abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86052420
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:22 schreef Greys het volgende:
Prachtige foto O+

Veel bosbranden ja? :o
Ben je toevallig in Santa Cruz geweest, mijn schattige favo durp?
En ben je bij de forellenkwekerij geweest al?
Santa Cruz, Porto Cruz, ben volgens mij wel bijna overal geweest zo langzamerhand. Ribeiro Frio en de forellen heb ik dus ook gezien. Net zoals Desertas, wat zeker een zeer aparte ervaring is.

Nu net terug van de wijnfeesten, teveel Madeirawijn en poncha.

Bosbranden zijn momenteel echt een probleem, ze steken de ene na de andere aan. Voor de levadawandelingen en tours is er een grote kans dat er een gedeelte wordt geschrapt of de gehele tour.

Mooiste vond ik zelf de noord-oost tour, minder druk en dus ook minder natuurschoon aangetast.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 september 2010 @ 11:50:42 #177
163650 Greys
pi_86055671
Oh dat vind ik wel heel erg om te horen :o
De keren dat ik er was woedde er ook wel eens een bosbrandje, maar dat was altijd vrij snel weer onder controle en heeft er nog nooit toe geleid dat ik ergens niet mocht komen op een moment dat ik dat wilde.

Hoe is het weer? Is het warm genoeg om een middagje bij Porto Moniz bij het natuurzwembad te gaan liggen? Daar is het altijd erg winderig, dus dan moet het wel echt warm genoeg zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_86056181
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:50 schreef Greys het volgende:
Oh dat vind ik wel heel erg om te horen :o
De keren dat ik er was woedde er ook wel eens een bosbrandje, maar dat was altijd vrij snel weer onder controle en heeft er nog nooit toe geleid dat ik ergens niet mocht komen op een moment dat ik dat wilde.

Hoe is het weer? Is het warm genoeg om een middagje bij Porto Moniz bij het natuurzwembad te gaan liggen? Daar is het altijd erg winderig, dus dan moet het wel echt warm genoeg zijn.
In Porto Moniz was het zeker warm genoeg om te gaan zwemmen, zelfs zeer warm die dag dat we de tour hadden met een lange pauze in Porto Moniz. De temperatuur ligt al weken boven het gemiddelde, we hebben dagen gehad rond de 30 graden. Laatste dagen is het wat koeler maar iets bewolkter en daardoor ook drukkender.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 september 2010 @ 12:29:57 #179
163650 Greys
pi_86056823
Da's inderdaad vrij warm voor daar :Y Meestal rond de 25 graden in de zomer, hoewel ik in september idd ook wel eens dagen van rond de 30 heb gehad.

In welke plaats zit je in een hotel?
En bezoek je alles met een tour of heb je zelf ook een huurautootje daar?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_86057208
Ik zit in Funchal, einde van de Lido-strip. Heb een appartement in de Duas Torres-gebouwen. Ene helft is hotel, andere helft is appartementen.

Heb alleen tours geboekt, zonder rijbewijs ben je daar toch op aangewezen. Maar op zich geen probleem, met gids zie je toch zaken die je anders waarschijnlijk zou missen. Alleen zit je natuurlijk wel vast aan een schema, maar binnen dat schema was er o.a. ruimte om in Porto Moniz te gaan zwemmen. We waren volgens mij wel de enige in de bus die dat hebben gedaan. Alles bij elkaar heb je op zo'n bustour toch wel een uur of 3 minimaal die je buiten de bus doorbrengt, iedere stop is al snel 10 tot 20 minuten. In de dorpjes soms wat langer, de uitzichtpunten 10 a 15 minuten. Lang genoeg om mooie foto's te maken.

Porto Santo, het uitstapje met de boot zeker waard.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ericr op 04-09-2010 12:50:41 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 september 2010 @ 12:43:23 #181
163650 Greys
pi_86057265
Ik ben jaloers dat je daar zit :D
Ben je ook in de grotten geweest in ehhh.... in het midden bovenin. Sao Vicente!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_86057560
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 12:43 schreef Greys het volgende:
Ik ben jaloers dat je daar zit :D
Ben je ook in de grotten geweest in ehhh.... in het midden bovenin. Sao Vicente!
Nee, dat is meegenomen in een rour die we niet hebben gemaakt. Zou ook veel langs de bosbranden hebben geleid die vooral op het midden van het eiland woeden.

Vanavond nog even de 1 na laatste avond van de wijnfeesten meemaken, ook al is het qua optredens wel iedere dag hetzelfde. Voor ons de laatste avond, wordt dus iets minder drinken dan gisteren. Mijn vriendin is nog vrij brak na de poncha van gisteren, zelf weinig last er van.

Daar heb je Flipper, geschoten op de boottocht naar de Desertas eilanden. 1 van de duurdere uitstapjes maar zeker ook aan te raden. Je kan maar even rondlopen op het eiland zelf maar de boottocht en het zwemmen in de baai maken een hoop goed. We hebben zowel op de heen en terugtocht dolfijnen kunnen aanschouwen. De kapitein is constant over het water aan het turen of hij dolfijnen of walvissen kan zien, kans om dolfijnen en/of walvissen te zien is dus redelijk groot.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ericr op 04-09-2010 13:09:12 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 september 2010 @ 13:00:48 #183
163650 Greys
pi_86057823
Ik heb het Porto Santo uitstapje nog nooit gedaan vanaf Madeira, ik had het er altijd te druk voor _O-
Volgende keer ga ik het zeker doen!

Heb je nog een boottocht met de catamaran gemaakt vanuit Funchal?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_86058217
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:00 schreef Greys het volgende:
Ik heb het Porto Santo uitstapje nog nooit gedaan vanaf Madeira, ik had het er altijd te druk voor _O-
Volgende keer ga ik het zeker doen!

Heb je nog een boottocht met de catamaran gemaakt vanuit Funchal?
Nee, het Desertas uitstapje leek ons mooier. Wel stukken duurder maar nu waren we de hele dag onderweg. Catamaran kan je volgens mij alleen maar een 3 uur durende tocht boeken.

Er zijn overigens 2 varianten van de tocht naar Desertas. 1 gericht op natuur en 1 meer gericht op plezier. Wij hadden de laatste variant geboekt, je ziet toch wel genoeg van de natuur op het eiland en rond Madeira.

In de achtergrond een aangestoken bosbrand dichtbij Monte, Columbus dacht het er zijne van.

Een kijkje in de kerk tijdens de avonddienst.

Het folklorefeest dat vooraf gaat aan de wijnfeesten. Gezelschappen uit Madeira, vasteland Portugal, Rusland, Italie, Venezuela.

Deze groep kwam uit Rusland.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ericr op 04-09-2010 13:34:43 ]
pi_86063552
Fotodump :s)

Ten eerste wat panorama's, her en der genomen:

Deze jongens zie je met bakken tegelijk over de weg heen crossen: :P

Rio de Janeiro achtige taferelen in Garajau

Kerk in Monte

Niet gedaan dit, maar zag er wel leuk uit :P

Dol fijne bootreis

De zee is zo verschrikkelijk blauw O+ (niet aangepast qua kleur)

Cabo Girao

Camara de Lobos met Cabo Girao op de achtergrond

Waterval tussen Seixal en Sao Vincente

Seixal, als ik me niet vergis

Helaas ook last gehad van de bosbranden. Als je je glas water 5 minuten op tafel liet staan dreven er allemaal pikzwarte asdeeltjes in :{ En ze in je ogen krijgen is ook niet bijzonder prettig..

Het fort in Funchal

Funchal is mooi O+
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 september 2010 @ 16:56:37 #186
163650 Greys
pi_86064009
Jaaaaaaa, foto's! *O*

Die sledes heb ik ook nooit gedaan, ik vond dat geluid van dat staal op het asfalt zo akelig :X
Ben je wel met de kabelbaan geweest (ja zeker, als je daar boven bij de sledes was). En ben je nog in die gewelllllldige tuin geweest bovenaan de kabelbaan?

En jeetje, al die branden. Dan is het er wel erg droog daar de laatste tijd :o

Jij bent wel met de catamaran geweest zie ik! De dolfijnen! Toevallig ook een walvis gezien (en geroken? Ieuw! :D ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_86064927
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:56 schreef Greys het volgende:
Jaaaaaaa, foto's! *O*

Die sledes heb ik ook nooit gedaan, ik vond dat geluid van dat staal op het asfalt zo akelig :X
Ben je wel met de kabelbaan geweest (ja zeker, als je daar boven bij de sledes was). En ben je nog in die gewelllllldige tuin geweest bovenaan de kabelbaan?

En jeetje, al die branden. Dan is het er wel erg droog daar de laatste tijd :o

Jij bent wel met de catamaran geweest zie ik! De dolfijnen! Toevallig ook een walvis gezien (en geroken? Ieuw! :D ).
Inderdaad met de kabelbaan geweest, maar niet naar de tuinen, was dat tof? :)
We zijn met die Columbus-replica-boot geweest. De hele entourage eromheen was wel grappig, papegaaien en honden aan boord enzo :P
Branden waren vrij hevig ja, voor zover ik kon zien waren ze niet erg groot, maar overal de bergen boven de stad waren kleine stukjes die in brand stonden.. Zeker 30 a 40 kleine brandjes geteld
pi_86067634
Die tuinen boven aan de kabelbaan, da's deze:

> Het fort in Funchal

Hé. ons hotel (links) :)
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 september 2010 @ 19:11:22 #189
163650 Greys
pi_86067767
Dit is ook in de tuin van Monte O+
Toen ik er was, was het ook een bloedhete dag, dus niet te lang volgehouden daar. Een volgende keer zou ik er wel een hele dag rond willen hangen!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_86068777
Oh, wat een mooie foto's weer! Prachtig eiland is het toch O+ Mijn vriend heeft me vorig jaar in de hangmat op het hotelbalkon ten huwelijk gevraagd, en we gaan over vier weken gewoon al trouwen! :o Wat gaat de tijd toch snel :) Maar dit maakt Madeira ook wel extra speciaal voor ons O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_86474120
zo mensen....

Bedankje aan alle posters in de topics over Madeira..heeft er BIJNAAA voor gezorgd dat ik de knoop door ga hakken en op het punt sta te boeken.

Natuurlijk twijfel ik wel of twee jonge 30érs daar gaan opvallen tussen de "oudjes" maar aan de andere kant hoor ik ook een hoop verhalen dat ze aardig hun best doen om van hun "belegen" imago af te komen.

Maar nu mijn grote vraag

Ik zou willen gaan de eerste week van oktober...als ik de statistieken kijk van de gemiddelde temperatuur dan schrik een beetje en zie ik de temperatuur in oktober toch een graad of 5 dalen. Je hebt het dan over een graad of 15 overdag en DATTT hebben we nu hier ook bij wijze van spreken.

Nu zijn gemiddelde niet voor niets gemiddelde en gooi ik het liever even de groep ...

Kortom..is het nog een beetje te doen als je ook nog een beetje zon wilt zien met een lekkere temperatuur begin oktober?
pi_86478301
Kan niet spreken over Madeira maar ben in oktober wel op de Azoren geweest (2 jaar terug). Het was toen wel heel erg rustig, op een gegeven moment waren we de enige toeristen op het eiland. De temperatuur was echter nog steeds zeer aangenaam.

Weet trouwens niet waar je gekeken hebt maar voor oktober staat het gemiddelde op een temperatuur net boven de 20 graden met 24 graden als top op de dag. Dat is toch prima weer om er op uit te trekken. Die 75mm regen overleef je dan wel, kans dat je iedere dag regen hebt is zo goed als nihil.

Verder zal je niet snel opvallen hoor, leeftijd was aardig mixed toen ik er deze maand en eind vorige maand was. Enige is wel dat na september de Engelse invasie volgt, die gaan dan overwinteren. De Spanjaarden en Portugezen zijn dan wel klaar met vakantie vieren op Madeira.

Nog een foto van 1 van de Levadawandelingen, helaas zijn enkele van die meertjes verloren gegaan bij het noodweer begin dit jaar.
pi_86479036
O+
pi_86632467
Iemand nog een leuk hotel voor rond de 40 euro per nacht in Oktober? Mijn vriendin wil met een vriendin gaan en willen van zaterdag tot zaterdag. De meeste reisorganisaties doen de reizen op maandag en donderdag. Dus maar even kijken of op eigen gelegenheid beter gaat lukken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_86634771
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:40 schreef Steven184 het volgende:
Iemand nog een leuk hotel voor rond de 40 euro per nacht in Oktober? Mijn vriendin wil met een vriendin gaan en willen van zaterdag tot zaterdag. De meeste reisorganisaties doen de reizen op maandag en donderdag. Dus maar even kijken of op eigen gelegenheid beter gaat lukken.
Appartment geen optie? Had zelf voor 300 euro per week een appartement en op het ontbreken van een airco na was het daar goed te doen. Winkelcentrum aan de overkant, inkopen doen was dus zo geregeld.
pi_86635510
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:50 schreef Ericr het volgende:

[..]

Appartment geen optie? Had zelf voor 300 euro per week een appartement en op het ontbreken van een airco na was het daar goed te doen. Winkelcentrum aan de overkant, inkopen doen was dus zo geregeld.
Ook een optie inderdaad. Laat maar even weten, hier of via pm.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 18 november 2010 @ 21:01:08 #197
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_88878356
druk aan het kijken ondertussen. De eerste prijzen voor mei 2011 zijn bekend :)

Lief vind 8 dagen te lang, dus op zoek naar 5-daagse reizen. Die zijn lastiger te vinden. Niet elke organisatie doet dat, niet elk hotel doet dat.. En het ene hotel wel bij de ene en niet bij de andere organisatie..

Iemand nog organisaties?
elizawashere.nl (doet geen 5 dagen, helaas)
arke.nl
dreizen.nl
sunweb.nl
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_88885498
8 dagen is zeker niet te lang
  vrijdag 19 november 2010 @ 07:58:33 #199
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_88890672
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:35 schreef Den_Haag het volgende:
8 dagen is zeker niet te lang
maar 8 dagen is wel lang voor een paar peuters die papa en mama missen ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:54:04 #200
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_88950714
Ik zie het nu pas! Jullie gáán ET en Swets! Wat heerlijk.

Gaan jullie vijf dagen éxclusief reisdagen? In vijf dagen kun je best veel van Madeira zien, denk ik. Wat dan wel jammer is, is dat je misschien wat must sees wilt plannen, terwijl juist het toeren en 'hier-en-daar-maar-wat-rondhangen-want-morgen-is-er-weer-een-dag' zo lekker is op dat eiland.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')