quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:22 schreef justmattie het volgende:
Je mag officieel niet eens geld versturen via de post meende ik....
er wordt ook geen geld verstuurd maar iets met de waarde van 15 euroquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:24 schreef Stephan1237 het volgende:
Je kan het geld ook gewoon overmaken? En bel anders TNT klantenservice op
Kleine elektronica, geen papier dus. Zouden die gaten aan de zijkant serieus door sorteermachines kunnen komen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:25 schreef MonoSynth het volgende:
wat voor waardevolle inhoud was het? Papier of iets anders? In dat geval moet je het spul toch in een wat sterkere envelop doen, de kracht die er in de sorteermachines op komt te staan is behoorlijk.
Nope, het ging om producten ter waarde van 15 euro. Vond het in eerste instantie niet waar om het als (verzekerde)pakketpost te laten versturen. Had ik achteraf dus beter wel kunnen doen!quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:26 schreef Stephan1237 het volgende:
Heb je het niet verzekerd laten doorsturen??
ja het zijn vuige dieven daar, ik verstuur redelijk wat en er verdwijnen toch een boel post stukken, waar absoluut niks aangedaan wordtquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:27 schreef Maart85 het volgende:
[..]
Kleine elektronica, geen papier dus. Zouden die gaten aan de zijkant serieus door sorteermachines kunnen komen?
Maar goed, verklaart overigens niet dat de 3 andere brieven gewoonweg niet aangekomen zijn!
aanklagen gaat nietquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:30 schreef Xandrar het volgende:
Als dit echt zo is, zou ik aanklagen niet eens zo'n heel gekke optie vinden. VOor als je je verveelt ofzo.
ik heb ooit voor een bijbaantje die apparaten schoon moeten maken en kwam regelmatig dingen zoals flesopeners e.d. tegen en verderop lag dan een envelop. Of de envelop heeft het wel gehaald maar is verder in het proces misschien weggeknikkerd omdat hij leeg was...quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:27 schreef Maart85 het volgende:
[..]
Kleine elektronica, geen papier dus. Zouden die gaten aan de zijkant serieus door sorteermachines kunnen komen?
Maar goed, verklaart overigens niet dat de 3 andere brieven gewoonweg niet aangekomen zijn!
mja alleen is de concurentie wat beperkt en als die groter wordt zal er ook vast wel steelend personeel bijkomenquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:35 schreef justmattie het volgende:
Wel weer een goede reden om bij de concurrent je post te gaan versturen
ja want die kun je niet opensnijden leeghalenquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:44 schreef intraxz het volgende:
Ik gebruik vaak bubbeltjes plastic enveloppen als ik iets verstuur dat niet van papier is.
Dan heeft TNT de rotte appels er alweer uitgewerktquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:37 schreef PeZu het volgende:
[..]
mja alleen is de concurentie wat beperkt en als die groter wordt zal er ook vast wel steelend personeel bijkomen
bij elke transporteur verdwijnen er producten, niks aan te doen
Heel verstandig. Een gewone envelop gebruiken om electronica te versturenquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:44 schreef intraxz het volgende:
Ik gebruik vaak bubbeltjes plastic enveloppen als ik iets verstuur dat niet van papier is.
Denk je echt dat alles opgesneden wordt om even te kijken wat erin zit?quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:45 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja want die kun je niet opensnijden leeghalen
ja hoor je hebt helemaal gelijk, de pakjes die ik heb gezien waren totaal niet leeggehaald daar de goud eerlijke tnt medewerkersquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Denk je echt dat alles opgesneden wordt om even te kijken wat erin zit?![]()
Sprookjesverhalen altijd over "jattende postbodes". 99% van de gevallen gaat het om slechte verpakkingen/fout adres/buurman die zending aanneemt maar er 3 dagen over doet om het af te geven/whatever...
Dat kan best, maar dan sluit je in ieder geval ongelukjes uitquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:45 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja want die kun je niet opensnijden leeghalen
Ja, TNT-medwerkers beschikken allemaal over röntgenogen waarmee ze de inhoud van het pakketje bekijken en als het genoeg waard is maken ze het openquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:54 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja hoor je hebt helemaal gelijk, de pakjes die ik heb gezien waren totaal niet leeggehaald daar de goud eerlijke tnt medewerkers![]()
grow up
ik kreeg vroeger zelf van mensen bij diverse trans[porteurs, gewoon dingen aangboden die ze mee namen
er wordt flink gestolen
gvd tegen zulke ontwetenheid is geen kruid gewassenquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, TNT-medwerkers beschikken allemaal over röntgenogen waarmee ze de inhoud van het pakketje bekijken en als het genoeg waard is maken ze het open![]()
Electronica versturen in een papieren envelop? Da's lekker slim! De meest voor de hand liggende verklaring is dat het er in de sorteermachine doorheen is geschoten, dat verklaart ook dat de envelop aan de zijkant open was. Een envelop maak je nml meestal aan de bovenkant open, dus als het gejat zou zijn zou die kant open zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:27 schreef Maart85 het volgende:
[..]
ik heb toch diverse malen poststukken gehad waarin iets inzat wat een een dvd hoes zat, die leeggehaald waren, het was verstuurd door een bekende die er geen baat bij kon hebben dat zijn spullen werden gejatquote:Op donderdag 18 juni 2009 23:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Electronica versturen in een papieren envelop? Da's lekker slim! De meest voor de hand liggende verklaring is dat het er in de sorteermachine doorheen is geschoten, dat verklaart ook dat de envelop aan de zijkant open was. Een envelop maak je nml meestal aan de bovenkant open, dus als het gejat zou zijn zou die kant open zijn.
En waarom zouden ze de inhoud jatten en vervolgens een lege envelop bezorgen? Dan zouden ze die envelop toch ook weggooien?
Ik zeg toch dat je gelijk hebt, alle pakjes en enveloppen worden open gemaakt en als er iets niet aankomt is het gejat door de postbode/chauffeur/sorteerderquote:Op donderdag 18 juni 2009 23:01 schreef PeZu het volgende:
[..]
gvd tegen zulke ontwetenheid is geen kruid gewassen
ben je postbodes ofzo en ben je op je pik getrapt?quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat je gelijk hebt, alle pakjes en enveloppen worden open gemaakt en als er iets niet aankomt is het gejat door de postbode/chauffeur/sorteerder![]()
Het kan natuurlijk nooit aan JOU gelegen hebben, die envelop met je dure memory cards had je immers toch dichtgelikt en er een half adres op gezet?
Nee, ik ben maar 1 postbode.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:13 schreef PeZu het volgende:
[..]
ben je postbodes ofzo en ben je op je pik getrapt?
Tuurlijk wordt er gestolen, gebeurt overal. Maar het is niet zo dat je geen pakje kan versturen zonder dat het aankomtquote:of ben je soms blind en wil je de waarheid niet zien?
ik print adres labels uit, deze worden dubbel gecheckt, de bubbeltjesveloppen, gaat dicht dmv de plakrand, een tapje erover en voor de zekerheid wat nietjes maar goed dan verwdwijnen ze gewoon
maar er wordt niks gestolen, donder toch op met je praatjes als ik uit ervaring weet dat er gewoon flink gejat wordt![]()
![]()
ik zeg toch niet dat alles wordt gestolen? ik vindt alleen dat er teveel wordt gestolen en zeker als het mij geld kostquote:Op donderdag 18 juni 2009 23:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, ik ben maar 1 postbode.
[..]
Tuurlijk wordt er gestolen, gebeurt overal. Maar het is niet zo dat je geen pakje kan versturen zonder dat het aankomt.
Typisch ook dat ik om de haverklap dingen verstuur en ontvang en het bij mij nog nooit mis is gegaan
Elke diefstal is er 1 teveel....quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:20 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik zeg toch niet dat alles wordt gestolen? ik vindt alleen dat er teveel wordt gestolen en zeker als het mij geld kost
maar goed ik snap ook gelijk je reactie op de waarheid
er zijn mensen/bedrijven die een hoop post versturen om zo doende geld te verdienen, af is dat een heel absurd iets om je voor te stellen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Elke diefstal is er 1 teveel.....
Maar ik vraag me toch af in wat voor kringen jij verkeert en wat je zoal verstuurt en ontvangt als je dit zo vaak meemaakt en ik nooit...
quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar ik vraag me toch af in wat voor kringen jij verkeert en wat je zoal verstuurt en ontvangt als je dit zo vaak meemaakt en ik nooit...
ik verstuur helemaal geen zware dingen via een envelopquote:Op donderdag 18 juni 2009 23:39 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Dat heeft niks met de kringen waarin hij verkeet te maken, wel met feit dat ie' zooi gaat versturen in een normale envelop. Voor zwaardere items zijn stevigere enveloppen bedacht, als je dat niet begrijpt dan verdien je het gewoon om je zooi te kwijt te raken.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Electronica versturen in een papieren envelop? Da's lekker slim! De meest voor de hand liggende verklaring is dat het er in de sorteermachine doorheen is geschoten, dat verklaart ook dat de envelop aan de zijkant open was. Een envelop maak je nml meestal aan de bovenkant open, dus als het gejat zou zijn zou die kant open zijn.
En waarom zouden ze de inhoud jatten en vervolgens een lege envelop bezorgen? Dan zouden ze die envelop toch ook weggooien?
dan heb je wel pech hier verdwijnen ongeveer 1 op de 30 waardevolle zendingenquote:Op donderdag 18 juni 2009 23:43 schreef Maart85 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dus dit is gekomen door een sorteermachine? Laat me niet lachen. Dit is gewoon opengesneden door een medewerker van TNTpost!
Verder ben ik geen mongool en waren de andere 3 brieven perfect geadresseerd. In mijn hele leven kan ik me niet herinneren dat maar één 'gewone' brief/kaart niet is aangekomen. Van de 10 'waardevolle' brieven die ik de afgelopen maand heb verstuurd/heb moeten ontvangen, zijn er dus 4 niet aangekomen.
Sorry hoor, maar ik verstuur godverdomme oordopjes! Dit noem jij een 'zwaarder' item? Dit is nog minder dan 100 gram. Een stapel brieven weegt nog meer!quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:39 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Dat heeft niks met de kringen waarin hij verkeet te maken, wel met feit dat ie' zooi gaat versturen in een normale envelop. Voor zwaardere items zijn stevigere enveloppen bedacht, als je dat niet begrijpt dan verdien je het gewoon om je zooi te kwijt te raken.
Hier ga ik niet eens serieus op in... je opmerking over in wat voor kringen in verkeer, raakt kant noch wal...quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het betreft een setje oordopjes, het spijt me. Ik had deze aangetekend moeten versturen en moeten verpakken in kranten, piepschuimbrokken, anti-statische zakken en plastic wikkels.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Heel verstandig. Een gewone envelop gebruiken om electronica te versturen...
Hmmmm, even een inhoudelijke reactie.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:12 schreef Maart85 het volgende:
In minder dan één maand tijd zijn er nu al 3 brieven (met enigszins waardevolle inhoud, ieder ter waarde van 15 euro) die ik zou moeten hebben ontvangen, kwijt geraakt door de TNTpost.
Tevens is er een brief die ik afgelopen maand heb verstuurd, opengesneden en het waardevolle product is er uitgehaald. De ontvanger ontving dus een brief zonder inhoud, met opengesneden zijkanten.
Het moet serieus niet gekker worden. Stelletje klootzakken, waar halen ze de brutaliteit vandaan! Het is nu al godverdomme de zoveelste keer dat er een pakket/brief kwijtraakt of gewoon opengesneden wordt en het product er uit wordt gejat.
Je betaalt je al scheel aan verzendkosten (onlangs zelfs nog verhoogd), en nu al de zoveelste keer dat er wordt gekut met de post!
Samenvatting: Binnen 1 maand tijd 3 brieven/pakketten niet aangekomen, 1 brief is gewoonweg opengesneden en product is eruit gehaald!
TS is!!!!!!!!!
en waar woon je?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:22 schreef _Arual_ het volgende:
Een klacht indienen heeft geen nut. Ik heb in de afgelopen jaren misschien wel 15 klachten ingediend:
- post aan mij nooit aangekomen (vaak pakketjes)
- post van mij nooit aangekomen
- alle post van de HELE buurt in mijn brievenbus
- midden op straat post van de hele buurt gevonden
- postbode die een briefje in de brievenbus doet waarop staat dat je niet thuis was en dat ik de boel maar moet ophalen bij het postkantoor. Ik was wél thuis, maar meneer had niet aangebeld, want hij dacht dat er toch niemand thuis zou zijn overdag in een vinexwijk. Ik was er speciaal voor thuis gebleven!
- post half verscheurd (met mijn te retourneren arbeidsovereenkomst erin, fijn).
- Pakketje drie straten verderop afgegeven![]()
- post doorweekt (en dan heb ik het over modder, niet over water).
- Een heel stapeltje verjaardagskaarten pas bezorgd drie weken na mijn verjaardag.![]()
- Uitnodiging voor een sollicitatie niet ontvangen, baan aan mijn neus voorbij gegaan
- post waarvoor getekend moest worden door mij. Ik was bij de buurvrouw, maar mijn man mocht me daar niet halen want dat kostte te veel tijd. Ze nam wél dik 5 minuten de tijd om een formulier in te vullen waarop stond dat ik niet thuis was.
- Toen het een keer een week lang iedere middag regende, een week lang geen post. Daarna plots een hele berg.
En als klap op de vuurpijl een postbode van 2 meter die even verhaal kwam halen over een klacht die ik had ingediend, met de mededeling dat haar baas die klacht ongegrond vond, en dat ze mijn klachten in het vervolg niet meer serieus namen. (Ik had pas na een week geklaagd dat post niet bezorgd was. Dus dat duurde vrij lang. Maar ja, van post waarvan je niet weet dat ie naar je gestuurd is, kun je ook niet weten of ie te laat is. Dat hoor je pas als iemand ernaar vraagt.)
Ik heb 15 keer dezelfde sorry-mail gehad.
In een dorpje in de buurt bij Nijmegen. In een nieuwbouwwijk. Op eerdere adressen heb ik nooit ook maar één klacht gehad.quote:
misschien is het wel iets persoonlijks maar goed dat is gewoon waardeloos. Zou gewoon blijvn klagen of naar radar of kassa gaan. wie weet.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:34 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
In een dorpje in de buurt bij Nijmegen. In een nieuwbouwwijk. Op eerdere adressen heb ik nooit ook maar één klacht gehad.
De laatste maanden gaat het weer wel okay. Zodra er weer iets hopeloos verkeerd gaat, ga ik zeker naar Radar of Kassa. Klagen bij TNT zelf heeft me alleen maar meer frustratie opgeleverd in ieder geval.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:37 schreef Matty___ het volgende:
[..]
misschien is het wel iets persoonlijks maar goed dat is gewoon waardeloos. Zou gewoon blijvn klagen of naar radar of kassa gaan. wie weet.
Klinkt alsof het nog ouderwets gaat daar!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:22 schreef _Arual_ het volgende:
Een klacht indienen heeft geen nut. Ik heb in de afgelopen jaren misschien wel 15 klachten ingediend:
- postbode die een briefje in de brievenbus doet waarop staat dat je niet thuis was en dat ik de boel maar moet ophalen bij het postkantoor. Ik was wél thuis, maar meneer had niet aangebeld, want hij dacht dat er toch niemand thuis zou zijn overdag in een vinexwijk. Ik was er speciaal voor thuis gebleven!
- post half verscheurd (met mijn te retourneren arbeidsovereenkomst erin, fijn).
- Een heel stapeltje verjaardagskaarten pas bezorgd drie weken na mijn verjaardag.![]()
- Uitnodiging voor een sollicitatie niet ontvangen, baan aan mijn neus voorbij gegaan
- post waarvoor getekend moest worden door mij. Ik was bij de buurvrouw, maar mijn man mocht me daar niet halen want dat kostte te veel tijd. Ze nam wél dik 5 minuten de tijd om een formulier in te vullen waarop stond dat ik niet thuis was.
- Toen het een keer een week lang iedere middag regende, een week lang geen post. Daarna plots een hele berg.
En als klap op de vuurpijl een postbode van 2 meter die even verhaal kwam halen over een klacht die ik had ingediend, met de mededeling dat haar baas die klacht ongegrond vond, en dat ze mijn klachten in het vervolg niet meer serieus namen. (Ik had pas na een week geklaagd dat post niet bezorgd was. Dus dat duurde vrij lang. Maar ja, van post waarvan je niet weet dat ie naar je gestuurd is, kun je ook niet weten of ie te laat is. Dat hoor je pas als iemand ernaar vraagt.)
in de zomer met de vakantiekrachten is het helemaal een drama.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:41 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
De laatste maanden gaat het weer wel okay. Zodra er weer iets hopeloos verkeerd gaat, ga ik zeker naar Radar of Kassa. Klagen bij TNT zelf heeft me alleen maar meer frustratie opgeleverd in ieder geval.
Mijn schoonpa werkt bij de TNT, en ze hebben daar eens iemand ontslagen omdat ie maar niet kon begrijpen wat het verschil tussen even en oneven getallen was.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:46 schreef Matty___ het volgende:
[..]
in de zomer met de vakantiekrachten is het helemaal een drama.
kreeg een afwezigheidsbriefje waar 4 spelfouten in mijn naam stonden en het 3s nummer niet te lezen was.
dag later weer zo een ding. weer andere fouten en een ander 3s nummer erop.
had een klacht ingediend dat ze in de toekomst maar eens een schrijftest moeten afnemen voor de vakantiekrachten,.
week later kwam ik die gozer tegen met weer een pakketje.
ik doe de deur open.
"U nummer 31?
ik zo "Ja?"
"Hier pakketje" en duwt em in mijn handen en vertrekt.
sinds het allemaal goedkoper moet is het niveau echt flink gedaald.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:48 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Mijn schoonpa werkt bij de TNT, en ze hebben daar eens iemand ontslagen omdat ie maar niet kon begrijpen wat het verschil tussen even en oneven getallen was.
Die moet je dus niet in een normale envelop doen. Het gaat niet alleen om het gewicht maar ook om de vorm. Gewone envelop gebruik je voor plat papier, voor zaken als oordopjes raad ik toch echt een zwaardere envelop aan.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:46 schreef Maart85 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik verstuur godverdomme oordopjes! Dit noem jij een 'zwaarder' item? Dit is nog minder dan 100 gram. Een stapel brieven weegt nog meer!
We selecteren steeds strenger hoor!1!!!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:51 schreef Matty___ het volgende:
[..]
sinds het allemaal goedkoper moet is het niveau echt flink gedaald.
hoe zal de sollicitatieprocedure daar nu niet gaan?
Natuurlijk is alle verdwenen post de schuld van de TNT. De postmarkt is namelijk absoluut niet vanaf 2000 stapsgewijs geliberaliseerd, en concurrenten zijn er ook niet. Sandd? Selektmail? Business Post? Nooit van gehoord! Post uit Japan? Is natuurlijk nooit door de handen van andere bedrijven gekomen, en is uiteraard van deur tot deur door TNT vervoerd. Ook is het nooit langs de douane gekomen, en wekenlang blijven liggen bij de afdeling inklaring, want dat gebeurt namelijk nooit.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:05 schreef Barachem het volgende:
TNT, schijtbedrijf.
Nu snap ik dus waarom ik vaak genoeg rekeningen niet krijg die ik toch zou moeten krijgen.
Gelukkig weet ik de bedragen wel die ik moet overmaken, maar dat ze zo vaak post kwijtraken, is een schande voor dat kolerebedrijf.
Momenteel zit ik wel te wachten op een pakket uit Japan, da's al 38 dagen onderweg.
Grote kans dat dat nooit aankomt.
Vorige paketten kwamen wel snel en binnen 3 weken aan.
En voor de TNTmedewerkers die graag meelezen en waardevolle dingen willen kapen: De waarde is zekers iets in de 50 a 60 eurie, maar ik denk dat 2 animefigurines niet echt bepaald een goede vangst zijn.
Dat is wel waar, vroeger moest je van onbesproken gedrag zijn en de Nederlandse taal beheersen. Tegenwoordig moet je wel een VOG-verklaring indienen, maar het beheersen van de NL-taal is niet zo belangrijk meer. Ik heb collega's die kunnen amper Nederlands (alleen een beetje Engels), en er zijn vestigingen waar mensen van de sociale werkplaats de post bezorgen. Inderdaad, leve de marktwerking!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
We selecteren steeds strenger hoor!1!!!
Op papier dan, in werkelijkheid nemen we steeds grotere mongolen aan
Maar goed, iedereen wil marktwerking, hier heb je je marktwerking
Boh gek! Als ik die voor 30 eurie kan verpatsen heb ik weer vette doekoe!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:05 schreef Barachem het volgende:
En voor de TNTmedewerkers die graag meelezen en waardevolle dingen willen kapen: De waarde is zekers iets in de 50 a 60 eurie, maar ik denk dat 2 animefigurines niet echt bepaald een goede vangst zijn.
TNT handeld toch alle goedkope uit het buitenland gezonden post(paketten) af voor zover ik het weet.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Natuurlijk is alle verdwenen post de schuld van de TNT. De postmarkt is namelijk absoluut niet vanaf 2000 stapsgewijs geliberaliseerd, en concurrenten zijn er ook niet. Sandd? Selektmail? Business Post? Nooit van gehoord! Post uit Japan? Is natuurlijk nooit door de handen van andere bedrijven gekomen, en is uiteraard van deur tot deur door TNT vervoerd. Ook is het nooit langs de douane gekomen, en wekenlang blijven liggen bij de afdeling inklaring, want dat gebeurt namelijk nooit.
Toevallig dacht ik eerst dat mijn medebewoners het waren, totdat ik vandaag de lijst klachten over en het bezorgen door post(paketten) van TNT in verband bracht met mijn zo nu en dan missende rekeningen en ook mijn hopelijk vertraagd pakket uit Japan.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:En de suggestie dat de post misschien gewoon bezorgd is, maar daarna uit de brievenbus is gejat (ik heb het vaak genoeg gezien bij flats, van die kleine bi-culturele wereldburgertjes die met een kleerhanger in brievenbussen stonden te hengelen) is natuurlijk helemaal ridicuul en vergezocht.
Tuurlijk joh, het ligt aan het bedrijf, waar ik al vaker besteld heb en wat altijd aankwam op mijn huidige adres.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:De schuld van de afzender kan het natuurlijk helemaal nooit zijn. Je wil niet weten hoeveel post ik door mijn handen krijg zonder huisnummer, met onjuiste postcodes, of niet bestaande straatnamen, post voor mensen die al jaren geleden vertrokken zijn, etc. Bedrijven hebben hun adressenbestanden namelijk altijd up-to-date.
Ik leef met 8 anderen in een studioflat en echt waar, als ik echt zo in onmin met iemand hier leefde, dat ie mijn post(paketten) zou meepakken, dan had ik helemaal geen post meer gehad.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:En voor wat betreft al die rekeningen die je nooit ontvangen hebt, waarom zou iemand in vredesnaam jouw rekeningen willen jatten? Of zijn ze willicht per ongeluk bij de buren bezorgd met wie je al jaren in onmin leeft, en hebben zij je post toen vernietigd?
Moet je wel moeite voor doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Boh gek! Als ik die voor 30 eurie kan verpatsen heb ik weer vette doekoe!
Dat maak ik ook geregeld mee met pakketjes uit het buitenland, maar daar kan geen afzender of transportbedrijf veel aan doen helaas.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:41 schreef Barachem het volgende:
[..]
TNT handeld toch alle goedkope uit het buitenland gezonden post(paketten) af voor zover ik het weet.
Post uit Japan is voorheen wel op tijd aangekomen.
Natuurlijk kan daar op zich ook wat misgaan, maar gelukkig tot nu toe niet.
Maar ik vermoed wel dat dit met TNT te maken heeft i.v.m. http://www.klachtenradar.(...)ven/tnt-post/page/2/ , alwaar er gezeikt wordt dat er verscheidene paketten uit het buitenland heel leuk bij de douane vastgehouden wordt.
Ik gok dat mijn pakket ook mooi in de rij staat te wachten.
Ik werk niet op de pakketafdelingquote:Moet je wel moeite voor doen.
Dat wel, maar het pakket legt een hele weg af vanuit Japan, en komt pas in Nederland in handen van de TNT terecht. Dus wie zegt dat je pakket niet door Japan Post (of hoe dat ook mag heten) is gejat? Inklaren kan erg lang duren, maar is dat de schuld van de TNT? Alle postbedrijven moeten inklaren, ze doen dat iov/ism de douane, en alle postbedrijven rekenen inklaringskosten hiervoor. Jammer dat het zo lang duurt, maar liever dat het lang duurt dan dat het onzorgvuldig gaat. DHL bracht mij EUR 100 invoerrechten in rekening voor een pakket ter waarde van EUR 50 (inclusief verzendkosten), en ik probeer al ruim een jaar vruchteloos dat bedrag terug te krijgen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:41 schreef Barachem het volgende:
[..]
TNT handeld toch alle goedkope uit het buitenland gezonden post(paketten) af voor zover ik het weet.
Post uit Japan is voorheen wel op tijd aangekomen.
Natuurlijk kan daar op zich ook wat misgaan, maar gelukkig tot nu toe niet.
Maar ik vermoed wel dat dit met TNT te maken heeft i.v.m. http://www.klachtenradar.(...)ven/tnt-post/page/2/ , alwaar er gezeikt wordt dat er verscheidene paketten uit het buitenland heel leuk bij de douane vastgehouden wordt.
Ik gok dat mijn pakket ook mooi in de rij staat te wachten.
[..]
Omdat de japanners gelukkig wel nog weten wat werkethiek is.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat wel, maar het pakket legt een hele weg af vanuit Japan, en komt pas in Nederland in handen van de TNT terecht. Dus wie zegt dat je pakket niet door Japan Post (of hoe dat ook mag heten) is gejat?
Da's dan schuld van de overheidsbemoeienis en niet van TNT, dat geef ik toe.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Inklaren kan erg lang duren, maar is dat de schuld van de TNT? Alle postbedrijven moeten inklaren, ze doen dat iov/ism de douane, en alle postbedrijven rekenen inklaringskosten hiervoor. Jammer dat het zo lang duurt, maar liever dat het lang duurt dan dat het onzorgvuldig gaat. DHL bracht mij EUR 100 invoerrechten in rekening voor een pakket ter waarde van EUR 50 (inclusief verzendkosten), en ik probeer al ruim een jaar vruchteloos dat bedrag terug te krijgen.
Dat van Japan Post was een voorbeeld, het pakket komt volgens mij door de handen van meerdere postbedrijven dan TNT alleen, bedoelde ik te zeggen. En werkethiek zal allemaal best, maar heb je in Japan geen dieven, dan?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:39 schreef Barachem het volgende:
[..]
Omdat de japanners gelukkig wel nog weten wat werkethiek is.
Stukje algemene kennis dunkt mij.
[..]
Niet dat je in Japan GEEN dieven hebt, maar mensen daar wordt vanf jongs af aan ingeprent dat ze verantwoordelijk voor de groep zijn en bijna hun leven zelfs zouden moeten geven voor wie ze ook werken.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat van Japan Post was een voorbeeld, het pakket komt volgens mij door de handen van meerdere postbedrijven dan TNT alleen, bedoelde ik te zeggen. En werkethiek zal allemaal best, maar heb je in Japan geen dieven, dan?
Nee, en op de boot en in de haven en bij de douane en weet ik waar dat pakketje allemaal komt ook niet natuurlijk. Alleen bij TNT, dat is een stukje algemene kennisquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat van Japan Post was een voorbeeld, het pakket komt volgens mij door de handen van meerdere postbedrijven dan TNT alleen, bedoelde ik te zeggen. En werkethiek zal allemaal best, maar heb je in Japan geen dieven, dan?
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:22 schreef _Arual_ het volgende:
Ok, toegegeven, heel veel overstappunten en trajecten waar het fout kan gaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, en op de boot en in de haven en bij de douane en weet ik waar dat pakketje allemaal komt ook niet natuurlijk. Alleen bij TNT, dat is een stukje algemene kennis
Hoe moet de gemiddelde mens dat weten zonder er een dikke GPS zender erbij te doen of een persoonlijke postbode te sturen?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik verbaas me er echt over hoe onnozel veel mensen blijkbaar zijn en dat ze totaal geen voorstelling hebben van wat voor enorme logistieke keten een brief/pakje/whatever moet overbruggen.![]()
Ook altijd leuk als iemand je op straat aanspreekt en vraagt wanneer hun pakje wordt bezorgd, of waar hun zoekgeraakte brief nu is
Je zegt hetzelf al:quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:07 schreef Barachem het volgende:
[..]
Hoe moet de gemiddelde mens dat weten zonder er een dikke GPS zender erbij te doen of een persoonlijke postbode te sturen?
En op straat aan een postbode vragen waar het pakje/brief blijft is gewoon onnozel. Iedereen met een beetje voorstellingsvermogen kan zich toch wel bedenken dat niemand van elke individuele brief weet waar die zich op dat moment bevindt?quote:Ok, toegegeven, heel veel overstappunten en trajecten waar het fout kan gaan.
Als een brief van A naar B binnen Nederland moet zie ik maar drie kleine overbruggingen:quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik verbaas me er echt over hoe onnozel veel mensen blijkbaar zijn en dat ze totaal geen voorstelling hebben van wat voor enorme logistieke keten een brief/pakje/whatever moet overbruggen.![]()
Alleen jammer dat er tussen de stappen die jij schetst nog allerelei tussenstappen zitten. Zoals jij het neerzet springt de post dus vanuit de brievenbus rechtstreeks in de sorteermachinequote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:15 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Als een brief van A naar B binnen Nederland moet zie ik maar drie kleine overbruggingen:
- brievenbus -> scheidings'machine'
- scheidings'machine' -> kantoorregio
- kantoorregio -> postbode.
Als dat al een enorm probleem moet zijn dan zijn het gewoon prutsers.
Dat is helemaal geen probleem, en het gaat in het specifieke verhaal waar wij het over hadden ook niet over een brief van A naar B binnen Nederland, maar om een pakje vanuit Japan naar Nederland.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:15 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Als een brief van A naar B binnen Nederland moet zie ik maar drie kleine overbruggingen:
- brievenbus -> scheidings'machine'
- scheidings'machine' -> kantoorregio
- kantoorregio -> postbode.
Als dat al een enorm probleem moet zijn dan zijn het gewoon prutsers.
Verstuur ook nooit meer iets waardevols, gewoon halenquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:27 schreef Mirjam het volgende:
mijn post hebben ze ook meerdere malen opengescheurd, en zelfs wat gejat.
klootzakken
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:05 schreef Barachem het volgende:
TNT, schijtbedrijf.
Nu snap ik dus waarom ik vaak genoeg rekeningen niet krijg die ik toch zou moeten krijgen.
Gelukkig weet ik de bedragen wel die ik moet overmaken, maar dat ze zo vaak post kwijtraken, is een schande voor dat kolerebedrijf.
Momenteel zit ik wel te wachten op een pakket uit Japan, da's al 38 dagen onderweg.
Grote kans dat dat nooit aankomt.
Vorige paketten kwamen wel snel en binnen 3 weken aan.
OEH, WAT ERG!!!!!!quote:
Doe ik zelf ook overigens niet, tenzij aangetekend. En als ik een pakketje op kan halen bij een winkel geef ik daar de voorkeur aan ipv versturen. Risicobeperkingquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:50 schreef fs180 het volgende:
[..]
Verstuur ook nooit meer iets waardevols, gewoon halen
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Doe ik zelf ook overigens niet, tenzij aangetekend. En als ik een pakketje op kan halen bij een winkel geef ik daar de voorkeur aan ipv versturen. Risicobeperking
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
We selecteren steeds strenger hoor!1!!!
