quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:37 schreef jtjt het volgende:Ik heb net mijn 1ste aangifte gedaan met een aanvraag van 500 euro terugbetaling (nog niets verkocht, wel ingekocht)
nu krijg ik een brief van een ijvere medewerker van de belastingdienst met kort gezegd twee vragen;;
1. leg uit waarom omzet 0 is
2. stuur kopieen van facturen aaruit de teruggave blijkt.
is dit normaal?
Volkomen normaal, omdat er nog geen patroon van aangifte bekend is. Dat in combinatie met het uitblijven omzet is reden om er vragen over te stellen. Dat kunnen ze doen door jou een bezoekje te brengen of ze maken het voor iedereen makkelijker door een aantal inkoopfacturen op te vragen en een uitleg van de 0-omzet.
Ook in de toekomst kan je dit soort vragen verwachten als de aangifte sterk afwijkt van het patroon over eerdere periodes.
quote:
of is dit een makkelijke manier van controle zodat de medewerker op hun gat kunnen blijven zitten?
Ja, en dus ook makkelijker voor jou, want een controle ter plekke kost jou doorgaans veel meer tijd dan die paar kopieën opsturen
quote:
Ik word er helemaal triest van de stand van zaken by de belastingsdienst, een 1ste aangifte is meestal negatief....
Ik zou me er niet te druk om maken. De negatieve aangifte is geen probleem. Meestal bij de start van een bedrijf is wel sprake van een kleine omzet. En die ontbreekt bij jou. Dus de BD wil gewoon even zeker weten dat jij hun niet als financieringsbron gebruikt.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"