.
Dit kun je gewoon aangeven dus. Pure (onnodige) milieuvervuiling.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:56 schreef willempjewever het volgende:
Hoe zit dat nu met die plas olie?
Hier een paar straten verderop staat een auto die al tijden (echt jaren) lekt en de hele straat is daar zwart. Maar niemand neemt die auto mee? Kan ik gewoon een aangifte invullen en halen ze hem dan weg? Dat ding rijdt nog wel, maar die paupers die er wonen repareren het niet en gooien er gewoon elke dag een halve liter olie bij...
ik zet er een bakje onder die ik er dan smorgens weer in gooiquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:56 schreef willempjewever het volgende:
Hoe zit dat nu met die plas olie?
Hier een paar straten verderop staat een auto die al tijden (echt jaren) lekt en de hele straat is daar zwart. Maar niemand neemt die auto mee? Kan ik gewoon een aangifte invullen en halen ze hem dan weg? Dat ding rijdt nog wel, maar die paupers die er wonen repareren het niet en gooien er gewoon elke dag een halve liter olie bij...
quote:foto Op dinsdag 23 juni 2009 13:58 schreef T42 het volgende:
[..]
ik zet er een bakje onder die ik er dan smorgens weer in gooi
dan komt meneer "miljeu" politie en zegt foei dat mag nietquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:18 schreef Elvander het volgende:
[..]
Dit kun je gewoon aangeven dus. Pure (onnodige) milieuvervuiling.
Niemand kan daar iets aan doen, want die auto mag daar gewoon staan. Dat jij en je buren daar niet vrolijk van worden doet daar verder niets aan af. Als je geluk hebt ken je iemand die bij een verzerkingsmaatschappij op de juiste plek zit, die hebben gewoon toegang tot een database waar ze adresgegevens kunnen achterhalen aan de hand van een kenteken. Moet je ze wel goed kennen, het is uiteraard niet legaal om dat te doen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:29 schreef wwwer het volgende:
Gemeente gebeld en die kunnen er ook niks aan doen want er staat niks in de statuten hier over...
jammer hé dat ik hem nu dus gewoon kan late staanquote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:29 schreef wwwer het volgende:
Gemeente gebeld en die kunnen er ook niks aan doen want er staat niks in de statuten hier over...
Inderdaad, behoorlijk riskant om dit te doen. Ik kan hier ook bij die gegevens, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt mee te helpen. Kan een boel gedonder geven om voor zoiets de privacy van iemand te schenden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:44 schreef Antaresje het volgende:
Moet je ze wel goed kennen, het is uiteraard niet legaal om dat te doen.
staan dus wel he leipo, je mag er alleen niet mee rijden.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:56 schreef Innisdemon het volgende:
ALs dat ding geen APK heeft, mag hij niet op de openbare weg rijden/staan !. Dus ook niet op een parkeerplaats. Probleem i dat hij slechts een boete krijgt.
Plasje olie is inderdaad goed idee
wel naar het keur stationquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:00 schreef nuget het volgende:
[..]
staan dus wel he leipo, je mag er alleen niet mee rijden.
Nee.quote:
Strikt genomen kun je dan nog steeds een bekeuring krijgen.quote:
Het is sinds vorig jaar wel strenger geworden, gaf Spee toen aan.quote:
Ohw Ja..?? Dus niet.. 280 euro, kale bandjes en verlore tankdop toen ik onderweg was na garage voor nieuwe bandjes en tankdopquote:foto Op dinsdag 23 juni 2009 19:21 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Strikt genomen kun je dan nog steeds een bekeuring krijgen.
En strikt genomen kan een agent je verbieden verder te rijden.
Dit zal niet snel gebeuren, maar als we strikt kijken...
quote:foto Op donderdag 25 juni 2009 00:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ohw Ja..?? Dus niet.. 280 euro, kale bandjes en verlore tankdop toen ik onderweg was na garage voor nieuwe bandjes en tankdop![]()
Tyfusleijers zijn dat.. ik werk godverdomme voor de overheid.. ik zweet me kapot voor dat geld en enige plek waar ie heen gaat is na die stervende hoere kanker kachel woute![]()
Heb geen respect meer voor ze. Ben er klaar mee.
Maar dannog.. Auto mag het openbare weg niet op als ie niet weglegaal is, dwz. alles moet in orde zijn, een Auto zonder APK is niet in orde, wat mist er? APK.quote:foto Op donderdag 25 juni 2009 09:14 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
maar dat is dus wat anders dan APK...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop