quote:
Heel ouderwets is nog een understatement. Ik zie er echt het nut niet van. Het wordt wel makkelijker om spaghetticode te schrijven, maar of je daar nou zo blij mee moet zijn...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:33 schreef Xcalibur het volgende:
ik heb het gevoel dat goto iets heel ouderwets is?
Ik zie het nut er ook niet zo van eerlijk gezegd...
PHP heeft wat weg van C. Om de leercurve voor QBasicgebruikers minder stijl te maken, is deze feature toegevoegd.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:09 schreef Xcalibur het volgende:
is het weer 1 april ofzo?
Of is dit nu echt een feature?
Bedankt, maar heb het toch met een mooie functie gedaan die een array uitpoept welke ik kan gebruikenquote:
Is dat echt de reden?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:33 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
PHP heeft wat weg van C. Om de leercurve voor QBasicgebruikers minder stijl te maken, is deze feature toegevoegd.
Ik denk het nietquote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:03 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Is dat echt de reden?
Wtf... echt...
Het praktische nut staat uitgelegd op de pagina van PHP zelf: eenvoudig uit een loopje ontsnappen bijvoorbeeld. Maargoed, dat kan ook op een andere manier, dat wel.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:17 schreef Xcalibur het volgende:
Ik kan me eigenlijk ook geen praktisch nut voorstellen....
De toevoeging ontgaat me daarom ook volledig
Maar dat was inmiddels wel duidelijk denk ik
Mjah, deze goto is alleen wel heel erg beperkt ten opzichte van de oude goto. Je kunt er dan ook weer niet alles meequote:Op woensdag 1 juli 2009 09:21 schreef cablegunmaster het volgende:
goto lijkt me ook weer vaag... het is een soort van dirty workaround in m'n ogen. oude dos commandos gebruikten goto.
Inderdaad. Je kunt, thank god, niet uit een methode of van buiten een methode inspringen. Maar dan nog zie ik het gebeuren dat kansloze prutsers hun hele script een grote method maken van 5 pagina's met overal goto's.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:24 schreef HuHu het volgende:
Mjah, deze goto is alleen wel heel erg beperkt ten opzichte van de oude goto. Je kunt er dan ook weer niet alles mee.
The horror!quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:07 schreef HuHu het volgende:
Je kunt natuurlijk wel de hele OO structuur van je applicatie weggooien en vervolgens alles met GOTO's gaan oplossen in één grote blob. Dus geen functies of methoden meer gebruiken, maar goto-en naar een label en de return waarde globaal zetten en dan weer terug goto-en enzo.
En dan door een variabele laten bepalen waar je naar terug gaat goto-en?quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:07 schreef HuHu het volgende:
Je kunt natuurlijk wel de hele OO structuur van je applicatie weggooien en vervolgens alles met GOTO's gaan oplossen in één grote blob. Dus geen functies of methoden meer gebruiken, maar goto-en naar een label en de return waarde globaal zetten en dan weer terug goto-en enzo.
Uiteraard. Met zo'n mooie if-elseif-else constructie:quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:28 schreef Light het volgende:
[..]
En dan door een variabele laten bepalen waar je naar terug gaat goto-en?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | doeIetsLeuks: // lala $c = $a + $b; // allemaal globaal // We zijn klaar, waar gaan we nu naar terug? if ($gaTerugNaar == 'start') goto start; elseif ($gaTerugNaar == 'gevangenis') goto gevangenis; elseif ($gaTerugNaar == 'school') goto school; else goto einde; ?> |
1 2 3 | goto a, b, c; ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |