Kom ik gisteravond naar de altijd gezellige eindbarbecue van de sportvereniging, om lekker onder het genot van een biertje en wat hamburgers wat dom in de rondte te lullen. Wat wil je nog meer tijdens de zomervakantie.
Zit daar zo'n suf wijf voor wie speciaal een extra bestelling gemaakt moest worden, want het mens wilde enkel vegetarische burgers (

) eten. Toen had ik dus al zoiets van...oké?
Borden en bestek waren vergeten, dus ging er nog gauw ff iemand wat plastic shit bij de winkel ophalen. Hierop maakte ik ergens de opmerking tegen datzelfde wijf dat ik dat in de vakantie op de camping ook altijd gebruikte en dat dat erg handig was (toegegeven, dat was echt een uberkansloos gespreksonderwerp van mij, mja...

). Krijg ik echter direct het commentaar: "weet je wel hoe slecht al dat plastic voor het milieu is?" Ik probeerde hierop duidelijk te maken dat ik alles netjes in een prullenbak gooide, maar kreeg daarop de reactie "Dan nog! Heb je wel enig idee hoe slecht dat voor ons is?" en "jij hebt nog zo'n 70 jaar te leven, we zullen wel eens zien of er hier dan nog wel te leven valt door mensen zoals jij".
Hoofdklacht: suffe naieve wereldverbeteraars
Subklacht: ze verstoort mijn chillheid
Subsubklacht1: vegetariers
Subsubklacht2: vrouwen