Op papier dan, in werkelijkheid nemen we steeds grotere mongolen aan
Maar goed, iedereen wil marktwerking, hier heb je je marktwerking
Neuh, gewoon meganekko figurines.quote:
Je hebt ook een of 2 dagen sneller in huis, dat is de hoofdredenquote:
Ik kan je verzekeren dat zoiets bij Sandd niet voorkomt. Juist omdat Sandd wil concurreren en zeer hoge kwaliteisteisen nastreeft. Bovendien beweegt Sandd zich (althans nu nog wel) op de bulkmailings en zakelijke post en worden de bezorgers betaald op basis van stukloon. Dus elk stuk dat ze niet bezorgen krijgen ze aangerekend. En bij meerdere klachten krijg je een goed gesprek met je bezorgmanager.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
en concurrenten zijn er ook niet. Sandd?
En waarom lukt het de concurrenten dan wel? Met bezorgers die op basis van stukloon worden betaald en die thuis zelf zitten te sorteren?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tnt heeft wel bezorgers in dienst, die per pakket betaald krijgen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En waarom lukt het de concurrenten dan wel? Met bezorgers die op basis van stukloon worden betaald en die thuis zelf zitten te sorteren?
Dat heb ik nog met UPS, een blu-ray vanuit Amerika van 30 dollar besteld..ok, binnen 2 werkdagen ontvangen dus dat is zeer netjes.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
DHL bracht mij EUR 100 invoerrechten in rekening voor een pakket ter waarde van EUR 50 (inclusief verzendkosten), en ik probeer al ruim een jaar vruchteloos dat bedrag terug te krijgen.
Val kapot man, kansloos figuur.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:04 schreef Darklight het volgende:
Van mij is een pakktje opeens spoorloosGewoon weg
GODVERDOMME, HOERE TNT!
Als ik zo'n busje tegen kom, steek ik hem in de hens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
"De weerman had zijn voorspelling fout, nu ga ik alle meteorologen doodsteken"quote:
Ik vind je reactie nogal overtrokken, omdat er een pakketje weg is ga jij een willekeurig TNT busje in de fik steken.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:31 schreef Darklight het volgende:
als je niet weet waar je het over hebt, bemoei je er dan ook niet mee
Ooit van hyperbool gehoord?quote:Op maandag 22 juni 2009 15:34 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik vind je reactie nogal overtrokken, omdat er een pakketje weg is ga jij een willekeurig TNT busje in de fik steken.
Maar ik ga hier niet verder op in, verlaag me liever niet tot verder flamen...
Natuurlijk, Sandd en DHL/Selektmail raken nooit iets kwijt, dus als er toch wat kwijtraakt moet het wel de schuld van TNT zijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat zoiets bij Sandd niet voorkomt. Juist omdat Sandd wil concurreren en zeer hoge kwaliteisteisen nastreeft. Bovendien beweegt Sandd zich (althans nu nog wel) op de bulkmailings en zakelijke post en worden de bezorgers betaald op basis van stukloon. Dus elk stuk dat ze niet bezorgen krijgen ze aangerekend. En bij meerdere klachten krijg je een goed gesprek met je bezorgmanager.
Dat is nogal eens wat anders dan een standaard lullig klachtenantwoord dat je van TNT kirjgt en het tuig dat daar rondloopt.
Twee weken geleden komt hier ook zo'n mongool de straat in rijden: komt keihard aanscheuren, keiharde muziek aan, stapt uit en laat het pakketje zo op de grond vallen (!) op de drempel van de overburen. Om daarna weer als een achterlijke gek weg te scheuren.
Lukt het de concurrenten wel om alle post foutloos te bezorgen? Raakt de concurrent nooit iets kwijt? Daar geloof ik niets van. Misschien komt het omdat mensen die verkeerd bezorgde post van Sandd of Selektmail aantreffen in hun bus of in de bosjes, dit in een oranje TNT bus werpen. Vervolgens is TNT wettelijk verplicht deze post te bezorgen, en zorgt daar mee er onbedoeld voor dat de kwaliteit van de concurrenten verhoogd wordt.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En waarom lukt het de concurrenten dan wel? Met bezorgers die op basis van stukloon worden betaald en die thuis zelf zitten te sorteren?
Vertel eens: wat zijn de kwaliteitscijfers van die postbedrijven? En waarom zien wij steeds grote klanten terugkomen ondanks dat wij duurder zijn dan de concurrent?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
"Dat is toeval"quote:Op maandag 22 juni 2009 16:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vertel eens: wat zijn de kwaliteitscijfers van die postbedrijven? En waarom zien wij steeds grote klanten terugkomen ondanks dat wij duurder zijn dan de concurrent?
Eerlijk? Ik zou ook niet anders weten hoe ik mijn pakketjes moet versturenquote:Op maandag 22 juni 2009 16:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vertel eens: wat zijn de kwaliteitscijfers van die postbedrijven? En waarom zien wij steeds grote klanten terugkomen ondanks dat wij duurder zijn dan de concurrent?
Wat voor pakketjes verstuur je?quote:Op maandag 22 juni 2009 16:28 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Eerlijk? Ik zou ook niet anders weten hoe ik mijn pakketjes moet versturen![]()
Laat staan de manier van inpakken van pakjes enzoquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En de suggestie dat de post misschien gewoon bezorgd is, maar daarna uit de brievenbus is gejat (ik heb het vaak genoeg gezien bij flats, van die kleine bi-culturele wereldburgertjes die met een kleerhanger in brievenbussen stonden te hengelen) is natuurlijk helemaal ridicuul en vergezocht.
De schuld van de afzender kan het natuurlijk helemaal nooit zijn. Je wil niet weten hoeveel post ik door mijn handen krijg zonder huisnummer, met onjuiste postcodes, of niet bestaande straatnamen, post voor mensen die al jaren geleden vertrokken zijn, etc. Bedrijven hebben hun adressenbestanden namelijk altijd up-to-date.
Selektvracht, DHL, FedEx, UPS, GLS................quote:Op maandag 22 juni 2009 16:28 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Eerlijk? Ik zou ook niet anders weten hoe ik mijn pakketjes moet versturen![]()
Ik ga ook maar een topic openen: "Corrupte bende bij Marktplaats!".quote:Op maandag 22 juni 2009 17:25 schreef B.E.D het volgende:
TS is een marktplaatsoplichter, en probeert zijn slachtoffers voor de gek te houden dat hij écht geen boef is, door dit fake-topic naar zijn slachtoffers te mailen.
Zo van: 'kijk het is echt, ik heb er zelfs een topic over geopend
Ons blij maken met een dooie mus he!quote:Op maandag 22 juni 2009 15:36 schreef Darklight het volgende:
Tuurlijk steek ik niet echt een busje in het fik, ben niet achterlijk
Yeah right, dan zou de schuur van m,n vriendin ook vol moeten liggen met zooi die ze uit pakketjes enzo zou hebben gejat.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:54 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja hoor je hebt helemaal gelijk, de pakjes die ik heb gezien waren totaal niet leeggehaald daar de goud eerlijke tnt medewerkers![]()
grow up
ik kreeg vroeger zelf van mensen bij diverse trans[porteurs, gewoon dingen aangboden die ze mee namen
er wordt flink gestolen
Je lult uit je nek. Sandd belt inderdaad adressen na, ja. En mensen klagen als ze een verwacht stuk niet ontvangen, maar ook als ze zien dat de buren wel voor hen interessante post (wat voor hen interessant is bepaal jij immers niet) heeft ontvangen en zij niet. Dat is echt niet alleen maar reclame, zoals jij zegt. Dat is maar een klein deel ervan.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Natuurlijk, Sandd en DHL/Selektmail raken nooit iets kwijt, dus als er toch wat kwijtraakt moet het wel de schuld van TNT zijn.
Dat verhaal wat je vertelt over dat ze elk niet bezorgd stuk aangerekend krijgen is onzin. Hoe gaat Sandd in 's hemelsnaam controleren of iemand alles bezorgt? Gaan ze bij al die adressen aanbellen? Dat geloof ik niet, dat zal hooguit een steekproef zijn.
De meeste post die ik van Sandd krijg is geadresseerde reclamezooi, mensen die het niet ontvangen weten dus vaak niet dat ze het zouden moeten ontvangen, en als ze het wel weten leidt het niet automatisch tot een klacht. Dat gebeurt pas als mensen iets niet krijgen wat ze (a) verwachten, en (b) ook graag willen ontvangen, bijv. een tijdschrift waar ze op geabonneerd zijn.
Jaquote:Op maandag 22 juni 2009 18:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ons blij maken met een dooie mus he!
Dan begin maar vast te dansen, want op het project waar ik zat is het inderdaad gebeurd.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:35 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Yeah right, dan zou de schuur van m,n vriendin ook vol moeten liggen met zooi die ze uit pakketjes enzo zou hebben gejat.
De dag dat dat gebeurt is de dag dat varkens de lambada kunnen dansen met 2 vingers in de kont en een strikkie om de lul.
Anders sla je even niet zo'n toon aan, ongemanierde pummel. Ik zeg alleen maar dat omdat (a) Sandd niet alle ontvangers van post belt (maar slechts een steekproef neemt) en niet (b) ieder niet of foutief bezorgd poststuk automatisch tot en klacht leidt, je ONMOGELIJK kunt beweren dat er bij Sandd nooit post zoekraakt of verkeerd bezorgd wordt.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je lult uit je nek. Sandd belt inderdaad adressen na, ja. En mensen klagen als ze een verwacht stuk niet ontvangen, maar ook als ze zien dat de buren wel voor hen interessante post (wat voor hen interessant is bepaal jij immers niet) heeft ontvangen en zij niet. Dat is echt niet alleen maar reclame, zoals jij zegt. Dat is maar een klein deel ervan.
Post die via Sandd zoekraakt komt echt maar zelden voor. En als dat al zo is, dan stellen ze alles in het het werk om erachter te komen waar het is gebleven. Iets met mentaliteit. En als het vaker voorkomt dat een toevallig onwillige bezorger iets niet heeft bezorgd, of binnen de overeengekomen bezorgtijden, dan heeft hij een gesprek met zijn bezorgmanager.
Dat is wel even iets anders dan het standaard lullig klachtenbriefje dat TNT je stuurt en waar toch geen ene rotte fuck mee gedaan wordt.
Steekproeven dus... Net zoals TNT steekproeven doet...quote:Op maandag 22 juni 2009 19:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je lult uit je nek. Sandd belt inderdaad adressen na, ja. En mensen klagen als ze een verwacht stuk niet ontvangen, maar ook als ze zien dat de buren wel voor hen interessante post (wat voor hen interessant is bepaal jij immers niet) heeft ontvangen en zij niet. Dat is echt niet alleen maar reclame, zoals jij zegt. Dat is maar een klein deel ervan.
Bij TNT word je dan buiten geflikkerd, zoals het hoortquote:Post die via Sandd zoekraakt komt echt maar zelden voor. En als dat al zo is, dan stellen ze alles in het het werk om erachter te komen waar het is gebleven. Iets met mentaliteit. En als het vaker voorkomt dat een toevallig onwillige bezorger iets niet heeft bezorgd, of binnen de overeengekomen bezorgtijden, dan heeft hij een gesprek met zijn bezorgmanager.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |