abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70203839
De zomer komt er weer aan en het wordt tijd voor een fatsoenlijke hordeur.

Bij de bouwmarkt kwam ik zo'n plissé hordeur tegen en ik denk dat dit wel een mooi systeem is. Prijs: 100 euro en dan heb je er een van Bruynzeel.

De kwaliteit van bouwmarktproducten zijn echter niet altijd even geweldig, dus ik ben op het internet wat aan het zoeken naar ervaringen. Heb wel wat gevonden, maar nog niet overtuigend. Vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen.

De duurdere merken zijn bijvoorbeeld Unilux of Hamstra, maar dan zit je zo op de 3 a 400 euro. Voor een stukje gaas aan de deur een beetje overdreven nietwaar. Er zijn ook allerlei horrenexperts/bedrijfjes op het internet te vinden en op de plaatjes ziet het er op zich wel aardig uit, maar ik van die websites niet wijs wat voor merk hordeuren ze gebruiken. Volgens mij monteren ze vooral chinees namaakspul, wat natuurlijk niet per definitie van lage kwaliteit hoeft te zijn..

U ziet, ik ben nogal aan het twijfelen. Alle ervaringen zijn welkom.
pi_70399792
tvptje, erger me ook altijd aan die k*tvliegen, ook de muggen mogen in bosjes dood vallen van mij!
pi_70402443
Hier hebben we ook een Bruynzeel hordeur hangen. Het werkt. Je moet er alleen niet doorheen willen lopen, zoals mijn ma. Dat houdt 'ie weer niet tegen.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_70415859
Ik verkoop al jaar en dag de horren van Bruynzeel en heb er amper klachten over.. hier en daar mist ooit en keer een onderdeel.. mja waar heb je dat niet!

Oftewel.. maten meten en kopen maar..

(bij de Praxis natuurlijk )
pi_70420603
Wij verkopen zelf unilux-horren, prachtproducten en ook nooit klachten over.
Maar als je voor 2 a 300 minder eenzelfde deur kan kopen waar ook nooit iets mis mee zoals csi zegt, dan gewoon doen natuurlijk.
Bruynzeel is ook een gerenomeerd merk en uiteindelijk worden veel producten toch in dezelfde fabriek gemaakt.
pi_70432022
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 01:40 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Ik verkoop al jaar en dag de horren van Bruynzeel en heb er amper klachten over.. hier en daar mist ooit en keer een onderdeel.. mja waar heb je dat niet!

Oftewel.. maten meten en kopen maar..

(bij de Praxis natuurlijk )
Collegaaaaa!!! Waa zidde gij?

En ja inderdaad, af en toe missen er wat onderdelen, maar dan dan krijg je (bij ons) gewoon een nieuwe mee.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_70441338
Gisteren net een Bruynzeel hor geplaatst (Voor slaapkamerraam, dat wel, maar toch)
Tis even voorzichtig aan met op maat maken en goed kijken wat je doet, maar verderz geen probleem.

Behalve bij ons natuurlijk. De sluitingen van ons raam staken voor het kozijn. Dus die moesten ook allemaal vervangen worden. Verder smalle randjes naast het raam, dus de hor er aan zetten moest zeer voorzichtig en pastte net.

En... Gekocht bij de Praxis!
pi_70467104
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 12:28 schreef skadhd het volgende:
Wij verkopen zelf unilux-horren, prachtproducten en ook nooit klachten over.
Maar als je voor 2 a 300 minder eenzelfde deur kan kopen waar ook nooit iets mis mee zoals csi zegt, dan gewoon doen natuurlijk.
Bruynzeel is ook een gerenomeerd merk en uiteindelijk worden veel producten toch in dezelfde fabriek gemaakt.
Dat laatste zal me niets verbazen
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:35 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Collegaaaaa!!! Waa zidde gij?

En ja inderdaad, af en toe missen er wat onderdelen, maar dan dan krijg je (bij ons) gewoon een nieuwe mee.
Zo te lezen niet ver van jou vandaan.. --> Oss 2410
pi_70503189
quote:
Op maandag 29 juni 2009 02:06 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Dat laatste zal me niets verbazen
[..]

Zo te lezen niet ver van jou vandaan.. --> Oss 2410
waarschijnlijk geheel offtopic...

maar begrijp ik nou goed dat jullie er trots om zijn bij praxis te werken!?!!
pi_70508665
@Waterweg, foei! Een beetje respect voor je medemens kan geen kwaad.

Bedankt voor de reacties.

Bij de Multimate ben ik een plissé hordeur tegengekomen van Hamstra. Dat ding kost daar 120 euro o.i.d., goedkoper dan ik dacht. Maar nee, van de kwaliteit was ik totaal niet overtuigd. De sluiting was erg mager, het kostte ook moeite om dat ding goed 'dicht' te krijgen. Bovendien voelde het open en dicht doen niet zo zwaar/lekker aan. Beetje hakkerig en goedkoop.
Dat heeft mijn vertrouwen in Bruynzeel ook doen verminderen. Bij de Praxis was er trouwens niet wat uitgestald zodat ik dat niet kon aanvoelen.

Zit er nu over te denken om toch zelf maar wat te knutselen. Eén of ander decoratief stukje stof ervoor bijvoorbeeld.
pi_70514634
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 02:14 schreef Waterweg het volgende:

[..]

waarschijnlijk geheel offtopic...

maar begrijp ik nou goed dat jullie er trots om zijn bij praxis te werken!?!!
Trots? Waar heb je dat vandaan? Gedag zeggen tegen een collega mag niet? Ik vind het beter dan bij een willekeurige supermarkt, laat ik het zo zeggen...
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:24 schreef JJasperO het volgende:
Zit er nu over te denken om toch zelf maar wat te knutselen. Eén of ander decoratief stukje stof ervoor bijvoorbeeld.
Sommige winkels (Praxis o.a. ) verkopen ook losse hoekjes, profieltjes e.d. en gaas per meter om een deur mee te maken.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_70577198
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:40 schreef Nero22 het volgende:
Sommige winkels (Praxis o.a. ) verkopen ook losse hoekjes, profieltjes e.d. en gaas per meter om een deur mee te maken.
Bedankt.

Ik heb bij de bouwmarkt Multimate inderdaad een doe het zelf systeem gevonden, easy2fit (volgens mij van Hamstra). Maar dat ga ik gebruiken voor mijn eigen slaapkamerraam. Voor een hordeur lijkt me doe-het-zelf niet aan te bevelen. Vandaar dat we straks een stukje geschikte zwarte stof met een rails vor de deur gaan plaatsen.
  FOK!fotograaf zondag 5 juli 2009 @ 17:55:05 #13
137066 fokkieslim
pi_70673702
Die van bruinzeel zien er aardig uit,
pi_70684661
Dit topic heb ik ff gemist. Ik heb vorig jaar de Bruynzeel hordeuren (dubbele deur) en die bevalt heel erg goed. Er is niks mis met de kwaliteit. De onderrail is heel laag. Het enige was dat de borstels te kort waren, waardoor er een kier tussen de deuren ontstond. Een mailtje naar Bruynzeel en ik kreeg een nieuw setje borstels, perfect sluitend.
Zie: Hordeuren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')