dat begrijp ik.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:59 schreef Xcalibur het volgende:
Eerst keek je dus op de machine zelf (op localhost), en nu kijk je vanaf een andere pc?
Dan kan hij waarschijnlijk 127.0.0.1 niet vinden, en moet je gewoon het IP-adres van die machine gebruiken
Dus 192.168.168.4 bijvoorbeeld, afhankelijk van je DHCP settings
Klinkt als m'n eerste spelletje in Qbasic toen ik 13 was ofzoquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:07 schreef HuHu het volgende:
Je kunt natuurlijk wel de hele OO structuur van je applicatie weggooien en vervolgens alles met GOTO's gaan oplossen in één grote blob. Dus geen functies of methoden meer gebruiken, maar goto-en naar een label en de return waarde globaal zetten en dan weer terug goto-en enzo.
Ja dat kan, zoek maar op xmlhttprequest. Reken wel op wat JavaScript dat je moet schrijven.quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:21 schreef cablegunmaster het volgende:
vraagje: ik zit met een normerings systeem 1-10 radioboxjes
en nu vroeg ik me af of het met php mogelijk was dat ALS 1-10 is ingevuld.
bvb ik klik op 4 , geen submit knop erbij ,en dan reageert hij met " Thank you for your vote"
Tofquote:Op woensdag 1 juli 2009 19:36 schreef raptorix het volgende:
http://www.masugadesign.c(...)jax-star-rating-bar/
PEAR heeft alleen de mogelijkheid om uit te wijken naar RFC822quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:43 schreef HuHu het volgende:
De wiki heeft wat verwijzingen naar de RFC's, waarin exact staat hoe het hoort: http://en.wikipedia.org/wiki/E-mail_address#RFC_specification.
Zelf gebruik ik Zend_Validate_EmailAddress, die zich houdt aan RFC2822.
Ja, klopt, maar verwacht dat er bij onze situatie het bedrijf er een email groep achter heeft hangen. Daar is F&I een redelijk standaard begrip, maar kom hem nu dus voor het eerst ook in een email tegen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:38 schreef raptorix het volgende:
Eigenlijk nog nooit een email tegengekomen met een & erin, denk ook dat iemand daar redelijk snel van afstapt als ie merkt dat ie op veel plekken niet kan registreren, had zelf als 1 van eerste een .INFO adres, en daar had ik al problemen zat mee.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | // First, we check that there's one @ symbol, // and that the lengths are right. if (!ereg("^[^@]{1,64}@[^@]{1,255}$", $email)) { // Email invalid because wrong number of characters // in one section or wrong number of @ symbols. return false; } // Split it into sections to make life easier $email_array = explode("@", $email); $local_array = explode(".", $email_array[0]); for ($i = 0; $i < sizeof($local_array); $i++) { if (!ereg("^(([A-Za-z0-9!#$%&'*+/=?^_`{|}~-][A-Za-z0-9!#$%& ↪'*+/=?^_`{|}~\.-]{0,63})|(\"[^(\\|\")]{0,62}\"))$", $local_array[$i])) { return false; } } // Check if domain is IP. If not, // it should be valid domain name if (!ereg("^\[?[0-9\.]+\]?$", $email_array[1])) { $domain_array = explode(".", $email_array[1]); if (sizeof($domain_array) < 2) { return false; // Not enough parts to domain } for ($i = 0; $i < sizeof($domain_array); $i++) { if (!ereg("^(([A-Za-z0-9][A-Za-z0-9-]{0,61}[A-Za-z0-9])| ↪([A-Za-z0-9]+))$", $domain_array[$i])) { return false; } } } return true; } |
Komt die ook niet valide doorheen..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:51 schreef raptorix het volgende:
Voldoet dit niet: http://www.linuxjournal.com/article/9585
Zo dus:
[ code verwijderd ]
Overbodige spaties eraf trimmen kan je natuurlijk ook in je code...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:20 schreef raptorix het volgende:
Je bedoeld die F&I@bedrijf.nl? Die zou er echt op moeten valideren hoor? Let je op dat je er geen spatie achter hebt staan?
Zei ik tochquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:45 schreef ursel het volgende:
Hmm.. de functie werkt wel, maar blijkbaar zit er in de post nog een "onzichtbare" spatie ofzo.
Mooi klusje voor maandag..
<?phpquote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:01 schreef ursel het volgende:
Iemand hier bekend met de exacte regels wat betreft validatie van email adressen?
We maken zelf gebruik van de PEAR klasse Validate.
Echter nu blijkt dat deze email adressen afkeurt welke een & teken in de naam hebben (naam@domein.nl).
Ik heb even een snelle check gedaan en ook FOK! accepteert dit niet.
Echter, ga ik kijken op wat WIKI hier over te zeggen heeft dan zouden de volgende tekens juist wel geaccepteerd moeten worden:
Characters ! # $ % & ' * + - / = ? ^ _ ` { | } ~
accepteren jullie ook al deze tekens?
Of zie ik iets verkeerds over het hoofd dat er toch maar slechts enkele tekens mogen?
Dacht namelijk zelf dat alleen . - _ geaccepteerd werden in de naam.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | { if( $isId ) { // zoeken op ID } else { // zoeken op woord } } |
Maar dan wel zo:quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:33 schreef FastFox91 het volgende:
Wat jouw voorkeur is. Je kunt ook beide opties gebruiken.
lang( 'welcome' ) en lang( 151, true ) oid.
[ code verwijderd ]
of de query "select translation from lang where id = *value* or word = *value* limit 1" doen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | function lang( $value, $isId = false ) { if( $isId ) { // zoeken op ID } else { // zoeken op woord } } ?> |
ID is natuurlijk wel godsgruwelijk lelijk in je pagina`s. Je legt zo een directe link tussen je recordID en een woordje. Haal gewoon het woord zelf op. Is gelijk een stuk duidelijker.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:33 schreef FastFox91 het volgende:
Wat jouw voorkeur is. Je kunt ook beide opties gebruiken.
lang( 'welcome' ) en lang( 151, true ) oid.
[ code verwijderd ]
of de query "select translation from lang where id = *value* or word = *value* limit 1" doen.
Inderdaad, en als je site zo dramatisch vaak bezocht wordt dat een index-look-up op een string te lang duurt (quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
ID is natuurlijk wel godsgruwelijk lelijk in je pagina`s. Je legt zo een directe link tussen je recordID en een woordje. Haal gewoon het woord zelf op. Is gelijk een stuk duidelijker.
Stukje vergeten.quote:
Klopt, maar ik maak ook geen keuze wat beter is. Ik stel een optie voor waardoor je later nog zou kunnen kiezen en tot dan beide kunt gebruiken.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
ID is natuurlijk wel godsgruwelijk lelijk in je pagina`s. Je legt zo een directe link tussen je recordID en een woordje. Haal gewoon het woord zelf op. Is gelijk een stuk duidelijker.
Ja, maar dan moet je weer een templatparser bouwen/hebben (doe ik standaard).quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:53 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Bedankt voor de reacties![]()
Maar is het beste dan niet om bijvoorbeeld het volgende te doen:
Document
bla bla bla {translate:welcome to my world} blabla bla bla bla bla bla {translate:get out my world} blabla bla bla
Vervolgens het op deze manier te vervangen?
1 2 3 4 5 6 7 | function mysqlQuery ($query) { Return mysql_query($query) $a++; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | function mysqlQuery($input) { $input = mysql_query($input); $a++; return $a; return $input; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | class db { protected $_queryCount; public function __construct() { $this->_queryCount = 0; } public function query($sql) { $this->_queryCount++; return mysql_query($sql); } public function getQueryCount() { return $this->_queryCount; } } ?> |
niet zo heel goed in OO programmeren maar dan krijg ik ongv dit.quote:
1 2 3 4 5 6 | $query = new db(); $query ->__construct(); //( deze 2 regels bovenaan.) $Sqluitkomst = $query ->query('de sql die je invoert of variabele'); $query ->getQueryCount(); ?> |
ah op die fietsquote:Op zondag 5 juli 2009 09:37 schreef HuHu het volgende:
Regel 3 is overbodig, dat gaat automatisch bij die new db().
1 2 3 4 5 6 | $db = new db(); $result = $db->query('SELECT * FROM table'); $queryCount = $db->getQueryCount(); ?> |
PHP is lievvvvquote:Op zondag 5 juli 2009 10:39 schreef raptorix het volgende:
Moet trouwens van de week voor eerst wat met PHP doen, juk, programmeer eigenlijk al jaren c# dus zal wel tegenvaller worden
2 dagen geleden was het nog 'volgende maand'?quote:Op zondag 5 juli 2009 10:39 schreef raptorix het volgende:
Moet trouwens van de week voor eerst wat met PHP doen, juk, programmeer eigenlijk al jaren c# dus zal wel tegenvaller worden
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:50 schreef raptorix het volgende:
hoewel ik volgende maand voor eerst in 15 jaar een projectje moet doen in PHP
Project begint wat vroegerquote:Op zondag 5 juli 2009 10:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
2 dagen geleden was het nog 'volgende maand'?
[..]
zend en php designer.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Project begint wat vroeger
Wel leuk project opzich, zeer uitgebreide webshop in Magento, product ziet er op zich goed uit.
Tjah ik vind PHP toch een wat matige programmeertaal, wat voor omgeving gebruiken jullie eigenlijk om het te ontwikkelen? Eclipse ofzo?
Hoe debug je dan? Of ga je gewoon in je code waardes zitten afdrukken?quote:Op zondag 5 juli 2009 11:38 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.waterproof.fr/(...)/en/debug/usage.html
Nooit gebruikt; je moet op je server ook een extra php plug-in installeren; http://www.php-debugger.com/dbg/
Dat laatste; en zovaak komt het ook niet voor dat ik geen idee heb waardoor iets veroorzaakt wordt. Alleen als ik door nieuwe code moet spitten zou die debug plug-in wel handig zijn.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe debug je dan? Of ga je gewoon in je code waardes zitten afdrukken?
Mjah, komt ook al omdat de meeste php projecten niet echt hoogstaand zijn, meeste projecten die ik doe kan je echt niet zonder debuggers.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:44 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat laatste; en zovaak komt het ook niet voor dat ik geen idee heb waardoor iets veroorzaakt wordt. Alleen als ik door nieuwe code moet spitten zou die debug plug-in wel handig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |