http://www.nu.nl/algemeen(...)lt-verzet-cafes.htmlquote:'Tabakssector betaalt verzet cafés'
Uitgegeven: 20 juni 2009 13:02
Laatst gewijzigd: 20 juni 2009 13:02
AMSTERDAM - Tabaksfabrikanten financieren het verzet van caféeigenaren tegen het rookverbod in de horeca.
Dat schrijft NRC Handelsblad zaterdag op basis van eigen onderzoek. Het zou gaan om zowel financiële als juridische steun. De penningmeester van actiegroep 'Red de kleine horecaondernemer' geeft in de krant toe dat hij van de brancheorganisatie van tabaksfabrikanten jaarlijks een halve ton krijgt.
Elke twee weken zou hij de strategie van de actiegroep bespreken met de voorzitter van de Stichting Sigaretten Industrie (SSI). Met deze partij zou ook worden gesproken over de financiering van een bodemprocedure.
Financiering
De tabaksfabrikanten praten met het advocatenkantoor van de actiegroep over financiering van verdere rechtszaken van caféeigenaren, bevestigt de advocaat van het kantoor Van Diepen Van der Kroef in NRC. Er zou overigens nog niets concreets zijn toegezegd. Een bodemprocedure kost naar verluidt enkele tonnen.
Het ministerie van Volksgezondheid wilde in NRC niet reageren.
Terecht lijkt me.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:17 schreef Darkestrah het volgende:
Ik weet niet of je het al door had, maar dit is Nederland. Wij hebben niet graag dat iemand anders zegt wat we wel en niet mogen doen.
Ik vind het als niet-roker ook bullshit, hoor. In een restaurant heb ik het liever niet, maar in een café vind ik het prima.quote:
niet waarquote:Op zondag 21 juni 2009 15:12 schreef Fortitudo het volgende:
Overal ter wereld is het rookverbod zonder gezeur ingevoerd
helemaal niet, dan heb ik er ook last vanquote:Op zondag 21 juni 2009 15:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
het moet niet gekker worden
straks worden krakers en ander tuig nog betaald door gesubsidieerde natuurclubjes om ergens te protesteren zogenaamd voor de goede zaak
Oooh wacht dat gebeurt al, wat is er nieuw aan deze tactiek? Ik hoop dat ze het verbod onderuit halen voor horecagelegenheden waar niet gegeten kan worden. Restaurants vind ik het verbod wel oke, maar cafe's en discotheken, festivals enzo is te belachelijk voor woorden
Wow, wat ben jij een held zo achter je computertje.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:39 schreef Mr.Cooper het volgende:
Kanker, ik hoop dat ik zoeen hater kankerhard in het gezicht rook kan uitblazen en hem daarna gewoon neertrap.
Flikker toch op man, kom maar naar Nijmegen centraal toe.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:38 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Wow, wat ben jij een held zo achter je computertje.
Ik vraag me altijd af waar hier in de buurt rookvrije cafe's zijn sinds het rookverbod.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:49 schreef RobertVH het volgende:
Ik vraag me altijd af waar al de rookvrije cafe's waren voor het verbod
Goed puntquote:Op zondag 21 juni 2009 16:55 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waar hier in de buurt rookvrije cafe's zijn sinds het rookverbod.
Gozer. Nijmegenquote:Op zondag 21 juni 2009 16:53 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Flikker toch op man, kom maar naar Nijmegen centraal toe.
Er zijn genoeg mensen die erover zeiken. Ik stel voor: Ga eens de deur uit, loop een café binnen, steek een sigaret op, en wacht op de eerste die er wat van zegt, en leef je uit.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:53 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Flikker toch op man, kom maar naar Nijmegen centraal toe.
Ik heb last van de muziek die te hard staat!quote:Op zondag 21 juni 2009 16:05 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
helemaal niet, dan heb ik er ook last van
Hey baas, loop niet te fucken.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:19 schreef Nikmans het volgende:
Eigenlijk is Mr.Cooper gewoon een gave poster
Hulde aan de tokkies uit Nederland, rookverbodquote:Op zondag 21 juni 2009 15:12 schreef Fortitudo het volgende:
Echt belachelijk, dat dit mag. Overal ter wereld is het rookverbod zonder gezeur ingevoerd, maar in NL lopen al die tokkies zo te janken dat het problemen oplevert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |